Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
DekeD
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Uusi kotinetti pätkii kerran tunnissa

6.8 tuli uusi taloyhtiön netti ja sen yhteys katkeaa minuutiksi kerran tunnissa. Onko teillä vanhoilla kokemusta moisesta ja onko tämä yleistäkin Telian yhteyksissä?

8 vastausta
SINAD
Konkari
  • 413 custom-general.kudos
  • 765 custom-general.replies
  • 32 custom-general.solutions


@DekeD  kirjoitti:

6.8 tuli uusi taloyhtiön netti ja sen yhteys katkeaa minuutiksi kerran tunnissa. Onko teillä vanhoilla kokemusta moisesta ja onko tämä yleistäkin Telian yhteyksissä?


Laitteissa tai sisäverkon kaapeleissa vikaa. EI sen kuulu pätkiä. Mulla on ollut Telian nettiyhteys yli 15 vuotta ja sinä aikana olleet katkot voi laskea yhden käden sormilla.

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1704 custom-general.kudos
  • 2659 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions

Onko kyseessä kaapeli, ethernet vai VDSL-toteutettu netti? Pätkäiseekö kaikissa laitteissa, mitä laitteita sinulla verkossa on? Jos on vaikka tietokone ja siinä pätkäisee, niin pätkäiseekö oletettavassa wifissä kiinni olevassa puhelimessa?

DekeD
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Antennipistokkeen kautta modeemiin ja siitä piuha tietokoneeseen. Muita laitteita ei ole käytössä. Modeemin DS valo alkaa vilkkua sekunnin välein. Ja olin väärässä, nyt kun rupesin seuraamaan tapahtumaa, niin katko on tasan puolen tunnin välein eli kaksi kertaa tunnissa ja jatkuu noin minuutin.

DekeD
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Taas! Kellon vo tarkistaa näitten katkojen kanssa. Tasan 31 minuutin välein katkeaa yhteys eli seuraava tulee olemaan 13:37

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 118 custom-general.kudos
  • 611 custom-general.replies
  • 58 custom-general.solutions

Moikka @DekeD ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

 

Olethan kokeillut jo palauttaa modeemille tehdasasetukset, ettei kyse olisi vain sen ohjelmiston häiriöstä?


Ongelma on todellakin outo, kun noudattaa nuin tarkkaa kaavaa ajallisesti. Oletko ollut meihin yhteydessä häiriöilmoituksen muodossa, jotta asia saadaan selviettäväksi? Kaikki esimerkit ajankohtien kanssa on tärkeitä tietoja selvitystä tehdessä.

Häiriöilmoituksen voit tehdä netissä Omilta Sivuilta kirjautuneena. Valitse Liittymäni ja palveluni -> Laajakaistaliittymä -> Ilmoita viasta.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
irritus
Konkari
  • 516 custom-general.kudos
  • 883 custom-general.replies
  • 80 custom-general.solutions

Yhteyden katkeaminen 33 minuutin välein Telian liittymässä viittaisi ongelmiin dhcp-lainan uusinnassa.

 

Oletko kääntänyt kaapelimodeemin palomuuriasetuksia oletusta tiukemmiksi? Käännä palomuuri pois- tai keski-asentoon.

 

Oletko hankkinut kaapelimodeemin itse, vai onko se Telian toimittama?

DekeD
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kiitos! Tehdasasetukset oli se avainsana, nyt yli tunnin katkeamatta, olisinpa jo eilen saanut tämän vihjeen Telian asiakaspalvelusta, niin olisin yöni paremmin nukkunut.

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1704 custom-general.kudos
  • 2659 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions


@DekeD  kirjoitti:

Kiitos! Tehdasasetukset oli se avainsana, nyt yli tunnin katkeamatta, olisinpa jo eilen saanut tämän vihjeen Telian asiakaspalvelusta, niin olisin yöni paremmin nukkunut.


Hei! Kiitos vastauksesta. Kaapelinetti voi olla hieman oikukas joskus, koska se on osa isompaa kokonaisuutta, eli jos naapurillasi on esim risa antennirasia taikka modeemi, voi se aiheuttaa kuvailemaasi ongelmaa. Myös muut verkon laitteet ja joskus myös syvemmällä verkossa olevat ongelmat voivat aiheuttaa tuota.

 

Jos pätkintä yhä jatkuu, katso kanavien signaalivoimakkuus laitteen hallinnasta ja laita vaikka kuvakaappaus. Laitteessa on melko varmasti jokin loki, johon nuo katkot ja niiden aiheuttamat asiat tulevat. DS valon vilkkuminen tarkoittaisi yleensä alalinkin kanavien lukituksen herpaantumista. DHCP ongelma ei kyllä tuota varmaan pitäisi aiheuttaa, koska ei varsinaisesti se kanavia pitäisi kadottaa... Mene ja tiedä.

 

Ja yhteyttä sitten vikapalveluun, mikäli ei tunnu kotikonsteilla ratkeavan. Kuitenkin näkevät kaapelinetin ollessa kyseessä statistiikat kaapelikeskittimeltä modeemillesi ja voivat ajaa diagnostiikkaa.