Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
varatraktori
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

VDSL yhteys lakkasi toimimasta

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Piti ihan tätä varten luoda tunnukset tänne. Minulla on tuollainen VDSL 100 yhteys joka lakkasi tänään toimimasta. Käynnistelin tuota Thomsonin modemia muutamaan kertaan ja kaikki muu toimii paitsi yhteys ulkomaailmaan.

 

No yritin sitten tehdä vikailmoitusta, mutta sen kanssa paloivat käämit. Onko tosiaan niin, että sitäkin varten pitäisi kirjautua pankkitunnuksilla? Ei ainakaan asiakaspalvelija sätissä suostunut muuten auttamaan. No minulla on onneksi työnantajan puolesta toisen operaattorin simmi tässä läppärissä ja yhteydet toimivat nyt sen kautta.

 

edit katjane: muokattu otsikkoa

6 vastausta
HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 181 custom-general.kudos
  • 942 custom-general.replies
  • 77 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@varatraktori@  kirjoitti:

Piti ihan tätä varten luoda tunnukset tänne. Minulla on tuollainen VDSL 100 yhteys joka lakkasi tänään toimimasta. Käynnistelin tuota Thomsonin modemia muutamaan kertaan ja kaikki muu toimii paitsi yhteys ulkomaailmaan.

 

No yritin sitten tehdä vikailmoitusta, mutta sen kanssa paloivat käämit. Onko tosiaan niin, että sitäkin varten pitäisi kirjautua pankkitunnuksilla? Ei ainakaan asiakaspalvelija sätissä suostunut muuten auttamaan. No minulla on onneksi työnantajan puolesta toisen operaattorin simmi tässä läppärissä ja yhteydet toimivat nyt sen kautta.


Moikka @varatraktori ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

Chatissa pyydämme tunnistautumista / kirjautumista Telia -tunnuksella, jotta voimme avata asiakastiedot chatin ohella ja tutkia asiaa tarkemmin. Esim. ilman tietoja liittymästä ei sen tilannetta voida tarkistaa häiriöilmoituksissa. Suosittelen siis tunnistautumaan chattia varten tai luomaan Telia -tunnukset.

Oletko kokeillut vielä resetoida, eli palauttaa tehdasetuksille modeemia? Onko naapureiden kanssa mahdollisesti ollut puhetta, toimiiko heillä yhteydet?

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa

osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.

varatraktori
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HenriLie@  kirjoitti:

@varatraktori@  kirjoitti:

Piti ihan tätä varten luoda tunnukset tänne. Minulla on tuollainen VDSL 100 yhteys joka lakkasi tänään toimimasta. Käynnistelin tuota Thomsonin modemia muutamaan kertaan ja kaikki muu toimii paitsi yhteys ulkomaailmaan.

 

No yritin sitten tehdä vikailmoitusta, mutta sen kanssa paloivat käämit. Onko tosiaan niin, että sitäkin varten pitäisi kirjautua pankkitunnuksilla? Ei ainakaan asiakaspalvelija sätissä suostunut muuten auttamaan. No minulla on onneksi työnantajan puolesta toisen operaattorin simmi tässä läppärissä ja yhteydet toimivat nyt sen kautta.


Moikka @varatraktori ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

Chatissa pyydämme tunnistautumista / kirjautumista Telia -tunnuksella, jotta voimme avata asiakastiedot chatin ohella ja tutkia asiaa tarkemmin. Esim. ilman tietoja liittymästä ei sen tilannetta voida tarkistaa häiriöilmoituksissa. Suosittelen siis tunnistautumaan chattia varten tai luomaan Telia -tunnukset.

Oletko kokeillut vielä resetoida, eli palauttaa tehdasetuksille modeemia? Onko naapureiden kanssa mahdollisesti ollut puhetta, toimiiko heillä yhteydet?


Langattomien verkkojen SSID:stä päätellen naapureilla näkyy olevan pääsääntöisesti Elisan yhteydet. Kyllä minäkin alan etsimään operaattoria jolle voi edes vikailmoituksen tehdä ilman että tarvitsee pankkitunnukset kaivaa, ihan periaatteellisista syistä, tuossa ne olisivat ihan käden ulottuvilla.

 

En resetoinut modeemia tehdasasetuksille. En töissäkään resetoi palomuureja tai kytkimiä tehdasasetuksiin jokaisesta pienestä ongelmasta, vaan pyrin selvittämään ne muuta kautta. Tämä ratkesi sillä, että pidin modemin virrattomana reilun tunnin, niin oli kaiketi vastapään portti resetoitunut. Lähti sillä toimimaan. Alkaa tämä Telia-Inmics-Nebula hässäkkä syömään töissä niin miestä, että ei vapaa-aikana oikein jaksaisi. Sääli että pienet asiakaslähtöiset operaattorit taitavat olla sukupuutoon kuolleita.

 

Vahva tunnistautuminen on monessa paikassa oikein hyvä asia, mutta että tässäkin? Se tässä lähinnä ihmetytti, ei niinkään tämä ongelma.

JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 146 custom-general.kudos
  • 552 custom-general.replies
  • 51 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@varatraktori  kirjoitti:

Vahva tunnistautuminen on monessa paikassa oikein hyvä asia, mutta että tässäkin? Se tässä lähinnä ihmetytti, ei niinkään tämä ongelma.


Tässä tulee jo pelkästään GDPR vastaan. Vikailmoituksen jättäminen vaatii että menemme sinun asiakastietoihin ja tähän ei ole oikeutta ilman että asiakas on tunnistettu.

Ilman tunnistautumista emme voi tietää että kuka chatin toisella puolella on yhteydessä, emmekä voi avata tällöin myöskään asiakastietoja.

 

Asiointi onnistuu Telia tunnuksella, joka luodaan vahvan tunnistautumisen kautta (pankkitunnukset/mobiilivarmenne) tai suoraan kirjautumalla vahvalla tunnistautumisella. 

 

varatraktori
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

@varatraktori@  kirjoitti:

Vahva tunnistautuminen on monessa paikassa oikein hyvä asia, mutta että tässäkin? Se tässä lähinnä ihmetytti, ei niinkään tämä ongelma.


Tässä tulee jo pelkästään GDPR vastaan. Vikailmoituksen jättäminen vaatii että menemme sinun asiakastietoihin ja tähän ei ole oikeutta ilman että asiakas on tunnistettu.

Ilman tunnistautumista emme voi tietää että kuka chatin toisella puolella on yhteydessä, emmekä voi avata tällöin myöskään asiakastietoja.

 

Asiointi onnistuu Telia tunnuksella, joka luodaan vahvan tunnistautumisen kautta (pankkitunnukset/mobiilivarmenne) tai suoraan kirjautumalla vahvalla tunnistautumisella. 

 


Joo mulla itse asiassa on Soneran aikainen tunnus jolla olin kirjaantuneena ja jolla pääsen näkemään liittymän tiedot ym. mutta se ei kelvannut. Kaipaan niitä aikoja kun Soneralle pystyi ihan vaan soittamaan puhelimella ja hoitamaan asian. Siinäkin tosin aikoinaan jonotusajat kasvoivat sietämättömiksi ja joissain kohtaa tuli puheentunnistus kuvaan mukaan. Se tosin ei ymmärtänyt puhetta. Ehkä olen vain liian vanha, kun käyntikortissa lukee vanhempi konsultti, niin pitäisi kai siirtyä kirjepostin käyttöön ja unohtaa nämä nuorisolle tarkoitetut hienot himmelit. Kuten edellisestä huomaa, olen asiakkaana ollut yhtä jaksoisesti jo kohta kaksi vuosikymmentä.

JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 146 custom-general.kudos
  • 552 custom-general.replies
  • 51 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@varatraktori@  kirjoitti:
Joo mulla itse asiassa on Soneran aikainen tunnus jolla olin kirjaantuneena ja jolla pääsen näkemään liittymän tiedot ym. mutta se ei kelvannut. Kaipaan niitä aikoja kun Soneralle pystyi ihan vaan soittamaan puhelimella ja hoitamaan asian. Siinäkin tosin aikoinaan jonotusajat kasvoivat sietämättömiksi ja joissain kohtaa tuli puheentunnistus kuvaan mukaan. Se tosin ei ymmärtänyt puhetta. Ehkä olen vain liian vanha, kun käyntikortissa lukee vanhempi konsultti, niin pitäisi kai siirtyä kirjepostin käyttöön ja unohtaa nämä nuorisolle tarkoitetut hienot himmelit. Kuten edellisestä huomaa, olen asiakkaana ollut yhtä jaksoisesti jo kohta kaksi vuosikymmentä.

Tunnus vaikuttaisi olevan laajakaista tunnus, jolla näkee sen kyseisen laajakaistan tiedot Minun Teliasta ja pystyy hallinnoimaan sähköpostia, mikäli sellainen meiltä on käytössä. 

Kyseistä tunnusta ei ole luotu vahvan tunnistautumisen kautta, niin sillä kirjautuessa asiakas ei näy tunnistautuneena.

 

Edelleen meidät saa myös puhelimella kiinni, vaikka vanhaa erillistä vikapalvelun numeroa ei olekkaan käytössä. Tämä onnistuu soittamalla asiakaspalvelunumeroomme 020690400 ja tekemällä alussa vikavalinnat numeronäppäimistöltä 1 ja 2.

 

Toivottavasti ei anneta tämän himmentää pitkää asiakassuhdetta ja edessä on toiset pari vuosikymmentä 😊

varatraktori
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

@varatraktori@  kirjoitti:
Joo mulla itse asiassa on Soneran aikainen tunnus jolla olin kirjaantuneena ja jolla pääsen näkemään liittymän tiedot ym. mutta se ei kelvannut. Kaipaan niitä aikoja kun Soneralle pystyi ihan vaan soittamaan puhelimella ja hoitamaan asian. Siinäkin tosin aikoinaan jonotusajat kasvoivat sietämättömiksi ja joissain kohtaa tuli puheentunnistus kuvaan mukaan. Se tosin ei ymmärtänyt puhetta. Ehkä olen vain liian vanha, kun käyntikortissa lukee vanhempi konsultti, niin pitäisi kai siirtyä kirjepostin käyttöön ja unohtaa nämä nuorisolle tarkoitetut hienot himmelit. Kuten edellisestä huomaa, olen asiakkaana ollut yhtä jaksoisesti jo kohta kaksi vuosikymmentä.

Tunnus vaikuttaisi olevan laajakaista tunnus, jolla näkee sen kyseisen laajakaistan tiedot Minun Teliasta ja pystyy hallinnoimaan sähköpostia, mikäli sellainen meiltä on käytössä. 

Kyseistä tunnusta ei ole luotu vahvan tunnistautumisen kautta, niin sillä kirjautuessa asiakas ei näy tunnistautuneena.

 

Edelleen meidät saa myös puhelimella kiinni, vaikka vanhaa erillistä vikapalvelun numeroa ei olekkaan käytössä. Tämä onnistuu soittamalla asiakaspalvelunumeroomme 020690400 ja tekemällä alussa vikavalinnat numeronäppäimistöltä 1 ja 2.

 

Toivottavasti ei anneta tämän himmentää pitkää asiakassuhdetta ja edessä on toiset pari vuosikymmentä 😊


Yhden ihmisen kokemus ei tietysti kovin paljoa palvelun laadusta kerro, mutta en malta silti olla toteamatta, että yllättävän vähän on ollut katkoksia. Olisiko omalle kohdalle sattunut keskimäärin 2 kertaa vuodessa. Olen ihan liian laiska vaihtamaan tuota Telian sähköpostia muualle joten eiköhän jo sen takia tässä vaan vuodesta toiseen roikuta.