Uusi modeemi ei toimi enää liittymässäni

  • 27 October 2016
  • 3 kommenttia
  • 6 katselukertaa

Hankin uuden modeemin a-link rr24apn viikko sitten. Kyseinen modeemi ei alkuun meinannut ollenkaan toimia , mutta yhtäkkiä se kuitenkin alkoi pelittää. 5 päivän jälkeen kumminkin netti ei enää pelittänyt. No sitten testailtiin tietenkin kaikilla soneran sivuilla ehdottamilla tavoilla yhteyttä. Josta tulin tulokseen, että modeemini toimi saman tien kaverin kämpässä jossa oli soneran adsl liittymä siis samanlainen liittymä kuin minulla. Vanha modeemini toimii vielä liittymässäni eli a-link rr24ap.

Olisin laittanut vikailmoituksen netin kautta mutta jostain syystä siellä oli jo valmiina sellainen.

Että mitäs tässä nyt sitten pitäisi tehdä kun haluaisin sen uuden modeemin toimintaan.


3 kommenttia

Kunniamerkki +14

Testailuidesi perusteella ongelma on nimenomaan tuossa uudessa laitteessa.


 


Ehdottaisin resetoimaan tuon uuden modeemin siten, että se on resetoitaessa kytketty kiinni liittymääsi. Näin modeemi alustaisi itsensä uudestaan ja säätäisi asetuksensa liittymäsi mukaisesti. Kannattaa myös käynnistää kaikki modeemiin kytkeytyneet laitteet uudestaan resetoinnin jälkeen, jolloin ne hakevat ip-osoitteet uudestaan modeemilta, niin ei jää laitteisiinkaan mitään vanhoja asetuksia kummittelemaan.

Ei auttanut. kun koitan netin nopeustestiä se näyttää hetken muutamaa megaa ja sen jälkeen netti menee täysin poikki hetkeksi. Niinkuin se on tehnyt jo aiemminkin.

En kyllä vieläkään ymmärrä miten modeemi voi toimia jonkun toisessa sonera liittymässä ilman ongelmia muttei minulla.

Kunniamerkki +14
http://murobbs.muropaketti.com/threads/a-link-rr24ap-n-ja-katkeava-nettiyhteys.766329/ jollain ollut samanlaisia ongelmia joskus, mutta eipä silloinkaan ole kukaan osannut tarkemmin auttaa ongelmassa.

Jos ostit tuon uutena, voisiko laitetta palauttaa se kannattaa selvittää. Asuksen reitittimet/modeemit tainneet normi kotikäytössä olla ihan toimivia ainakin.

Vastaa