VMG3925-B10B uusi vdsl2 liittymä, väärä firmware (wifi kaatuu jatkuvasti, ei muuten ongelmia)

  • 31 August 2020
  • 3 kommenttia
  • 222 katselukertaa

Sain uuden VDSL2 100Mbit liittymän hommattua teiltä ja tarvitsen teidän uusimman firmwaren Zyxelin VMG3925-B10B modeemiin joka ollut ennen käytössä Elisa liittymässä ja siinä on "VMG3925-B10B_Elisa11_V513AARB9D0" firmware käytössä. Netin käyttö muuten moitteetonta ja nopeudet kohdillaan, mutta wifiä käyttäessä modeemi käy kuumana ja kaatuilee kokoajan vaikka olisi vain yksi puhelin yhdistetty ja normaali selaimen käyttö. Kiitos jo etukäteen!


3 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +9

@GankMove@  kirjoitti:

Sain uuden VDSL2 100Mbit liittymän hommattua teiltä ja tarvitsen teidän uusimman firmwaren Zyxelin VMG3925-B10B modeemiin joka ollut ennen käytössä Elisa liittymässä ja siinä on "VMG3925-B10B_Elisa11_V513AARB9D0" firmware käytössä. Netin käyttö muuten moitteetonta ja nopeudet kohdillaan, mutta wifiä käyttäessä modeemi käy kuumana ja kaatuilee kokoajan vaikka olisi vain yksi puhelin yhdistetty ja normaali selaimen käyttö. Kiitos jo etukäteen!


Jos Firmware on Elisalle "Brändätty" ei sitä voi vaihtaa toiseen. Vain valmistajan oman ohjelmiston voi päivittää itse.

Itselläni oli tuo purkki Zyxelin omalla softalla ja mainitsemasi "wifin kaatuminen" tapahtui ainakin minulla

5GHz wlan taajuudella. Saattaa siis olla myös "ominaisuus" ja voihan se olla yksinkertaisesti vain rikki.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Ette



@avallte@  kirjoitti:


@GankMove@  kirjoitti:

Sain uuden VDSL2 100Mbit liittymän hommattua teiltä ja tarvitsen teidän uusimman firmwaren Zyxelin VMG3925-B10B modeemiin joka ollut ennen käytössä Elisa liittymässä ja siinä on "VMG3925-B10B_Elisa11_V513AARB9D0" firmware käytössä. Netin käyttö muuten moitteetonta ja nopeudet kohdillaan, mutta wifiä käyttäessä modeemi käy kuumana ja kaatuilee kokoajan vaikka olisi vain yksi puhelin yhdistetty ja normaali selaimen käyttö. Kiitos jo etukäteen!




Jos Firmware on Elisalle "Brändätty" ei sitä voi vaihtaa toiseen. Vain valmistajan oman ohjelmiston voi päivittää itse.


Itselläni oli tuo purkki Zyxelin omalla softalla ja mainitsemasi "wifin kaatuminen" tapahtui ainakin minulla


5GHz wlan taajuudella. Saattaa siis olla myös "ominaisuus" ja voihan se olla yksinkertaisesti vain rikki.




Ettei olisi korkeat DFS taajuudet ja jokin säätutka lähettyvillä kyseessä?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

@GankMove@  kirjoitti:

Sain uuden VDSL2 100Mbit liittymän hommattua teiltä ja tarvitsen teidän uusimman firmwaren Zyxelin VMG3925-B10B modeemiin joka ollut ennen käytössä Elisa liittymässä ja siinä on "VMG3925-B10B_Elisa11_V513AARB9D0" firmware käytössä. Netin käyttö muuten moitteetonta ja nopeudet kohdillaan, mutta wifiä käyttäessä modeemi käy kuumana ja kaatuilee kokoajan vaikka olisi vain yksi puhelin yhdistetty ja normaali selaimen käyttö. Kiitos jo etukäteen!


VDSL-liittymässä voit käyttää myös mitä tahansa itse hankkimaasi VDSL2-yhteensopivaa modeemia. Ei ole mikään pakko käyttää Elisan Zyxeleitä tai muitakaan operaattoreiden tarjoamia purkkeja, vaan voit hommata itse jonkun paremman. Mulla oli VDSL-aikoina pelkkä siltaava VDSL-modeemi Telewelliltä ja sitten sen perässä Ubiquitin Edgerouter Lite reititin sekä UniFi UAP AC PRO wifi-tukiasema.

Vastaa