Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
talous3450
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Uusi modeemi rikkinäisen tilalle?

Hei,

tuttavani taloyhtiössä kaapelimodeemi jonka toimittajana on Telia. Vuosia sitten asukkaille toimitettiin operaattorin toimesta Ciscon-kaapelimodeemit, joissa on yksi ethernet-portti eikä lainkaan WLAN-ominaisuutta. Nyt kyseinen modeemi pätkii yhteyttä jatkuvasti sekä ylikuumenee ollessaan yli vuorokauden kiinni verkkovirrassa.

 

Kysyisinkin onko tuttavani mahdollista saada paikallisesta Telia-kaupasta ilmaisin uusi modeemi nykyisen rikkinäisen tilalle?

10 vastausta
HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 113 custom-general.kudos
  • 379 custom-general.replies
  • 14 custom-general.solutions


@talous3450  kirjoitti:

Hei,

tuttavani taloyhtiössä kaapelimodeemi jonka toimittajana on Telia. Vuosia sitten asukkaille toimitettiin operaattorin toimesta Ciscon-kaapelimodeemit, joissa on yksi ethernet-portti eikä lainkaan WLAN-ominaisuutta. Nyt kyseinen modeemi pätkii yhteyttä jatkuvasti sekä ylikuumenee ollessaan yli vuorokauden kiinni verkkovirrassa.

 

Kysyisinkin onko tuttavani mahdollista saada paikallisesta Telia-kaupasta ilmaisin uusi modeemi nykyisen rikkinäisen tilalle?


Hei @talous3450 ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

Suosittelisin, että tässä tapauksessa tuttavasi olisi ensin yhteydessä meidän häiriöilmoituksiin, jonka kautta asiaa voidaan selvittää tarkemmin. He myös sitten kertovat mahdollisista jatkotoimenpiteistä. 🙂

| Telia Yhteisön moderaattori |
talous3450
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@HannaSu  kirjoitti:

@talous3450  kirjoitti:

Hei,

tuttavani taloyhtiössä kaapelimodeemi jonka toimittajana on Telia. Vuosia sitten asukkaille toimitettiin operaattorin toimesta Ciscon-kaapelimodeemit, joissa on yksi ethernet-portti eikä lainkaan WLAN-ominaisuutta. Nyt kyseinen modeemi pätkii yhteyttä jatkuvasti sekä ylikuumenee ollessaan yli vuorokauden kiinni verkkovirrassa.

 

Kysyisinkin onko tuttavani mahdollista saada paikallisesta Telia-kaupasta ilmaisin uusi modeemi nykyisen rikkinäisen tilalle?


Hei @talous3450 ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

Suosittelisin, että tässä tapauksessa tuttavasi olisi ensin yhteydessä meidän häiriöilmoituksiin, jonka kautta asiaa voidaan selvittää tarkemmin. He myös sitten kertovat mahdollisista jatkotoimenpiteistä. 🙂


Hei, kyseessä on 80-vuotias ihminen, joka asioi mieluiten fyysisesti liikkessänne, koska sähköisten palveluiden käyttö ei ole tuttua tai helppoa hänen ikäiselleen (toki en halua yleistää tätä koskemaan kaikkia 80-vuotiaita).

 

Olen itse todennut modeemin pätkimisen sekä ylikuumenemisen useamman kerran vieraillessani hänen luonaan, ja tarkastanut myös tuolloin ettei Telialla ole tuolla hetkellä käynnissä mitään huoltotöitä kyseisellä alueella. Hän on myös käynyt sanomassa asiasta paikan päällä Telian liikkeessä.

 

Helpointa olisi jos hän voisi saada uuden modeemin nykyisen tilalle. Tästä syystä lähdinkin selvittämään asiaa hänen puolestaan, koska halusin varmistaa onko hän oikeutettu saamaan teiltä korvaavan modeemin nykyisen rikkinäisen tilalle. Miten siis olette yleensä menetelleet tällaisessa tilanteessa?

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 113 custom-general.kudos
  • 379 custom-general.replies
  • 14 custom-general.solutions


@talous3450  kirjoitti:

@HannaSu  kirjoitti:

@talous3450  kirjoitti:

Hei,

tuttavani taloyhtiössä kaapelimodeemi jonka toimittajana on Telia. Vuosia sitten asukkaille toimitettiin operaattorin toimesta Ciscon-kaapelimodeemit, joissa on yksi ethernet-portti eikä lainkaan WLAN-ominaisuutta. Nyt kyseinen modeemi pätkii yhteyttä jatkuvasti sekä ylikuumenee ollessaan yli vuorokauden kiinni verkkovirrassa.

 

Kysyisinkin onko tuttavani mahdollista saada paikallisesta Telia-kaupasta ilmaisin uusi modeemi nykyisen rikkinäisen tilalle?


Hei @talous3450 ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

Suosittelisin, että tässä tapauksessa tuttavasi olisi ensin yhteydessä meidän häiriöilmoituksiin, jonka kautta asiaa voidaan selvittää tarkemmin. He myös sitten kertovat mahdollisista jatkotoimenpiteistä. 🙂


Hei, kyseessä on 80-vuotias ihminen, joka asioi mieluiten fyysisesti liikkessänne, koska sähköisten palveluiden käyttö ei ole tuttua tai helppoa hänen ikäiselleen (toki en halua yleistää tätä koskemaan kaikkia 80-vuotiaita).

 

Olen itse todennut modeemin pätkimisen sekä ylikuumenemisen useamman kerran vieraillessani hänen luonaan, ja tarkastanut myös tuolloin ettei Telialla ole tuolla hetkellä käynnissä mitään huoltotöitä kyseisellä alueella. Hän on myös käynyt sanomassa asiasta paikan päällä Telian liikkeessä.

 

Helpointa olisi jos hän voisi saada uuden modeemin nykyisen tilalle. Tästä syystä lähdinkin selvittämään asiaa hänen puolestaan, koska halusin varmistaa onko hän oikeutettu saamaan teiltä korvaavan modeemin nykyisen rikkinäisen tilalle. Miten siis olette yleensä menetelleet tällaisessa tilanteessa?


Ymmärrän kyllä. Pyrimme tottakai ratkaisemaan asian mahdollisimman jouhevasti niin, että asian hoidosta ei aiheudu tuttavallesi ylimääräistä vaivaa. Nämä laitteiden vikatilanteet kuitenkin käydään läpi aina meidän häiriöpuolen kautta, joten asian selvittäminen vaatisi yhteydenottoa tarkempaa selvitystä varten. Telia kaupan kautta asiaa ei saa suoraan ratkaistua. Minun Telia -sivustolta pääsee jättämään häiriöilmoituksiin myös yhteydenottopyynnön, jolloin meiltä ollaan tuttavaasi yhteydessä.

| Telia Yhteisön moderaattori |
talous3450
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@HannaSu  kirjoitti:

@talous3450  kirjoitti:

@HannaSu  kirjoitti:

@talous3450  kirjoitti:

Hei,

tuttavani taloyhtiössä kaapelimodeemi jonka toimittajana on Telia. Vuosia sitten asukkaille toimitettiin operaattorin toimesta Ciscon-kaapelimodeemit, joissa on yksi ethernet-portti eikä lainkaan WLAN-ominaisuutta. Nyt kyseinen modeemi pätkii yhteyttä jatkuvasti sekä ylikuumenee ollessaan yli vuorokauden kiinni verkkovirrassa.

 

Kysyisinkin onko tuttavani mahdollista saada paikallisesta Telia-kaupasta ilmaisin uusi modeemi nykyisen rikkinäisen tilalle?


Hei @talous3450 ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

Suosittelisin, että tässä tapauksessa tuttavasi olisi ensin yhteydessä meidän häiriöilmoituksiin, jonka kautta asiaa voidaan selvittää tarkemmin. He myös sitten kertovat mahdollisista jatkotoimenpiteistä. 🙂


Hei, kyseessä on 80-vuotias ihminen, joka asioi mieluiten fyysisesti liikkessänne, koska sähköisten palveluiden käyttö ei ole tuttua tai helppoa hänen ikäiselleen (toki en halua yleistää tätä koskemaan kaikkia 80-vuotiaita).

 

Olen itse todennut modeemin pätkimisen sekä ylikuumenemisen useamman kerran vieraillessani hänen luonaan, ja tarkastanut myös tuolloin ettei Telialla ole tuolla hetkellä käynnissä mitään huoltotöitä kyseisellä alueella. Hän on myös käynyt sanomassa asiasta paikan päällä Telian liikkeessä.

 

Helpointa olisi jos hän voisi saada uuden modeemin nykyisen tilalle. Tästä syystä lähdinkin selvittämään asiaa hänen puolestaan, koska halusin varmistaa onko hän oikeutettu saamaan teiltä korvaavan modeemin nykyisen rikkinäisen tilalle. Miten siis olette yleensä menetelleet tällaisessa tilanteessa?


Ymmärrän kyllä. Pyrimme tottakai ratkaisemaan asian mahdollisimman jouhevasti niin, että asian hoidosta ei aiheudu tuttavallesi ylimääräistä vaivaa. Nämä laitteiden vikatilanteet kuitenkin käydään läpi aina meidän häiriöpuolen kautta, joten asian selvittäminen vaatisi yhteydenottoa tarkempaa selvitystä varten. Telia kaupan kautta asiaa ei saa suoraan ratkaistua. Minun Telia -sivustolta pääsee jättämään häiriöilmoituksiin myös yhteydenottopyynnön, jolloin meiltä ollaan tuttavaasi yhteydessä.


Selvä juttu. Onko minun mahdollista soittaa hänen puolestaan häiriöilmoituksiin, jos tiedän hänen nimensä, osoitteensa sekä asiakasnumeronsa?

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 113 custom-general.kudos
  • 379 custom-general.replies
  • 14 custom-general.solutions


@talous3450  kirjoitti:

@HannaSu  kirjoitti:

@talous3450  kirjoitti:

@HannaSu  kirjoitti:

@talous3450  kirjoitti:

Hei,

tuttavani taloyhtiössä kaapelimodeemi jonka toimittajana on Telia. Vuosia sitten asukkaille toimitettiin operaattorin toimesta Ciscon-kaapelimodeemit, joissa on yksi ethernet-portti eikä lainkaan WLAN-ominaisuutta. Nyt kyseinen modeemi pätkii yhteyttä jatkuvasti sekä ylikuumenee ollessaan yli vuorokauden kiinni verkkovirrassa.

 

Kysyisinkin onko tuttavani mahdollista saada paikallisesta Telia-kaupasta ilmaisin uusi modeemi nykyisen rikkinäisen tilalle?


Hei @talous3450 ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

Suosittelisin, että tässä tapauksessa tuttavasi olisi ensin yhteydessä meidän häiriöilmoituksiin, jonka kautta asiaa voidaan selvittää tarkemmin. He myös sitten kertovat mahdollisista jatkotoimenpiteistä. 🙂


Hei, kyseessä on 80-vuotias ihminen, joka asioi mieluiten fyysisesti liikkessänne, koska sähköisten palveluiden käyttö ei ole tuttua tai helppoa hänen ikäiselleen (toki en halua yleistää tätä koskemaan kaikkia 80-vuotiaita).

 

Olen itse todennut modeemin pätkimisen sekä ylikuumenemisen useamman kerran vieraillessani hänen luonaan, ja tarkastanut myös tuolloin ettei Telialla ole tuolla hetkellä käynnissä mitään huoltotöitä kyseisellä alueella. Hän on myös käynyt sanomassa asiasta paikan päällä Telian liikkeessä.

 

Helpointa olisi jos hän voisi saada uuden modeemin nykyisen tilalle. Tästä syystä lähdinkin selvittämään asiaa hänen puolestaan, koska halusin varmistaa onko hän oikeutettu saamaan teiltä korvaavan modeemin nykyisen rikkinäisen tilalle. Miten siis olette yleensä menetelleet tällaisessa tilanteessa?


Ymmärrän kyllä. Pyrimme tottakai ratkaisemaan asian mahdollisimman jouhevasti niin, että asian hoidosta ei aiheudu tuttavallesi ylimääräistä vaivaa. Nämä laitteiden vikatilanteet kuitenkin käydään läpi aina meidän häiriöpuolen kautta, joten asian selvittäminen vaatisi yhteydenottoa tarkempaa selvitystä varten. Telia kaupan kautta asiaa ei saa suoraan ratkaistua. Minun Telia -sivustolta pääsee jättämään häiriöilmoituksiin myös yhteydenottopyynnön, jolloin meiltä ollaan tuttavaasi yhteydessä.


Selvä juttu. Onko minun mahdollista soittaa hänen puolestaan häiriöilmoituksiin, jos tiedän hänen nimensä, osoitteensa sekä asiakasnumeronsa?


Tämä vaatisi tuttavasi yhteydenottoa, sillä emme asiakasturvallisuuden vuoksi voi käydä läpi näitä tietoja muun kun itse asianomaisen kanssa.

| Telia Yhteisön moderaattori |
talous3450
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@HannaSu  kirjoitti:

@talous3450  kirjoitti:

@HannaSu  kirjoitti:

@talous3450  kirjoitti:

@HannaSu  kirjoitti:

@talous3450  kirjoitti:

Hei,

tuttavani taloyhtiössä kaapelimodeemi jonka toimittajana on Telia. Vuosia sitten asukkaille toimitettiin operaattorin toimesta Ciscon-kaapelimodeemit, joissa on yksi ethernet-portti eikä lainkaan WLAN-ominaisuutta. Nyt kyseinen modeemi pätkii yhteyttä jatkuvasti sekä ylikuumenee ollessaan yli vuorokauden kiinni verkkovirrassa.

 

Kysyisinkin onko tuttavani mahdollista saada paikallisesta Telia-kaupasta ilmaisin uusi modeemi nykyisen rikkinäisen tilalle?


Hei @talous3450 ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

Suosittelisin, että tässä tapauksessa tuttavasi olisi ensin yhteydessä meidän häiriöilmoituksiin, jonka kautta asiaa voidaan selvittää tarkemmin. He myös sitten kertovat mahdollisista jatkotoimenpiteistä. 🙂


Hei, kyseessä on 80-vuotias ihminen, joka asioi mieluiten fyysisesti liikkessänne, koska sähköisten palveluiden käyttö ei ole tuttua tai helppoa hänen ikäiselleen (toki en halua yleistää tätä koskemaan kaikkia 80-vuotiaita).

 

Olen itse todennut modeemin pätkimisen sekä ylikuumenemisen useamman kerran vieraillessani hänen luonaan, ja tarkastanut myös tuolloin ettei Telialla ole tuolla hetkellä käynnissä mitään huoltotöitä kyseisellä alueella. Hän on myös käynyt sanomassa asiasta paikan päällä Telian liikkeessä.

 

Helpointa olisi jos hän voisi saada uuden modeemin nykyisen tilalle. Tästä syystä lähdinkin selvittämään asiaa hänen puolestaan, koska halusin varmistaa onko hän oikeutettu saamaan teiltä korvaavan modeemin nykyisen rikkinäisen tilalle. Miten siis olette yleensä menetelleet tällaisessa tilanteessa?


Ymmärrän kyllä. Pyrimme tottakai ratkaisemaan asian mahdollisimman jouhevasti niin, että asian hoidosta ei aiheudu tuttavallesi ylimääräistä vaivaa. Nämä laitteiden vikatilanteet kuitenkin käydään läpi aina meidän häiriöpuolen kautta, joten asian selvittäminen vaatisi yhteydenottoa tarkempaa selvitystä varten. Telia kaupan kautta asiaa ei saa suoraan ratkaistua. Minun Telia -sivustolta pääsee jättämään häiriöilmoituksiin myös yhteydenottopyynnön, jolloin meiltä ollaan tuttavaasi yhteydessä.


Selvä juttu. Onko minun mahdollista soittaa hänen puolestaan häiriöilmoituksiin, jos tiedän hänen nimensä, osoitteensa sekä asiakasnumeronsa?


Tämä vaatisi tuttavasi yhteydenottoa, sillä emme asiakasturvallisuuden vuoksi voi käydä läpi näitä tietoja muun kun itse asianomaisen kanssa.


Ok, täytyy siis menetellä näin. Kiitos vastauksista.

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 113 custom-general.kudos
  • 379 custom-general.replies
  • 14 custom-general.solutions


@talous3450  kirjoitti:

@HannaSu  kirjoitti:

@talous3450  kirjoitti:

@HannaSu  kirjoitti:

@talous3450  kirjoitti:

@HannaSu  kirjoitti:

@talous3450  kirjoitti:

Hei,

tuttavani taloyhtiössä kaapelimodeemi jonka toimittajana on Telia. Vuosia sitten asukkaille toimitettiin operaattorin toimesta Ciscon-kaapelimodeemit, joissa on yksi ethernet-portti eikä lainkaan WLAN-ominaisuutta. Nyt kyseinen modeemi pätkii yhteyttä jatkuvasti sekä ylikuumenee ollessaan yli vuorokauden kiinni verkkovirrassa.

 

Kysyisinkin onko tuttavani mahdollista saada paikallisesta Telia-kaupasta ilmaisin uusi modeemi nykyisen rikkinäisen tilalle?


Hei @talous3450 ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

Suosittelisin, että tässä tapauksessa tuttavasi olisi ensin yhteydessä meidän häiriöilmoituksiin, jonka kautta asiaa voidaan selvittää tarkemmin. He myös sitten kertovat mahdollisista jatkotoimenpiteistä. 🙂


Hei, kyseessä on 80-vuotias ihminen, joka asioi mieluiten fyysisesti liikkessänne, koska sähköisten palveluiden käyttö ei ole tuttua tai helppoa hänen ikäiselleen (toki en halua yleistää tätä koskemaan kaikkia 80-vuotiaita).

 

Olen itse todennut modeemin pätkimisen sekä ylikuumenemisen useamman kerran vieraillessani hänen luonaan, ja tarkastanut myös tuolloin ettei Telialla ole tuolla hetkellä käynnissä mitään huoltotöitä kyseisellä alueella. Hän on myös käynyt sanomassa asiasta paikan päällä Telian liikkeessä.

 

Helpointa olisi jos hän voisi saada uuden modeemin nykyisen tilalle. Tästä syystä lähdinkin selvittämään asiaa hänen puolestaan, koska halusin varmistaa onko hän oikeutettu saamaan teiltä korvaavan modeemin nykyisen rikkinäisen tilalle. Miten siis olette yleensä menetelleet tällaisessa tilanteessa?


Ymmärrän kyllä. Pyrimme tottakai ratkaisemaan asian mahdollisimman jouhevasti niin, että asian hoidosta ei aiheudu tuttavallesi ylimääräistä vaivaa. Nämä laitteiden vikatilanteet kuitenkin käydään läpi aina meidän häiriöpuolen kautta, joten asian selvittäminen vaatisi yhteydenottoa tarkempaa selvitystä varten. Telia kaupan kautta asiaa ei saa suoraan ratkaistua. Minun Telia -sivustolta pääsee jättämään häiriöilmoituksiin myös yhteydenottopyynnön, jolloin meiltä ollaan tuttavaasi yhteydessä.


Selvä juttu. Onko minun mahdollista soittaa hänen puolestaan häiriöilmoituksiin, jos tiedän hänen nimensä, osoitteensa sekä asiakasnumeronsa?


Tämä vaatisi tuttavasi yhteydenottoa, sillä emme asiakasturvallisuuden vuoksi voi käydä läpi näitä tietoja muun kun itse asianomaisen kanssa.


Ok, täytyy siis menetellä näin. Kiitos vastauksista.


Ilo olla avuksi 🙂 Toivottavasti asia selviää!

| Telia Yhteisön moderaattori |
kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2367 custom-general.kudos
  • 3669 custom-general.replies
  • 330 custom-general.solutions


@HannaSu  kirjoitti:

@talous3450  kirjoitti:

@HannaSu  kirjoitti:

@talous3450  kirjoitti:

@HannaSu  kirjoitti:

@talous3450  kirjoitti:

Hei,

tuttavani taloyhtiössä kaapelimodeemi jonka toimittajana on Telia. Vuosia sitten asukkaille toimitettiin operaattorin toimesta Ciscon-kaapelimodeemit, joissa on yksi ethernet-portti eikä lainkaan WLAN-ominaisuutta. Nyt kyseinen modeemi pätkii yhteyttä jatkuvasti sekä ylikuumenee ollessaan yli vuorokauden kiinni verkkovirrassa.

 

Kysyisinkin onko tuttavani mahdollista saada paikallisesta Telia-kaupasta ilmaisin uusi modeemi nykyisen rikkinäisen tilalle?


Hei @talous3450 ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

Suosittelisin, että tässä tapauksessa tuttavasi olisi ensin yhteydessä meidän häiriöilmoituksiin, jonka kautta asiaa voidaan selvittää tarkemmin. He myös sitten kertovat mahdollisista jatkotoimenpiteistä. 🙂


Hei, kyseessä on 80-vuotias ihminen, joka asioi mieluiten fyysisesti liikkessänne, koska sähköisten palveluiden käyttö ei ole tuttua tai helppoa hänen ikäiselleen (toki en halua yleistää tätä koskemaan kaikkia 80-vuotiaita).

 

Olen itse todennut modeemin pätkimisen sekä ylikuumenemisen useamman kerran vieraillessani hänen luonaan, ja tarkastanut myös tuolloin ettei Telialla ole tuolla hetkellä käynnissä mitään huoltotöitä kyseisellä alueella. Hän on myös käynyt sanomassa asiasta paikan päällä Telian liikkeessä.

 

Helpointa olisi jos hän voisi saada uuden modeemin nykyisen tilalle. Tästä syystä lähdinkin selvittämään asiaa hänen puolestaan, koska halusin varmistaa onko hän oikeutettu saamaan teiltä korvaavan modeemin nykyisen rikkinäisen tilalle. Miten siis olette yleensä menetelleet tällaisessa tilanteessa?


Ymmärrän kyllä. Pyrimme tottakai ratkaisemaan asian mahdollisimman jouhevasti niin, että asian hoidosta ei aiheudu tuttavallesi ylimääräistä vaivaa. Nämä laitteiden vikatilanteet kuitenkin käydään läpi aina meidän häiriöpuolen kautta, joten asian selvittäminen vaatisi yhteydenottoa tarkempaa selvitystä varten. Telia kaupan kautta asiaa ei saa suoraan ratkaistua. Minun Telia -sivustolta pääsee jättämään häiriöilmoituksiin myös yhteydenottopyynnön, jolloin meiltä ollaan tuttavaasi yhteydessä.


Selvä juttu. Onko minun mahdollista soittaa hänen puolestaan häiriöilmoituksiin, jos tiedän hänen nimensä, osoitteensa sekä asiakasnumeronsa?


Tämä vaatisi tuttavasi yhteydenottoa, sillä emme asiakasturvallisuuden vuoksi voi käydä läpi näitä tietoja muun kun itse asianomaisen kanssa.


Luulisi että onnistuisi jos yhdessä soittaisitte asiakaspalveluun ja itse asiakas vastaisi henkilötietokyselyyn, kun apuri selittäisi muuten asian.

Itse ainakin onnistuin noin muuttamaan isän puhelinliittymän reilu pari vuotta sitten, kun hän oli matkustamassa ulkomaille ja silloinen puhelinliittymä ei toiminut enää ulkomailla.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 113 custom-general.kudos
  • 379 custom-general.replies
  • 14 custom-general.solutions


@kiisseli67  kirjoitti:

@HannaSu  kirjoitti:

@talous3450  kirjoitti:

@HannaSu  kirjoitti:

@talous3450  kirjoitti:

@HannaSu  kirjoitti:

@talous3450  kirjoitti:

Hei,

tuttavani taloyhtiössä kaapelimodeemi jonka toimittajana on Telia. Vuosia sitten asukkaille toimitettiin operaattorin toimesta Ciscon-kaapelimodeemit, joissa on yksi ethernet-portti eikä lainkaan WLAN-ominaisuutta. Nyt kyseinen modeemi pätkii yhteyttä jatkuvasti sekä ylikuumenee ollessaan yli vuorokauden kiinni verkkovirrassa.

 

Kysyisinkin onko tuttavani mahdollista saada paikallisesta Telia-kaupasta ilmaisin uusi modeemi nykyisen rikkinäisen tilalle?


Hei @talous3450 ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

Suosittelisin, että tässä tapauksessa tuttavasi olisi ensin yhteydessä meidän häiriöilmoituksiin, jonka kautta asiaa voidaan selvittää tarkemmin. He myös sitten kertovat mahdollisista jatkotoimenpiteistä. 🙂


Hei, kyseessä on 80-vuotias ihminen, joka asioi mieluiten fyysisesti liikkessänne, koska sähköisten palveluiden käyttö ei ole tuttua tai helppoa hänen ikäiselleen (toki en halua yleistää tätä koskemaan kaikkia 80-vuotiaita).

 

Olen itse todennut modeemin pätkimisen sekä ylikuumenemisen useamman kerran vieraillessani hänen luonaan, ja tarkastanut myös tuolloin ettei Telialla ole tuolla hetkellä käynnissä mitään huoltotöitä kyseisellä alueella. Hän on myös käynyt sanomassa asiasta paikan päällä Telian liikkeessä.

 

Helpointa olisi jos hän voisi saada uuden modeemin nykyisen tilalle. Tästä syystä lähdinkin selvittämään asiaa hänen puolestaan, koska halusin varmistaa onko hän oikeutettu saamaan teiltä korvaavan modeemin nykyisen rikkinäisen tilalle. Miten siis olette yleensä menetelleet tällaisessa tilanteessa?


Ymmärrän kyllä. Pyrimme tottakai ratkaisemaan asian mahdollisimman jouhevasti niin, että asian hoidosta ei aiheudu tuttavallesi ylimääräistä vaivaa. Nämä laitteiden vikatilanteet kuitenkin käydään läpi aina meidän häiriöpuolen kautta, joten asian selvittäminen vaatisi yhteydenottoa tarkempaa selvitystä varten. Telia kaupan kautta asiaa ei saa suoraan ratkaistua. Minun Telia -sivustolta pääsee jättämään häiriöilmoituksiin myös yhteydenottopyynnön, jolloin meiltä ollaan tuttavaasi yhteydessä.


Selvä juttu. Onko minun mahdollista soittaa hänen puolestaan häiriöilmoituksiin, jos tiedän hänen nimensä, osoitteensa sekä asiakasnumeronsa?


Tämä vaatisi tuttavasi yhteydenottoa, sillä emme asiakasturvallisuuden vuoksi voi käydä läpi näitä tietoja muun kun itse asianomaisen kanssa.


Luulisi että onnistuisi jos yhdessä soittaisitte asiakaspalveluun ja itse asiakas vastaisi henkilötietokyselyyn, kun apuri selittäisi muuten asian.

Itse ainakin onnistuin noin muuttamaan isän puhelinliittymän reilu pari vuotta sitten, kun hän oli matkustamassa ulkomaille ja silloinen puhelinliittymä ei toiminut enää ulkomailla.


Näin voi toki toimia, mutta soittajan tulee olla tämä asianomainen itse, sillä asian selvittäminen vaatii aina tarkempaa asiakkaan tunnistamista. 

| Telia Yhteisön moderaattori |