Ubuntu ja ADSL 8/1 Mbit/s palvelinkäyttöön

  • 22 November 2018
  • 6 kommenttia
  • 1 katselukerta

Hei,


Moi minulla on ubuntu ja siinä on apache, minä pidän pientä palvelinta, voiko näin pitää ubuntulla, kun on telia adsl 8/1 mbit liittymä.


 


Minä pelaan ystäviä ja tuntemattomia vastaan shakkia ja tammea ja muita lautapelejä joita harrastelen.


 


Kiitos,

Edit IlariJR: otsikko muokattu.


6 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

@HannuSaro@  kirjoitti:

Hei,


Moi minulla on ubuntu ja siinä on apache, minä pidän pientä palvelinta, voiko näin pitää ubuntulla, kun on telia adsl 8/1 mbit liittymä.




No mikä ettei, jos tuo megan lähtevä kaista riittää tarpeeseen.

Kiitos vastauksesta, et kuitenkaan tainnut olla henkilökuntaa.


 


Voiko joku henkilökunnasta vielä antaa minulle vastausta, koskien ubuntu apache käyttöä 8 ja 1 mbit adsl yhteydessä.


 


Kiitos,

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@HannuSaro  Selvittelen vielä asiaa, että saan vahvistuksen siihen. Vastaan sinulle sitten tähän. 


 


Miten muuten yhteyden laita on, riittääkö sen nopeus? Oletko katsonut saatko kenties parempaa ja nopeampaa yhteyttä kotiosoitteeseesi


 


Hybridi-liittymää suosittelen jos sellainen on tarjolla :)

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@HannuSaro@  kirjoitti:

Hei,

Moi minulla on ubuntu ja siinä on apache, minä pidän pientä palvelinta, voiko näin pitää ubuntulla, kun on telia adsl 8/1 mbit liittymä.

 

Minä pelaan ystäviä ja tuntemattomia vastaan shakkia ja tammea ja muita lautapelejä joita harrastelen.

 

Kiitos,


Voit käyttää palvelinta Ubuntulla Telian liittymällä, että pääset pelaamaan lautapelejä ystävien kanssa.

Kunniamerkki +6

Niin siis tuo hybridiliittymähän ei ole kovin hyvä palvelinkäyttöön. Siitä löytyy kyllä se siltaava portti, mutta se hyödyntää pelkkää langallista yhteyttä eikä siten ole yhtään tavallista ADSL-liittymää nopeampi. Tai sitten pitää käyttää jotain TCP-tunnelointiviritystä, jos haluaa sen hybriditoiminnallisuuden hyödynnettyä palvelimessa.

 

Tavallinen mobiililaajakaista voi olla soveltuvampi, mikäli sattuu olemaan sellaisella alueella, jolla se toimii hyvin.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

@positroni@  kirjoitti:

Niin siis tuo hybridiliittymähän ei ole kovin hyvä palvelinkäyttöön. Siitä löytyy kyllä se siltaava portti, mutta se hyödyntää pelkkää langallista yhteyttä eikä siten ole yhtään tavallista ADSL-liittymää nopeampi. Tai sitten pitää käyttää jotain TCP-tunnelointiviritystä, jos haluaa sen hybriditoiminnallisuuden hyödynnettyä palvelimessa.

 

Tavallinen mobiililaajakaista voi olla soveltuvampi, mikäli sattuu olemaan sellaisella alueella, jolla se toimii hyvin.


Pystyy hybridireitittimellä tekemään porttiohjauksia kyllä, en ole testannut meneekö pelkän xDSL:n kautta. Siltaava portti tosiaan olisi ainostaan xDSL:n yli.

Vastaa