VDSL 50/25 Todellisuudessa Max 40/9.

  • 24 November 2015
  • 7 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Aika kaukana todellisuudesta näkyy olevan soneran liittymän nopeus. Vai onko tähän uploadiin joku kikka3 millä sitä saa hilattua ylöspäin. 50/25M maksettu. 40/9 saatu. Voiko hinta tippua -20%/-64% niinkuin nopeuskin?

 

Onko muilla vastaavanlaisia ongelmia?

 

Jännä homma, että nopeutta nostaessa hyötysuhde huononee.


7 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Missä on luvattu VDSL 50/25? Ei ainakaan Soneralla sellaista tietääkseni ole ollutkaan. DNA:lla taitaa olla sellainen liittymä.


 


Soneralla VDSL:t ovat 50/10 ja 100/10. 


 


Katsoppas ehdot täältä: https://www.sonera.fi/media/1506ae717282c1bfec61d782526174bc29eb5d79/1506ae717282c1bfec61d782526174bc29eb5d79.pdf

Ompas taas sonera täti kusettanu puhelimessa. No joo, kiitos tosta listasta, autto kyl enimpään ahdistukseen.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@Sensaatio kirjoitti:

Ompas taas sonera täti kusettanu puhelimessa. No joo, kiitos tosta listasta, autto kyl enimpään ahdistukseen.




Olihan Soneran myyjä vai alitoimija (nämä alitoimijat ei oikein tiedä paljonkaan mitään ja tahtoo kusettaa samalla kun ei tiedä mitä myy)... Eli tilasitko Soneran asiakaspalveluun soittamalla vai soitettiinko sinulle?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Mulla on tämä 100/10 liittymä. Kytketty soneran päässä 75 nopeuteen, että pysyy päällä. Alussa oli yleensä 60/6,5 sitten se tippui, nytkin on vaan 23,02/4,60.

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@klontti kirjoitti:

Mulla on tämä 100/10 liittymä. Kytketty soneran päässä 75 nopeuteen, että pysyy päällä. Alussa oli yleensä 60/6,5 sitten se tippui, nytkin on vaan 23,02/4,60.


 




Tosta jo kannattaa tehdä vikailmoitus kun noin paljon alle... 50-100Mbps välillä tuo tulisi olla, jos ei pysy niin tiputa liittymäsi suoraan 50/10, ei kannata maksaa turhaan jos ei toteudu.


 


Vaikuttaa aika huonolta linjalta, ja varmaan ns. perus uudelleen käynnitys / resettiä varmasti kokeiltu...


@olkitu kirjoitti:

@Sensaatio kirjoitti:

Ompas taas sonera täti kusettanu puhelimessa. No joo, kiitos tosta listasta, autto kyl enimpään ahdistukseen.


Olihan Soneran myyjä vai alitoimija (nämä alitoimijat ei oikein tiedä paljonkaan mitään ja tahtoo kusettaa samalla kun ei tiedä mitä myy)... Eli tilasitko Soneran asiakaspalveluun soittamalla vai soitettiinko sinulle?



Joo oli kyllä ihan soneran työntekijä. Itse viel soitin ja kyselin nopeuden nostosta.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@Sensaatio kirjoitti:


@olkitu kirjoitti:


@Sensaatio kirjoitti:

Ompas taas sonera täti kusettanu puhelimessa. No joo, kiitos tosta listasta, autto kyl enimpään ahdistukseen.




Olihan Soneran myyjä vai alitoimija (nämä alitoimijat ei oikein tiedä paljonkaan mitään ja tahtoo kusettaa samalla kun ei tiedä mitä myy)... Eli tilasitko Soneran asiakaspalveluun soittamalla vai soitettiinko sinulle?





Joo oli kyllä ihan soneran työntekijä. Itse viel soitin ja kyselin nopeuden nostosta.




Jaahas... Tämäpä mielenkiintoista. Luulisi työntekijän tietävän mitä myyvät mutta ei sitten...

Vastaa