Valokuidun nopeus max 100mb

  • 13 February 2020
  • 98 kommenttia
  • 1460 katselukertaa

Moi. Taloomme on vedetty rakennusvaiheessa (v. 2012) edellisen omistajan toimesta kahden eri toimijan valokuidut (telian ja kilpailijan). Telia tarjoaa omalle valokuidulleen maksiminopeudeksi 100/100mb ja kilpailija 1000mb. Lisänopeutta kysyessäni myyntipalvelu alkaa vain hanakasti myymään 4g-mokkuloita lisätehoiksi joita en todellakaan kaipaa vaan haluaisin lisää nopeutta kuituun. Kunnon selitystä tälle maksiminopeudelle ei oikein tunnu löytyvän. Eikö kuidulla pitäisi kuitenkin päästä kovempiinkin vauhteihin? Nyt ainoana vaihtoehtona tuntuu olevan kilpailijan kelkkaan hyppääminen. Paikkana Haikkoo,Porvoo.


98 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

@WillMackey  kirjoitti:

c) "sinne on tämän mukaan jostain syystä vedetty kierrätetyistä piimäpurkeista punottu kuituhaara toisin kuin viereisiin taloihin ja tästä syystä tarjolla on vain hidasta valoa". Ja sitten kerrotte että montako litraa verta joudun vuodattamaan uhrilahjaksi setelitukun kera että sinne saadaan se nopea liittymä.


Voisiko olla että kiinteistökytkin on vaan vanha? Senhän voi asiakas itsekin ostaa (minäkin ostin), mutta se on yrityspuoli joka näitä myy ja sun pitää ottaa yhteyttä sinne. Mullakin oli aikoinaan se ongelma että kuidun saatavuutta jahkattiin kuluttajapuolen aspan kanssa 5 vuotta, eikä mikään edennyt. Sitten kun sain asiani yrityspuolelle niin kuituliittymä tuli aika nopeaan. Halpaa tämä ei toki ole ja varaudu siihen että se kiinteistökytkinkin maksaa paljon enemmän kuin omakotitalon valokuituliittymät kokonaisuudessaankin, mutta on se silti ihan ostettavissa olevan hintainen ainakin jos vertaa melkein mihin tahansa omakotitalon vähän suurempaan remppaan. Laite jää Telian hallintaan ja sanoivat myös että laitteen mahdollinen uusiminen vikatilanteessa kuuluu myös Telialle. Joten sinänsä hyvin riskitön ja kannattava hankinta.

Kunniamerkki +3

@PorvooHaikkoo  kirjoitti:

En pidättäisi hengitystä asian ratkeamista odotellessa. Mullehan nuo eivät enää edes vastaa.. 👍>😁>


Kyllähän tässä aika vahvasti haisi jo monta viikkoa sitten se, ettei tätä asiaa tulla koskaan selvittämään ja sillä päädyin viime viikolla ton kuluttajaneuvonnan reklamaation tekemään. Ei todellakaan kiinnosta alkaa riitelemällä näitä setviä mutta kun ei muukaan auta.

 

Harmillisen vähän tässä maassa tunnutaan ymmärtävän sen hyvän palvelun merkitystä ja arvoa, toki aivan liian vähän siitä hyvästä palvelusta kukaan tulee Internetin tunkioon kertomaankaan vaan tämä laari täyttyy näistä valitusketjuista ja sitä myötä näiden valitusketjujenkin merkitys lähentelee nollaa. En ala tässä jeesustelemaan koska aika ahkerasti on saanut olla vinkumassa itsekin autokorjaamoista tulostinhuoltoon, mutta rehellisesti voin sanoa käyneeni jakamassa myös niitä kehuja eri palveluntarjoajia tai tuotteita vertaileviin ketjuihin silloin kun siihen on ollut aihetta.

 

Tässä tapauksessa voisi verrokiksi ottaa nykyisen palveluntarjoajan, sen ärsyttävän mainossloganin keksineen kolmekirjaimisen firman. Heidän kuitu on pelannut 9 vuotta valehtelematta ehkä kahdella lyhyellä katkoksella (varmaan Ripa kaivoi väärästä kohtaa). Heidän TV-Hub puolestaan on ihan yhtä surkea viritys kuin E:llä alkavan operaattorin keksintö, mutta tämän 3-kirjaimisen firman erottaakin se miten asiakkaiden toiveisiin yritetään edes reagoida. Uudemman testi-softan on saanut pyytämällä käyttöön ja aika helposti pääsi mukaan myös syvemmälle testiryhmään jossa sai toisen laitteen, joka oli toki vielä keskeneräisemmällä softalla, mutta jonka kautta oli mahdollista saada apua juuri niihin omiin ongelmiin vähän nopeammin. Vastapalveluksena itse tietty toimi ilmaisena testaajana heille, mutta tilanne oli win-win ja edelleen pääpointti tässä oli täysin päinvastainen suhtautuminen ja reagointinopeus asiakkaiden suruihin.

 

@JoonasLam 05820

Kunniamerkki +3

@SINAD  kirjoitti:

@WillMackey  kirjoitti:

c) "sinne on tämän mukaan jostain syystä vedetty kierrätetyistä piimäpurkeista punottu kuituhaara toisin kuin viereisiin taloihin ja tästä syystä tarjolla on vain hidasta valoa". Ja sitten kerrotte että montako litraa verta joudun vuodattamaan uhrilahjaksi setelitukun kera että sinne saadaan se nopea liittymä.


Voisiko olla että kiinteistökytkin on vaan vanha? Senhän voi asiakas itsekin ostaa (minäkin ostin), mutta se on yrityspuoli joka näitä myy ja sun pitää ottaa yhteyttä sinne. Mullakin oli aikoinaan se ongelma että kuidun saatavuutta jahkattiin kuluttajapuolen aspan kanssa 5 vuotta, eikä mikään edennyt. Sitten kun sain asiani yrityspuolelle niin kuituliittymä tuli aika nopeaan. Halpaa tämä ei toki ole ja varaudu siihen että se kiinteistökytkinkin maksaa paljon enemmän kuin omakotitalon valokuituliittymät kokonaisuudessaankin, mutta on se silti ihan ostettavissa olevan hintainen ainakin jos vertaa melkein mihin tahansa omakotitalon vähän suurempaan remppaan. Laite jää Telian hallintaan ja sanoivat myös että laitteen mahdollinen uusiminen vikatilanteessa kuuluu myös Telialle. Joten sinänsä hyvin riskitön ja kannattava hankinta.


Kysyin tästä aspalta mutta heidän mielestään ei voi siitä johtua, mutta toki tiedän ettei siellä luuriin vastaa siitä tekniikasta kovin syvälti tietävät tyypit. Tämähän tässä turhauttaa kun kukaan ei edes ohjaa oikeaan suuntaan vaan poljetaan paikallaan. Tuo sun 5 vuoden kokemus ja tämän ketjun muiden "uhrien" vuosien odottelu tosiaan viittaa siihen että mitään ei tule koskaan tapahtumaan.

 

Kiitos suuresti tämän kokemuksen jaosta ja vinkeistä! Toki hieman hirvittää tuo viittaus kustannuksista ja ihmetyttäisi miten tässä tapauksessa sinne olisi joku höyryvoimalla toimiva aparaatti laitettu kun viereiset talot (joihin saa gigaliittymän) ovat yhtä vanhoja tai vanhempia. En toki tiedä mitään tuosta liittymän toteutuksesta mutta jotenkin kuvittelisin että sinne ei kuka tahansa saa ihan mitä sattuu mielivaltaisia laitteita asentaa, vaan tämä olisi siinä liittymisvaiheessakin verkon haltijan tai operaattorin kautta suoritettava toimenpide, jolloin taas voisi olettaa että näihin about samanikäisiin taloihin on kaikkiin vastaavat laitteet asennettu.

Kunniamerkki +3

Sain nyt vielä tuon ihan alkuperäisen kiinteistön laajakaistasopimuksen ja siinäkin lukee liittymän tyypiksi FTTH 1G.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

@WillMackey  kirjoitti:

Sain nyt vielä tuon ihan alkuperäisen kiinteistön laajakaistasopimuksen ja siinäkin lukee liittymän tyypiksi FTTH 1G.


Se kyllä viittaisi gigaiseen kotiliittymään. Siinä tapauksessa se on eri asia kuin mistä aiemmin kirjoitin. Kiinteistökytkin on FTTB ja littymätyyppi Ethernet/10G.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@WillMackey 

Itsellä on kyllä numero, jolla pääsee suoraan Telian verkkoihmisten vaihteeseen ja heidän kanssa olen kyllä keskustellut kaapeleiden fyysisestä sijainnista, kytkennöistä ja keskuksista (pääasiassa kuparipuolen asioita). Suunnitteluporukkaa taitavat pääasiassa olla, että eihän sitä tiedä, jos näkevät kuvista suoraan syyn tai osaavat ohjata asiassa eteenpäin. En kuitenkaan julkisesti kehtaa numeroa tähän laittaa, mutta käsittääkseni tämän kaavakkeen kautta lähtee ilmoitus samoille henkilöille:

https://www.telia.fi/yrityksille/yhteydenotto/b2b-televerkon-muutos

Kokeilisin tuota, onhan kyseessä kuitenkin fyysinen muutos, koska SFP moduuli pitää ainakin vaihtaa. Ja varmaan se kuitumuunnin on myös Telian vastuulla eli vaihtavat sen samalla. Onko naapureilla sama muunnin käytössä, vaiko eri? Jos se on vaan jäänyt aikoinaan vaihtamatta.

Kunniamerkki +3

Kiitos linkistä. Ei tässä kaiketi ole edelleenkään tiedossa vaaditaanko mitään muutosta vai onko tämä sotku vain yksinkertaisesti väärin kirjattu liittymätyyppi kannassa. Ei varmasti ole viereisiin taloihin uusittu mitään. Kyseessä oleva talo ~5v vanha ja viereiset ei paljon sitä vanhempia.

 

Ei ole kohteen hallinta vielä siirtynyt joten en pääse nyt penkomaan ite kaappia mutta siellä on tällä hetkellä CTS HET-3005 kuitumodeemi jonka pitäisi kyllä tukea WAN puolta 1000 Mbps:ään asti. Laitteessa ei näy olevan SFP slottia vaan kuitu viedään purkin sisälle kiinteään LC-liittimeen https://blog.hqcodeshop.fi/archives/2016/01/17.html

Suunnittelin kyllä heittää tuon roskiin ja korvata Edgerouter X SFP:llä. Ilmeisesti single modea nämä kuidut(?)

 

Sitä en nyt tiedä millainen muunninpurkki ennen tuota modeemia ja kaapeli-tv vastaanotinta on.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@WillMackey  kirjoitti:

Kiitos linkistä. Ei tässä kaiketi ole edelleenkään tiedossa vaaditaanko mitään muutosta vai onko tämä sotku vain yksinkertaisesti väärin kirjattu liittymätyyppi kannassa. Ei varmasti ole viereisiin taloihin uusittu mitään. Kyseessä oleva talo ~5v vanha ja viereiset ei paljon sitä vanhempia.

 

Ei ole kohteen hallinta vielä siirtynyt joten en pääse nyt penkomaan ite kaappia mutta siellä on tällä hetkellä CTS HET-3005 kuitumodeemi jonka pitäisi kyllä tukea WAN puolta 1000 Mbps:ään asti. Laitteessa ei näy olevan SFP slottia vaan kuitu viedään purkin sisälle kiinteään LC-liittimeen https://blog.hqcodeshop.fi/archives/2016/01/17.html

Suunnittelin kyllä heittää tuon roskiin ja korvata Edgerouter X SFP:llä. Ilmeisesti single modea nämä kuidut(?)

 

Sitä en nyt tiedä millainen muunninpurkki ennen tuota modeemia ja kaapeli-tv vastaanotinta on.


Kyllä sen sitten on oltava vain ongelma saatavuushaussa. Ainakin Elisan palstaa kun lukee niin niillä niitä ongelmia näyttää piisaavan.

Tuon linkin perusteella yksmuoto kuitu käytössä ja ihan yleistä aallonpituutta ja yhteys tulee suoraan eli se aikaisempi laatikko on vain kuitujatkos kotelo. Näyttää vielä laitteessa olevan gigabitin portit eli jonnekkin järjestelmään vaan mennyt yksi nolla liika vähän.

Osassa paikoissa ja vielä nykyäänkin asennetaan PON tekniikkaa eli ns. yhden kuidun perässä voi olla useita taloja ja se asettaa verkkoon hiukan rajoituksia.

 

Ennekuin alkaa purkkia korvaamaan, kannattaa varmistaa miten menee vastuunjako laitteiden osalta. Ainakin vanha pitää varalla niin voi todistaa, ettei alkuperäiselläkään laitteella yhteys toimi.

Tuo suunnitteluporukka voi olla hyvä kohde, voivat todistaa, ettei gigaseen ole estettä, tai jos on niin kertovat syyn. Uskoisin myös saavan asiaa eteenpäin oikealle henkilölle.

Kunniamerkki +3

Jes kiitos näistä. Näpyttelen sinne viestin ja ilmoittelen tänne jos saan vastauksen.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@WillMackey Kiitos kun kerroit postinumeron. Saatiin yhteyttä verkonsuunitteluun ja asiaa selvitettyä kyseiselle alueella.

Kyseisen postinumeron alueella on muutamalla kadulla edelleen muutamia liittymiä, joihin voidaan tarjota tällähetkellä vain 100M yhteys. Iloisena uutisena voin kertoa, että näiden kyseisten liittymien kohdalla ollaan tekemässä modernisointia ja uusi saatavuus eli 1G nopeus on näissä tapauksissa saatavilla marraskuun alkupuoleen mennessä.

Kunniamerkki +3

Kiitos tästä selvityksestä ja infosta. Hyvä uutinen joka tapauksessa mutta edelleen vähän epäilen että tälläkään hetkellä mitään rajoitetta siellä oikeasti on. Ainakin olisi kiva saada varmistus jos tällä kadulla on jostain syystä tässä yhdessä ainoassa ja kaiketi uusimmassa kiinteistössä tämä rajoite? Saatavuushaun perusteella meinaan ihan joka ikiseen muuhun taloon saman kadun varressa se giganen jo tulee vaikka niissä on vanhemmat liittymät.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@WillMackey  kirjoitti:

Kiitos tästä selvityksestä ja infosta. Hyvä uutinen joka tapauksessa mutta edelleen vähän epäilen että tälläkään hetkellä mitään rajoitetta siellä oikeasti on. Ainakin olisi kiva saada varmistus jos tällä kadulla on jostain syystä tässä yhdessä ainoassa ja kaiketi uusimmassa kiinteistössä tämä rajoite? Saatavuushaun perusteella meinaan ihan joka ikiseen muuhun taloon saman kadun varressa se giganen jo tulee vaikka niissä on vanhemmat liittymät.




Kyllä siellä ihan fyysinen este löytyi vanhemman verkkotekniikan muodossa. Alueen liittymät, jotka edelleen ovat kytkettynä tälle kyseiselle kytkimelle eivät voi tällä hetkellä tilata kuin maksimissaan 100/100 yhteyden. Kytkimelle tullaan tekemään päivitys aikataululla, josta @HenriLie aiemmassa viestissään kertoi. Alueella kiinteistöihin on jo tuotu 1Gbit/s nopeuteen pystyvät kuitumuuntimet ja näiden vaihtamista ei onneksi tarvitse tehdä. 


 


Kun fyysinen päivitys laitteistolle on tehty, niin 1000M nopeus tulee asiakaspalvelumme ja telia.fi -sivustolle tilattavaksi. Saatavuuden päivittymisessä voi mennä muutama päivä muutostyön jälkeen.

Kunniamerkki +3

Eli tämän yhden talon kohdalle on asennettu vanhaa tekniikkaa ja vain yhteen taloon on vedetty siitä liittymä ja viereisten (viereinen siis tarkoittaa normi Suomi-lähiöetäisyyksiä) kohdalle uutta? Jos näin niin... melko reilua?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@WillMackey  kirjoitti:

Eli tämän yhden talon kohdalle on asennettu vanhaa tekniikkaa ja vain yhteen taloon on vedetty siitä liittymä ja viereisten (viereinen siis tarkoittaa normi Suomi-lähiöetäisyyksiä) kohdalle uutta? Jos näin niin... melko reilua?




Syitä miksi näin on tapahtunut en osaa lähteä avaamaan. Arvuutella kyllä voin, mutta se ei  keskuteluumme lisäarvoa tuo. Perin erikoisen tilanteesta tekee juurikin se, että rajoitettu saatavuus koskee vain tätä yhtä kiinteistöä. Onneksi virhe on nyt havaittu ja myönnetty sekä se on laitettu korjaukseen.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

@WillMackey  kirjoitti:

Eli tämän yhden talon kohdalle on asennettu vanhaa tekniikkaa ja vain yhteen taloon on vedetty siitä liittymä ja viereisten (viereinen siis tarkoittaa normi Suomi-lähiöetäisyyksiä) kohdalle uutta? Jos näin niin... melko reilua?


Voisin arvata että kyseisessä talossa on ollut ensimmäisenä kuitusaatavuus, jonka ansiosta se on nyt kunnia olla myös ensimmäisenä tekniikasta jäljessä.

Kunniamerkki +3

Ei, vaan kuten moneen kertaan sanottu kyseinen kiinteistö on kadun uusin.

Kunniamerkki +3

@KaPetri  kirjoitti:

@WillMackey  kirjoitti:

Eli tämän yhden talon kohdalle on asennettu vanhaa tekniikkaa ja vain yhteen taloon on vedetty siitä liittymä ja viereisten (viereinen siis tarkoittaa normi Suomi-lähiöetäisyyksiä) kohdalle uutta? Jos näin niin... melko reilua?


Syitä miksi näin on tapahtunut en osaa lähteä avaamaan. Arvuutella kyllä voin, mutta se ei  keskuteluumme lisäarvoa tuo. Perin erikoisen tilanteesta tekee juurikin se, että rajoitettu saatavuus koskee vain tätä yhtä kiinteistöä. Onneksi virhe on nyt havaittu ja myönnetty sekä se on laitettu korjaukseen.


 Edelleen, mahtavaa ja pääasia minulle että syy löytyi ja se korjataan, mutta ei tätä nyt kyllä kovin selkeästi myönnettykään ilman lypsämistä.

Kiva nähdä, että muilla homma etenee mutta itsellä ollut homma nyt jo yli kaksi vuotta jäissä, eikä kellään Telialla edelleenkään ole selkeästi mitään kiinnostusta edes yrittää ratkoa asiaa. Onkohan tänne alueelle joskus tulossa uutta kytkintä vai ei? Uutta asuntoa kuitenkin pukataan kokoajan kiihtyvällä tahdilla naapurustoon. Jos edes tähän joku uskaltaisi ottaa kantaa?

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@WillMackey  kirjoitti:

@KaPetri  kirjoitti:

@WillMackey  kirjoitti:

Eli tämän yhden talon kohdalle on asennettu vanhaa tekniikkaa ja vain yhteen taloon on vedetty siitä liittymä ja viereisten (viereinen siis tarkoittaa normi Suomi-lähiöetäisyyksiä) kohdalle uutta? Jos näin niin... melko reilua?


Syitä miksi näin on tapahtunut en osaa lähteä avaamaan. Arvuutella kyllä voin, mutta se ei  keskuteluumme lisäarvoa tuo. Perin erikoisen tilanteesta tekee juurikin se, että rajoitettu saatavuus koskee vain tätä yhtä kiinteistöä. Onneksi virhe on nyt havaittu ja myönnetty sekä se on laitettu korjaukseen.


 Edelleen, mahtavaa ja pääasia minulle että syy löytyi ja se korjataan, mutta ei tätä nyt kyllä kovin selkeästi myönnettykään ilman lypsämistä.


Aivan turhan hankalaksi tehty korjaus, asiakaspalveluun pitäisi saada henkilökuntaa, joka ymmärtää oikeasti tekniikasta ja joilla on mahdollisuus hoitaa asioita, onneksi asia selvisi lopulta.

Elisalla vasta luokatonta palvelua saa, jos menee jonkin teknisen ongelman kertomaan tavalliselle asiakaspalvelijalle ja ruuhkatilanteissa puhelu ohjautuu jonnekkin ostopalveluun, jossa osataan ja nähdään vielä vähemmän. Pompottelua jatkuu ja lopulta todetaan, ettei heidän päässä näy vikaa eli ei voida vikailmoitusta laittaa ja varmaan tilapäinen yksittäistapaus.

 

Jos itse haluaisin Telian nopeammasti kytkimen vaihtamaan, kuormittaisin runsaasti verkkoa, jotta jossainpäässä laite vikaantuu ja on pakko heti korjata. Nyt veikkaan käyneen niin, että on gigaset portit loppuneet kytkimestä kesken ja sfp moduuli tökätty johonkin vanhempaan laitteeseen. Harvemmalle kuitenkaan 100M on liian vähän. Telian keskus voi olla kuitenkin kilometrienkin päässä eli uusin talo on nyt jossain vanhan asuinalueen kytkimessä. Mutta tämä on sitä turhaa arvailua, oikea syy aina kiinnostaa, mutta moni firma on näissä asioissa liian sulkeutunut. Kun sähkökatko tulee, niin kyllä kiinostaa mikä sen aiheutti, mutta ei sitäkään saa selville kuin joltain tutulta asentajalta ja vikakartassa lukee ympäripyöreitä.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@PorvooHaikkoo  kirjoitti:

Kiva nähdä, että muilla homma etenee mutta itsellä ollut homma nyt jo yli kaksi vuotta jäissä, eikä kellään Telialla edelleenkään ole selkeästi mitään kiinnostusta edes yrittää ratkoa asiaa. Onkohan tänne alueelle joskus tulossa uutta kytkintä vai ei? Uutta asuntoa kuitenkin pukataan kokoajan kiihtyvällä tahdilla naapurustoon. Jos edes tähän joku uskaltaisi ottaa kantaa?




Kehitämme verkkoa ja verkkolaitteita jatkuvasti. Parannukset tehdään päätösten mukaisesti omissa järjestyksissään. On harmillista kuulla, että kohdallasi aikataulu on venynyt pitkäksi yhteydenotoistasi huolimatta. Päivityksien aikatauluun vaikuttaa myös paljon meistä riippumattomat asiat, kuten laitesaatavuus. Kuitumuuntimien ja verkon laitteiden hankinnassa on ollut hetkittäin saatavuushaasteita.


Sinun alueellesi seuraava verkon laitteiden päivitys on tulossa ensi vuoden tammikuun aikana. Tässä päivityksessä meidän on myös tarkistettava asunnoissa olevat kuitumuuntimet ja vaihdettava ne tarvittaessa uudempiin, 1G nopeutta tukeviin.


Olemme nyt voineet Yhteisön kautta selvittää nämä pari tapausta, mutta pyydämme ottamaan näissä tapauksissa yhteyttä asiakaspalveluumme. Sieltä kuituliittymien nopeuden nostopyyntö kirjautuvat asiakas- ja osoitekohtaisten liittymätietojen kanssa eteenpäin, joka helpottaa ja nopeuttaa asian selvitystä.

Laitoin nyt aspaan viestiä. Katsotaan mikä ruljanssi alkaa 👍>😁>

Kunniamerkki +3

Aavistuksen aiheen sivusta mutta koska tuota nopeuden nostoa joutuu nyt jatkossakin itse kytätä saatavuushaun kautta niin mainitaan nyt täälläkin että se haku tuntuu olevan rikki nykyisellä otannalla 50% kerroista. Tälläkin hetkellä se sanoo vain "Hups! Päivitä sivu ja kokeile uudestaan!", eikä sivun cachen tyhjennyskään auta. Muistan myös historiasta että on jäänyt pariin kertaan Telian hinnat tarkistamatta kun haku ei vaan toimi. Monesti se on päiväkausia rikki eli ei mikään hetkittäinen jumi.


@WillMackey  kirjoitti:

Aavistuksen aiheen sivusta mutta koska tuota nopeuden nostoa joutuu nyt jatkossakin itse kytätä saatavuushaun kautta niin mainitaan nyt täälläkin että se haku tuntuu olevan rikki nykyisellä otannalla 50% kerroista. Tälläkin hetkellä se sanoo vain "Hups! Päivitä sivu ja kokeile uudestaan!", eikä sivun cachen tyhjennyskään auta. Muistan myös historiasta että on jäänyt pariin kertaan Telian hinnat tarkistamatta kun haku ei vaan toimi. Monesti se on päiväkausia rikki eli ei mikään hetkittäinen jumi.




Saatavuushaun kanssa on kieltämättä meillä ollut viime aikoina hieman haasteita. Pyrimme jatkuvasti parantamaan itsepalvelukanaviamme, ja saatujen palautteiden kautta saadaan myös tietoa mikäli jokin toiminne vaatii korjausta. Tästä saatavuushausta ja siihen liittyvästä häiriöstä olemmekin saaneet jo aiemmin palautetta, ja tätä tutkitaan parhaillaan mistä ongelma johtuu. Saatavuutta voidaan katsoa tarpeen mukaan myös asiakaspalvelumme kanssa. 🙂> 

Kunniamerkki +3

Vahvasti jatkuu kyllä. Ehti se liittymä olla 3pv auki kunnes katkastiin just "ihan parhaaseen" aikaan töidenkin puolesta. Soitto aspaan ja saan kuulla että liittymä on suljettu, syytä ei tiedä, menee 2pv korjata. Pitää vissiin ostaa oma kuitu ja vetää se ite tonne Valokuitusen verkkoon.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@WillMackey  kirjoitti:

Vahvasti jatkuu kyllä. Ehti se liittymä olla 3pv auki kunnes katkastiin just "ihan parhaaseen" aikaan töidenkin puolesta. Soitto aspaan ja saan kuulla että liittymä on suljettu, syytä ei tiedä, menee 2pv korjata. Pitää vissiin ostaa oma kuitu ja vetää se ite tonne Valokuitusen verkkoon.




Tätä on vaikea kommentoida näkemättä mitä taustalla tapahtuu, joten en lähde tässä kohtaa tarkemmin arvaamaan. Joko kyseessä on siis jokin häiriötilanne tai muu sopimukseen/tilaukseen liittyvä muutos. Katkos ei tietenkään tunnu hyvältä, mutta ilmeisesti asia meni kuitenkin korjaukseen, joka on hyvä asia.

Vastaa