Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
PorvooHaikkoo
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Valokuidun nopeus max 100mb

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi. Taloomme on vedetty rakennusvaiheessa (v. 2012) edellisen omistajan toimesta kahden eri toimijan valokuidut (telian ja kilpailijan). Telia tarjoaa omalle valokuidulleen maksiminopeudeksi 100/100mb ja kilpailija 1000mb. Lisänopeutta kysyessäni myyntipalvelu alkaa vain hanakasti myymään 4g-mokkuloita lisätehoiksi joita en todellakaan kaipaa vaan haluaisin lisää nopeutta kuituun. Kunnon selitystä tälle maksiminopeudelle ei oikein tunnu löytyvän. Eikö kuidulla pitäisi kuitenkin päästä kovempiinkin vauhteihin? Nyt ainoana vaihtoehtona tuntuu olevan kilpailijan kelkkaan hyppääminen. Paikkana Haikkoo,Porvoo.

75 vastausta
WillMackey
Kommentaattori
  • 5 custom-general.kudos
  • 24 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@kurkitopi  kirjoitti:

Tuo on sitten täysin operaattorilta täysin "potaskaa", ettei teille saada muiden operaattoreiden yhteyksiä. Tasantaatusti voidaan myydä, muttei kuluttaja-asiakkaille. Operaattorit vuokraavat tasantaatusti yrityksille/toisille operaattoreille kuitujaan, tätä eivät vaan huutele yleisesti. Ihan arkipäivää tuo kuitujen vuokraaminen.


Niinhän tuo on ja @HannaSu :han tossa ylempänä vaan kylmästi totesi että kun ei ole velvoitetta vuokrata niin eivät sitten vuokraa.

WillMackey
Kommentaattori
  • 5 custom-general.kudos
  • 24 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HenriLie  kirjoitti:

Yhteisön käyttäjätiedoilla emme voi tunnistaa asiakkuutta vahvasti, joten en voi avata asiakastietojasi enkä tarkistaa käytyjä keskusteluja. Koska kyse on yksittäisen osoitteen nopeudesta/saatavuudesta, on tämän selvitys tehtävä asiakaspalvelussamme tunnistautuneena. Asiakaspalvelumme voi ottaa yhteyttä meidän toimitukseen, josta saatavuus voidaan käsin tarkistaa ja selvittää miksi saatva nopeus on tämä ja kuinka sitä voitaisiin nostaa.

Pahoittelen pitkitynyttä aikaa selvityksen osalta ja kuinka asiaa ei ole vielä saatu selvitettyä. Tahdomme aina ratkaista asiat yhdellä yhteydenotolla, mutta on tapauksia, mitkä vaativat enemmän aikaa. Yhteisö on hyvä paikka kertoa julkisesti oma näkökanta ja mielipide, näitä ketjuja lukee myös palvelun johtohenkilöt. Myös tämä ketju on viety jo eteenpäin.


En tähän nyt julkisesti ala asuinpaikkani tarkempia tietoja jakamaan mutta tämä asia siis on jo moneen kertaan minulle luvattu menneen eteenpäin ja tuon reklamaatiolapun kerrottiin ohjautuneen "toimitukseen" myös. Enpä nyt ole enää edes varma miten nämä tilit linkittyvät yhteisön ja 'Minun telia' tunnuksen välillä eli onko edes kaikki tietoni sieltä saatavilla mutta jos uskot että sinun kautta asialle jotain voidaan enemmän tehdä niin kerro mitä kautta voin olla yhteydessä ja tarkemmat tiedot antaa?

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 134 custom-general.kudos
  • 752 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@WillMackey  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

Yhteisön käyttäjätiedoilla emme voi tunnistaa asiakkuutta vahvasti, joten en voi avata asiakastietojasi enkä tarkistaa käytyjä keskusteluja. Koska kyse on yksittäisen osoitteen nopeudesta/saatavuudesta, on tämän selvitys tehtävä asiakaspalvelussamme tunnistautuneena. Asiakaspalvelumme voi ottaa yhteyttä meidän toimitukseen, josta saatavuus voidaan käsin tarkistaa ja selvittää miksi saatva nopeus on tämä ja kuinka sitä voitaisiin nostaa.

Pahoittelen pitkitynyttä aikaa selvityksen osalta ja kuinka asiaa ei ole vielä saatu selvitettyä. Tahdomme aina ratkaista asiat yhdellä yhteydenotolla, mutta on tapauksia, mitkä vaativat enemmän aikaa. Yhteisö on hyvä paikka kertoa julkisesti oma näkökanta ja mielipide, näitä ketjuja lukee myös palvelun johtohenkilöt. Myös tämä ketju on viety jo eteenpäin.


En tähän nyt julkisesti ala asuinpaikkani tarkempia tietoja jakamaan mutta tämä asia siis on jo moneen kertaan minulle luvattu menneen eteenpäin ja tuon reklamaatiolapun kerrottiin ohjautuneen "toimitukseen" myös. Enpä nyt ole enää edes varma miten nämä tilit linkittyvät yhteisön ja 'Minun telia' tunnuksen välillä eli onko edes kaikki tietoni sieltä saatavilla mutta jos uskot että sinun kautta asialle jotain voidaan enemmän tehdä niin kerro mitä kautta voin olla yhteydessä ja tarkemmat tiedot antaa?


Osoitetietoja ei tulekkaan antaa, mutta halutessasi esim. postinumeron avulla voidaan hieman tarkemmin tutkia. Kirjautuessasi Yhteisöön voit käyttää Telia-tunnukseen linkitettyä käyttäjätunnusta ja salasanaa, mutta täällä emme voi täyttää vahvan tunnistautumisen ehtoja asiakastietojen avaamista varten.

Täällä Yhteisössä ei selvästi voida nyt tätä asiaa ratkaista loppuun saakka, koska kyse on yhden osoitteen ja tilatun liittymän toiminnasta. Pyydän odottamaan luvattua yhteydenottoa.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
WillMackey
Kommentaattori
  • 5 custom-general.kudos
  • 24 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kuva + postinumero = sama kuin antaisi tarkan osoitteen.

 

Mulla on nyt tilanne että ihan just tarttisi tehdä uusi liittymäsopimus että onnistuisi etätyöt ja olisi kakaratkin tyytyväisiä. Enpä ajatellut lähteä tekemään uutta määräaikaista sopimusta kuidusta jos ei ole mitään takeita että nopeus saadaan 2000-luvulle. Siinä olis sitten kiva maksella turhasta kuidusta + (kilpailijan) 5G liittymästä. Tohon langattomaan "iloitteluun" en vaan myöskään millään haluaisi kun se kuitu kerran taloon jo tulee.

 

Jos nyt voisitte asettaa itsenne samaan tilanteeseen ja miettiä miten monta kuukautta itsellä kestäisi hermot odotella tämmöistä ihme vatvomista.

Nyt on taas yli viikko vierähtänyt edellisestä soitosta. Mennään toista kuukautta asian käsittelyssä.

 

Entä jos pitäs auto uusia seuraavaksi kahdeksi vuodeksi jotta työ- ja lomamatkat hoituis, mutta liike kertoisi että sulle ei voida myydä tilavaa Volvoxwagenia vaan ota tai jätä Rättisitikka. Syytä tähän mahdottomuuteen luvattaisiin selvitellä päiviä, viikkoja, kuukausia. Töihin pitäisi päästä ja se hoituis nippa nappa Rättisitikalla. Lomalleki pitäs perheen kanssa päästä mutta vähän joutuisi tinkiä ja koira + puolet 2,5:stä lapsesta pitäisi jättää kotiin jotta onnistuisi mitenkään ja sittenkin itseä ratissa ketuttaisi joka ikinen päivä. Mutta päätös olisi tehtävä tai saat potkut töistä ja lomakin peruuntuu kohta kokonaan, mutta liike ei vaan jostain ihmeen syystä pysty selvittämään miksi sinulle ei voida myytä Volvoxwagenin juhlabussia. Saattaisihan sekin vähän harmittaa mutta "tämmöstä tää nyt vaan on".

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 113 custom-general.kudos
  • 633 custom-general.replies
  • 54 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@WillMackey  kirjoitti:

Kuva + postinumero = sama kuin antaisi tarkan osoitteen.

 


Ilman postinumeroa emme pysty näin yhteisön kautta selvittämään tilannetta alueen verkkosuunnittelijan kanssa. Voimme ilman tietoa keskustella asiasta näin yleisesti, mutta se ei muutosta tilanteeseen tuo. Ymmärrän kyllä, että kuvan ja postinumeron avulla voi selvittää osoitteen. Voisitko poistaa kuvan kommentistasi?

 

Mulla on nyt tilanne että ihan just tarttisi tehdä uusi liittymäsopimus että onnistuisi etätyöt ja olisi kakaratkin tyytyväisiä. Enpä ajatellut lähteä tekemään uutta määräaikaista sopimusta kuidusta jos ei ole mitään takeita että nopeus saadaan 2000-luvulle. Siinä olis sitten kiva maksella turhasta kuidusta + (kilpailijan) 5G liittymästä. Tohon langattomaan "iloitteluun" en vaan myöskään millään haluaisi kun se kuitu kerran taloon jo tulee.


Sopimusta voi jatkaa myös toistaiseksi voimassa olevana, kunnes jonkilainen aikataulu saadaan parannukselle selvitettyä. 

 

Jos nyt voisitte asettaa itsenne samaan tilanteeseen ja miettiä miten monta kuukautta itsellä kestäisi hermot odotella tämmöistä ihme vatvomista.

Nyt on taas yli viikko vierähtänyt edellisestä soitosta. Mennään toista kuukautta asian käsittelyssä.


Odottavan aika on aina pitkä ja henkilöstä ja tilanteesta riippuen aika voi tuntua pitkältä. Henkilökohtaisesti olen kanssasi samaa mieltä asiasta.

PorvooHaikkoo
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Itsehän olen odottanut vasta kaksi vuotta.. 💪🏻😁

WillMackey
Kommentaattori
  • 5 custom-general.kudos
  • 24 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@KaPetri  kirjoitti:

@WillMackey  kirjoitti:

Kuva + postinumero = sama kuin antaisi tarkan osoitteen.

 


Ilman postinumeroa emme pysty näin yhteisön kautta selvittämään tilannetta alueen verkkosuunnittelijan kanssa. Voimme ilman tietoa keskustella asiasta näin yleisesti, mutta se ei muutosta tilanteeseen tuo. Ymmärrän kyllä, että kuvan ja postinumeron avulla voi selvittää osoitteen. Voisitko poistaa kuvan kommentistasi?

 

Mulla on nyt tilanne että ihan just tarttisi tehdä uusi liittymäsopimus että onnistuisi etätyöt ja olisi kakaratkin tyytyväisiä. Enpä ajatellut lähteä tekemään uutta määräaikaista sopimusta kuidusta jos ei ole mitään takeita että nopeus saadaan 2000-luvulle. Siinä olis sitten kiva maksella turhasta kuidusta + (kilpailijan) 5G liittymästä. Tohon langattomaan "iloitteluun" en vaan myöskään millään haluaisi kun se kuitu kerran taloon jo tulee.


Sopimusta voi jatkaa myös toistaiseksi voimassa olevana, kunnes jonkilainen aikataulu saadaan parannukselle selvitettyä. 

 

Jos nyt voisitte asettaa itsenne samaan tilanteeseen ja miettiä miten monta kuukautta itsellä kestäisi hermot odotella tämmöistä ihme vatvomista.

Nyt on taas yli viikko vierähtänyt edellisestä soitosta. Mennään toista kuukautta asian käsittelyssä.


Odottavan aika on aina pitkä ja henkilöstä ja tilanteesta riippuen aika voi tuntua pitkältä. Henkilökohtaisesti olen kanssasi samaa mieltä asiasta.

Olen muuttamassa ko. kohteeseen lähiviikkoina. Olemassa oleva liittymäsopimus ei ole minun nimissä ja tuskin sopimuksen siirto onnistuu kun ei mikään muukaan onnistu. Esimerkkinä nyt tästä aspan nopeudesta vielä että nykyinen asukas on pyytänyt teitä korjaamaan osoitetiedot laskuun mutta se ei vuosienkaan aikana ole onnistunut. Varmaan koko nopeusrajoitekin johtuu jostain oudosta madonreiästä joka järjestelmään on nyt rakentunut nykyisen asiakkaan väärän laskutusosoitteen ja tilatun liittymän välille.

 

Ja en voi poistaa kuvaa koska palsta ei salli vanhojen viestien muokkausta ja se kuva perustui ihan tarkoituksella oikeaan karttaan jotta asian hulluus mahdollisimman selkeästi kävisi ilmi.

 

Tässä ei ole nyt kyse mistään subjektiivisesta ajan aistimisesta vaan ärsyttävän konkreettisesti kaikkien tässä oravanpyörässä kierivien kesken jaetusta käsitteestä enkä siihen valitettavasti voi vaikuttaa tyyneydelläni. Hyvä että olet samaa mieltä mutta en pysty käsittää miksi tilanteeseen ei kuukauden aikana saada mitään päivitystä. Ei mitään informaatiota mitä asialle ollaan suunniteltu tehtävän ja koska. Tapahtuuko se lähiviikkoina vai joskus kun apinat hallitsevat tätä palloa? (nojoo, sekin on kyllä jo tapahtunut)

 

JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 276 custom-general.kudos
  • 661 custom-general.replies
  • 35 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@WillMackey  kirjoitti:

@KaPetri  kirjoitti:

@WillMackey  kirjoitti:

Kuva + postinumero = sama kuin antaisi tarkan osoitteen.

 


Ilman postinumeroa emme pysty näin yhteisön kautta selvittämään tilannetta alueen verkkosuunnittelijan kanssa. Voimme ilman tietoa keskustella asiasta näin yleisesti, mutta se ei muutosta tilanteeseen tuo. Ymmärrän kyllä, että kuvan ja postinumeron avulla voi selvittää osoitteen. Voisitko poistaa kuvan kommentistasi?

 

Mulla on nyt tilanne että ihan just tarttisi tehdä uusi liittymäsopimus että onnistuisi etätyöt ja olisi kakaratkin tyytyväisiä. Enpä ajatellut lähteä tekemään uutta määräaikaista sopimusta kuidusta jos ei ole mitään takeita että nopeus saadaan 2000-luvulle. Siinä olis sitten kiva maksella turhasta kuidusta + (kilpailijan) 5G liittymästä. Tohon langattomaan "iloitteluun" en vaan myöskään millään haluaisi kun se kuitu kerran taloon jo tulee.


Sopimusta voi jatkaa myös toistaiseksi voimassa olevana, kunnes jonkilainen aikataulu saadaan parannukselle selvitettyä. 

 

Jos nyt voisitte asettaa itsenne samaan tilanteeseen ja miettiä miten monta kuukautta itsellä kestäisi hermot odotella tämmöistä ihme vatvomista.

Nyt on taas yli viikko vierähtänyt edellisestä soitosta. Mennään toista kuukautta asian käsittelyssä.


Odottavan aika on aina pitkä ja henkilöstä ja tilanteesta riippuen aika voi tuntua pitkältä. Henkilökohtaisesti olen kanssasi samaa mieltä asiasta.

Olen muuttamassa ko. kohteeseen lähiviikkoina. Olemassa oleva liittymäsopimus ei ole minun nimissä ja tuskin sopimuksen siirto onnistuu kun ei mikään muukaan onnistu. Esimerkkinä nyt tästä aspan nopeudesta vielä että nykyinen asukas on pyytänyt teitä korjaamaan osoitetiedot laskuun mutta se ei vuosienkaan aikana ole onnistunut. Varmaan koko nopeusrajoitekin johtuu jostain oudosta madonreiästä joka järjestelmään on nyt rakentunut nykyisen asiakkaan väärän laskutusosoitteen ja tilatun liittymän välille.

 

Ja en voi poistaa kuvaa koska palsta ei salli vanhojen viestien muokkausta ja se kuva perustui ihan tarkoituksella oikeaan karttaan jotta asian hulluus mahdollisimman selkeästi kävisi ilmi.

 

Tässä ei ole nyt kyse mistään subjektiivisesta ajan aistimisesta vaan ärsyttävän konkreettisesti kaikkien tässä oravanpyörässä kierivien kesken jaetusta käsitteestä enkä siihen valitettavasti voi vaikuttaa tyyneydelläni. Hyvä että olet samaa mieltä mutta en pysty käsittää miksi tilanteeseen ei kuukauden aikana saada mitään päivitystä. Ei mitään informaatiota mitä asialle ollaan suunniteltu tehtävän ja koska. Tapahtuuko se lähiviikkoina vai joskus kun apinat hallitsevat tätä palloa? (nojoo, sekin on kyllä jo tapahtunut)

 


Voin moderaattorina editoida kommentista kuvan pois, jos se on sinulle ok? Jos tämän jälkeen saadaan postinumero, voidaan katsoa mitä asialle olisi tehtävissä näin Yhteisön kautta. Ymmärrän turhautumisen siihen, ettei asia ole vielä selvinnyt ja asian hoitaminen näin Yhteisön kautta tässä tapauksessa on omalla tapaa haasteellista, mutta yritetään joka tapauksessa.

Tarvittaessa olemassa olevaan liittymään voidaan tehdä omistussuhteen muutos, jos siihen päädytään. Tällöin nykyinen omistaja antaisi asiakaspalveluumme ensin luovutusluvan liittymästä sinun nimiisi, jonka jälkeen voisit tehdä sopimuksen siitä asiakaspalvelumme kanssa ja se siirtyisi sinun omistukseesi. Toinen vaihtoehto on, että nykyinen asiakas irtisanoo oman sopimuksensa ja voit tehdä oman tilauksen normaalisti.

Tuohon toisen asiakkaan osoitetiedon korjaamiseen on vaikea kertoa syytä ilman tarkempaa selvitystä. On toki mahdollista, että jossain taustajärjestelmässä kummittelee virheellinen osoite tai se on hieman eri muodossa. Laskutusosoite ja laajakaistan toimitusosoite voivat olla erit eikä se suoraan vaikuta saatavuuteen laajakaistan nopeusluokissa.

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*

WillMackey
Kommentaattori
  • 5 custom-general.kudos
  • 24 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Voit vaihtaa sen tähän liitteen näppärään periaatekuvaan niin viskaan postinumeron.

Jos yhteisö tarkoittaa nyt vain tätä fantsua internet-rinkiä niin enpä juuri usko sen auttavan asiaa. Asiaa auttaisi se, että joku katsoo mitä tuon tarkan osoitteen tiedot sanoo siitä kuituliittymästä ja nimenomaan mikä siinä on nyt muka nopeutta rajoittava tekijä ja toteaa esim.

a) "No ei yhtään mikään" ja myytte sen nopeamman liittymän ja täts it

b) "tässä selkeästi väärää tietoa kannassa" ja väärä tieto korjataan ja myytte sen nopeamman liittymän ja täts it

c) "sinne on tämän mukaan jostain syystä vedetty kierrätetyistä piimäpurkeista punottu kuituhaara toisin kuin viereisiin taloihin ja tästä syystä tarjolla on vain hidasta valoa". Ja sitten kerrotte että montako litraa verta joudun vuodattamaan uhrilahjaksi setelitukun kera että sinne saadaan se nopea liittymä.

 

Juurihan minä sanoin etten halua uutta määräaikaista sopimusta tehdä. Irtisanominen + uuden sopimuksen solmiminen sellaisen 24kk:n mittaisena tuottaisi. Jos omistussuhteen muutos onnistuu ilman 23 viikon härdelliä niin se olisi järkevä, mutta tässä vaiheesa usko minkään asian hoitumiseen on suht vähäistä. Asiakkaan osoitetietojen korjaus oli siitä juurikin esimerkki eikä sillä sinänsä ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Halusin vaan tuoda esiin lisää tätä palvelun laadun tasoa.

Edit JoonasLam: vaihdettu aiemman kommentin kuva ja poistettu liite

PorvooHaikkoo
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

En pidättäisi hengitystä asian ratkeamista odotellessa. Mullehan nuo eivät enää edes vastaa.. 👍🏻😁