Uuden modeemin osto Telialta

  • 17 February 2019
  • 5 kommenttia
  • 148 katselukertaa

  • Savumerkittäjä
  • 13 kommenttia

Hei

 

Tilasin Telialta uuden modeemin, jotta voisin hyödyntää XXL-liittymääni täydellä nopeudella. Jostain syystä, teillä Telialla on todettu että heti kun uusi modeemi on lähetetty, poistatte asiakkaan nykyisen modeemin verkosta. Mikähän järki tässä on? Jouduin olemaan ilman nettiä toista vuorokautta tämän takia. Jouduin olemaan 2 kertaa yhteydessä teidän tukeenne saadakseni tämän korjattua. Ensimmäisellä kerralla asiakaspalvelija lupasi korjata ongelman, ja yhteys piti alkaa toimia 15 minuutissa. Yhteys ei kuitenkaan alkanut toimia. Seuraavana päivänä (koska 24/7 -chat ei ole 24/7 tekninen tuki -chat) olin uudelleen yhteydessä teihin, ja asiakaspalvelija totesi että onpas meillä sattunut virheitä. Onneksi hän sentään sai yhteyden toimimaan tällä nykyisellä modeemilla.

 

Omilla sivuilla nyt lukee että minulla on käytössä "oma modeemi". Asikaspalvelu lupasi, että uusi modeemi alkaisi toimimaan heti kun piuhat on kiinni. Jotenki epäilen tätä...


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei! Kyseessä on kai kaapelinetti? Siinä operaattorin järjestelmässä pitää olla modeemin MAC-tunniste, jotta laite voi hakea valtuutuksen verkkoon. Käsittääkseni noita sallitaan vain yksi per asiakas, (en ole varma, että olisiko teknistä rajoitetta) ja ilmeisesti automaatti aktivoi uuden modeemin. Aktivoinninhan voi myös itsepalveluna tehdä omilla sivuilla mutta ei se paljoa auta, jos automaatti tekee toisin.


@tepeu@  kirjoitti:

Hei

 

Jostain syystä, teillä Telialla on todettu että heti kun uusi modeemi on lähetetty, poistatte asiakkaan nykyisen modeemin verkosta. Mikähän järki tässä on? 

 

Omilla sivuilla nyt lukee että minulla on käytössä "oma modeemi". Asikaspalvelu lupasi, että uusi modeemi alkaisi toimimaan heti kun piuhat on kiinni. Jotenki epäilen tätä...


Teitkö tämän tilauksen meidän asiakaspalvelun kautta vai omilta sivuilta? Järjestelmä rekisteröi uuden modeemin heti käyttöön kun tilaus tehdään. Tästä syystä vanha modeemi lopettaa toimintansa. Sen saa takaisin käyttöön uudelleen valtuutuksella jonka voi tehdä omilta sivuilta tai ottamalla yhteyttä meille. 

 

Tuo uusi modeemi tulee valtuuttaa käyttöön kun saat sen. Tämä onnistuu samalla tavalla eli omilta sivuilta tai täältä meidän kautta. Uuden modeemin valtuutuksessa saattaa joskus mennä tuntikin että se rekisteröityy verkkoon asti. Kannattaa pitää modeemia normaalisti paikallaan, tehdä valtuutus ja odotella. Modeemi lähtee automaattisesti tuon jälkeen toimimaan.

Nyt on uusi kaapelimodeemi paikallaan ja ei saa yhteyttä verkkoon. Sinällään ihmeellistä, koska 2 eri asiakaspalvelijaa lupasivat että uusi modeemi kyllä alkaa pelittämään kun piuhat on kiinni seinässä. Eli heidän mukaan voi olla useampi kuin 1 MAC-osoite valtuutettuna. Uuden modeemin tilasin asiakaspalvelun välityksellä.

 

Tuon MAC-osoitteen päivittäminen omilla sivuilla ei ainakaan itsellä toiminut, ja vielä vuorokausi myöhemmin ilmoitti vain että tilausta käsitellään.

 

Onneksi vielä chat-asiakaspalvelu on avoinna. Josko nyt viimein tämä fiasko saataisiin päätökseen.

No jopas on...

 

Kaikki internetin suosituimmat nopeustestit näyttää 900mb+ nopeutta, mutta itse latausnopeus jää 30-40 MB/s välille. Täytyypä testa tätä yhteyttä tarkemmin...

No ompas vain. Testasitko ladata jostain muusta paikasta että tuleeko samaa nopeutta joka paikassa? Jännä kyllä että testit antaa kuiten hyviä nopeuksia.

Vastaa