Valokuidun nopeus max 100mb


Moi. Taloomme on vedetty rakennusvaiheessa (v. 2012) edellisen omistajan toimesta kahden eri toimijan valokuidut (telian ja kilpailijan). Telia tarjoaa omalle valokuidulleen maksiminopeudeksi 100/100mb ja kilpailija 1000mb. Lisänopeutta kysyessäni myyntipalvelu alkaa vain hanakasti myymään 4g-mokkuloita lisätehoiksi joita en todellakaan kaipaa vaan haluaisin lisää nopeutta kuituun. Kunnon selitystä tälle maksiminopeudelle ei oikein tunnu löytyvän. Eikö kuidulla pitäisi kuitenkin päästä kovempiinkin vauhteihin? Nyt ainoana vaihtoehtona tuntuu olevan kilpailijan kelkkaan hyppääminen. Paikkana Haikkoo,Porvoo.


100 kommenttia

Kunniamerkki +3

Länsirintamalta ei mitään uutta. Mulla ei viäkää oo >100mbps liittymää vaikka se tuli luvatusti kytketyksi jo ajat sitten.
En oo voinu päivittää liittymänopeutta munTelia-sivujen kautta koska sieltä en saa tarjoushintaa, joka tietty kuuluisi saada kun en tuota pystynyt alunperin itselleni valitsemaan. OIi ollut "hieman"  haastava saada asiakaspalveluun yhteyttä kun chatissa on jatkuvasti jono niin täynnä ettei jonoon edes pääse, eikä puhelimellakaan ole läpi päässyt kun silloin tällöin on muistanu yrittää. MunTelia-palvelun veistinjättö ei myöskään pelannut kunnes tajusin poistella vanhoja keksejä. Tuntuu että Telian sivujen kanssa saa olla selainta resetoimassa aika tiuhaan että mikään toimii koska välillä se ei anna edes kirjautua (herjaa vaan samaa vikaa kuin olisi antanut väärän salasanan) ennenkuin tyhjää välimuistit. Näin ainakin Chromium-selaimilla.

No tänään vihdoin pääsin puhelimella läpi, mutta ei pystynyt aspa mulle tarjoushintaan nopeutta antamaan. Hinnasto oli muutenkin melko mielenkiintoinen, sillä osoitehaun, munTelian ja aspan kautta löyty kaikista ihan eri hinnat. Aspa tarjos mm. nykyistä jo tarjoushintaista liittymänopeutta puoleen hintaan. Melko jännä. Selvitteli lisää ja soitti takas ja vaihtoehtoja oli alkaa keskittäjäksi, eli pitäs avata kännyliittymäki teille ja teiltähän en kyllä ottais edes roskienvarastointipalvelua enää riesaksi. Toinen vaihtoehto oli sulkea liittymä ja avata uusi. Peilaten edellisiin onnistumisiin (liittymät katkastiin kahdesti edellisessä avauksessa) en kyllä tähän ala koska netin on syytä toimia joka päivä töiden takia. 
Noh, status jäi siihen että lupasi taas selvitellä lisää muttei voinut luvata että nopeudenmuutos onnistuu...

 

Miten tää voi olla tämmöstä takkuamista ihan perusasioissa? Tuntuu että yrityksen strategia on olla suurin vitsi markkinoilla. Joutas jo näkyä iltaroskalehtien sivuilla tämä räpiköiminen.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

 

Miten tää voi olla tämmöstä takkuamista ihan perusasioissa? Tuntuu että yrityksen strategia on olla suurin vitsi markkinoilla. Joutas jo näkyä iltaroskalehtien sivuilla tämä räpiköiminen.


Kyllähän tuo räpiköinti näkyy jo tuloksessa ja laskevassa pörssikurssissa mielestäni todella selvästi. Ja on jo näkynyt pitkään.

Kunniamerkki +3

Ei muutaku kaikki joukolla shorttaamaan.

Meillä kävi lopultakin maanantai aamuna asentajat laittamassa uuden kuitumuuntimen kiinni. Nyt pystyy tilaamaan vaikka 1000MBitin yhteyden jonka tilasinkin ainakin testiin, että näkee miten sisäverkkokaapelointi toimii kovilla nopeuksilla. Talon papereiden mukaan sisäverkon pitäisi tukea nopeuksia aina tuonne 1000een megaan asti. Jos kaikki skulaa kuten pitää niin jätetään se nopeus sitten voimaan. Hinnatkin painoivat kilpailijaansa alemmalle tasolle. Hyvä näin 👍> Vajaan kolmen vuoden taistelu on siis ohi. 😁>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@PorvooHaikkoo  kirjoitti:

Vajaan kolmen vuoden taistelu on siis ohi. 😁>




Järjestävän seuran puolesta esitän syvät pahoittelut. Ja samaan hengenvetoon kiitos kärsivällisyydestä 🙂> 

Kunniamerkki +3

Ilmeisesti siis tapaukseni on nyt suututtanut kaikki ja olen jotenki itse varmaan syypää tälle kun ei ketään kiinnosta asiaa kommentoida. Shampanjat auki kun yksi vuosia odottanut sai liittymänsä ja loput itkeköön itsensä uneen. Job well done.

 

1. Kahden kuukauden vääntö siitä että te olette kytkeneet kiinteistön liittymän väärin. Ei juuri pahoitteluja, korkeintaan vihjailuja että pitäisi olla kiitollinen kun n. 10 soitetun puhelun, eri suuntiin pompottelun (toisia tahoja syytellessä), lukuisten viestitse yhteydenottojen ja yhteisössä paasaamisen jälkeen vielä yhden kuukauden odottelulla se liittymä korjattiin sellaiseksi kuin sopimuksessa lukee. Ei edes sitä automaattista nopeuden nostoa vaan "kato ite koska on saatavilla ja soita sitte aspaan".

2. Jään odottelemaan kuukaudessa luvattua korjausta. Avaan sen saatavilla olevan 100m liittymän sillä nettikaupan 24kk määräaikaishinnalla mikä sieltä on saatavilla, eli alennushinta ilman mitään keskittäjäalennuksia. Tämän liittymän ystävällisesti katkaisittekin muutama päivä avaamisen jälkeen kesken tärkeän työjutun. Ihan muuten vaan koska se varmaan tuntui hyvältä ajatukselta siinä kohtaa.

3. Nopeuden saatavuutta aikani kytättyä huomaan että ripeämmät nopeudet olisi vihdoin osoitteeseeni saatavilla. Huomaan valitettavasti myös etten saa minun-telian kautta nopeammalle liittymälle samaa määräaikaistarjoushintaa kuin uutta liittymää avataessa, siispä aspaan yhteyttä.

4. Aspa on kutakuinkin tavoittamattomissa. Sitten kun saa yhteyden, eka aspa sanoo ettei onnistu ja että pitää avata kännykkäliittymä jotta saan keskittäjäalennuksella sen saman hinnan. Väännän rautalangasta miksi se määräaikaishinta nyt pitäisi saada. Hetken selvittelyä odotellessa ja vastaus "ei pysty, selvittelen lisää". Palaa viikon päästä tekstarilla asiaan "sori ei vaan pysty, soittele jos on kysyttävää".

5. Soitto aspaan. Toinen, paljon järjellisempi olento vastaa, näkee tilanteen huvittavuuden ja pahoittelee ja lupaa palata viimeistään seuraavana maanantaina (soitto oli perjantaina). Ei palannut asiaan koskaan. Nyt mennyt 12pv puhelusta.

6. Olin saanut viestin läpi minun-teliasta jahka oli selaimen cachet taas tyhjännyt. Sieltä tuli päivän päästä viesti "olitkin ollut tästä yhteydessä puhelimitse, palaillaan". No ei sieltäkään palailtu joten pimpautin viestiin taas kyselyn. Vihdoin vastaus ja... sitä samaa jankkausta että "ei pysty, nyt on parasta että siirrät vaan puhelinliittymäsi meille niin saadaan keskittäjäale".

Ei jumal.. miten se nyt voi olla niin tavattoman vaikeaa sisäistää se asia ja muuttaa se liittymän nopeus sillä 24kk määräaikaishinnalla?! Minä en nyt kyllä periaatteesta ala mitään extrahintaa tällä saadulla superpalvelulla ja odottelulla teille maksamaan saati sitten avaa teille lisää palveluja palkinnoksi näistä uskomattomista saavutuksistanne.

Siis mitä [sääntöjen vastainen sana] te tällä farssilla nyt yritätte saavuttaa? Keskustelu teidän kanssa on kutakuinkin yhtä antoisaa kun anella orankia vaihtamaan autooni talvirenkaat. Ei vaan mitään kaikua ja jos jotain reaktiota tulee niin se (ruskean aineen heittely kohti) ei liity asiaan sitten niin mitenkään. Taas pitää alkaa vinkua kuluttajasuojan kautta tätä yhtä simppeliä liittymän nopeuden muutosta. On kyllä tämän ketjun tapahtumat kokonaisuudessaan jonkin sortin vuosituhannen kyvyttömin asiakaspalvelu -pystin arvoinen suoritus. "Sano Telia kun et tahdo mitään" vai miten se mainos meni...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@WillMackey  kirjoitti:

Ilmeisesti siis tapaukseni on nyt suututtanut kaikki ja olen jotenki itse varmaan syypää tälle kun ei ketään kiinnosta asiaa kommentoida. Shampanjat auki kun yksi vuosia odottanut sai liittymänsä ja loput itkeköön itsensä uneen. Job well done.


 




Olemme tässä ketjussa käyneet tarkan selonteon asioista ja saaneetkin selville juurisyyn sekä myöntäneet, että virhe oli tapahtunut sekä pahoitelleet asian hoidon mutkikkuutta. Liittymän katkeamista en tarkemmin pysty kommentoimaan tietämättä mikä katkoksen aiheutti.

Keskittäjäalennus on saatavilla myös Minun Telian kautta, jos edun ehdot täyttyvät. Mistä hinnasta olet asiakaspalvelun kanssa keskustellut? Pääsemme sen jälkeen vähän kiinni mikä keskittäjäalennus on kyseessä ja voimme tarkistaa sen ehdot.

Kunniamerkki +3

Voi taivas... olenkohan minä tuonelan liekeissä jossa päiväni murmelina on yrittää avata nettiliittymä Telialta.

1. XXL liittymän hinta oli uuden liittymän avaajalle käsittääkseni 34,90e/kk ilman mitään pirun keskittäjäalennuksia. Nyt sen hinta on noussut.

2. Minä EN VOINUT tilata alunperin tuota läskiliittymää koska olitte asiat sössineet. Olisin sen tilannut jos olisin voinut.

3. Nyt jos nostan nopeutta itse tuolta niin minun pitäisi maksaa korkeampi hinta tuosta liittymästä, 40e/kk tjsp.

4. Kaiken järjen mukaan minulle nyt kuuluisi tuo alkuperäinen tarjoushinta ilman mitään keskittäjäalennuksia - eikö? En minä nyt lähde keskittämään teille mitään muuta kuin korkeintaan yhden sormen.

Ja vielä lopuksia viidennen kerran: ÄLKÄÄ TUPUTTAKO MINULLE MITÄÄN KESKITTÄJÄALENNUKSIA!

Kunniamerkki +3

Nää hinnat menee kyllä muutenki jokseenkin mielenkiintoisesti. Minun-Telia, nettikauppa ja viimeksi myös puhelin aspa kaikki antoi eri hinnat. Tällä hetkellä varsinkin tuo minun-telia hinta on kaikille liittymille melko mielenkiintoinen verrattuna nettikaupan hintaan ja vielä mielenkiintoisempi verrattuna tohon mun nykyisen L:n hintaan 22,90e/kk.

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@WillMackey  kirjoitti:

Nää hinnat menee kyllä muutenki jokseenkin mielenkiintoisesti. Minun-Telia, nettikauppa ja viimeksi myös puhelin aspa kaikki antoi eri hinnat. Tällä hetkellä varsinkin tuo minun-telia hinta on kaikille liittymille melko mielenkiintoinen verrattuna nettikaupan hintaan ja vielä mielenkiintoisempi verrattuna tohon mun nykyisen L:n hintaan 22,90e/kk.


 




Tarkastelin täältäkin näitä hintoja, mutta myönnän etten niitä ihan aukottomasti näe ilman tarkempia osoitetietoja (ja niitä ei tänne Yhteisöön laitella). Mutta aika pitkälti näin nämä hinnat mitä sinäkin nyt tässä. Eli tosiaan esimerkiksi tuosta XXL-netistä 39,90 €/kk on se edullisin vaihtoehto ilman keskittäjähintaa. En äkkiseltään löytänyt että siitä olisi ollut jokin 34,90 euron kampanja, mutta yhtä kaikki se on selkeästi nyt ainakin päättynyt. Ja ymmärrän ettet ole keskittäjän hinnoista tässä kohtaa kiinnostunut, mutta nykyisin kyseinen etu on juurikin sen viisi euroa kuukaudessa. Eli tämä nykyinen hinnoittelu jossa XXL-netin saat joko 39,90 euron hintaan, tai liittymäasiakkaana 34,90 euron hintaan tukee tätä etumallia. 


 


Ymmärrän hyvin harmituksesi tässä tilanteessa ja olet selkeästi asiakaspalvelummekin kanssa asiaa jo pyrkinyt selvittämään. Kampanjoiden osalta heilläkin on yleensä kädet aika sidotut, eli jos jokin kampanja on jo päättynyt, niin sitä ei ole sieltä käsinkään enää mahdollista saada. Kerroit että nettikaupan kautta näit jotakin eri hintoja kuin nämä tässä viestissäsi? Näitkö sieltä jotakin sinua kiinnostavampia? Jos ne eivät nimittäin näy sinulle Minun Teliassa, niin toki voimme vielä asiakaspalvelusta tarkastaa niiden saatavuuden kotiosoitteeseesi. 


 


Toivoisimme todella että tähän löytyisi vielä jokin ratkaisu. Olet näissä viesteissäsi tosi tarkasti kuvaillut tilanteen, kiitos siitä! Jos haluat asiasta vielä reklamoida, voit pistää meille asiakaspalveluun yhteydenottolomakkeen kautta viestiä. Viestiin voit linkittää myös esimerkiksi tämän Yhteisö-keskustelun ettei tarvitse koko tilannetta selittää uudelleen. Viesti menee asiakaspalvelun käsittelyyn, mutta tarvittaessa voimme sen sieltä ohjata myös vielä asiakaspalautteita koskevan osastomme tarkistettavaksi. Täytäthän yhteydenottolomakkeen Minun Teliaan kirjautumisen jälkeen jotta näemme myös asiakastietosi ja aiemmat kirjaukset yhteydenotoistasi! 

Kunniamerkki +3

No eipä ole itelläkään mitään todisteita mitä ne hinnat mulle sillon näytti, mutta toisaalta tuli myös mieleen että ne taitaa toisinaan näyttää ihan mitä sattuu joka tapauksessa kun noi sivut pelaa miten nyt pelaa.
Ja kuten sanoin niin hinnat on nytki ihan mitä sattuu riippuen mistä katsoo:

L: Minulla nyt 22,90 tjsp, Minun Telia: 39,90, Telia kauppa: 27,90
XL: Minulla nyt -, Minun Telia: 44,90 Telia kauppa: 39,90
XXL: Minulla nyt -, Minun Telia: 39,90 Telia kauppa: 39,90

Tähän vielä lisäksi se että puhelin aspa näki myös eriävät hinnat yhdessä tän vuoden puolella tapahtuneen puhelun aikana niin ihmekös tuo jos kukaan ei tiedä mitä ne hinnat on/pitäisi olla/on ollut/tulee olemaan.

Mä en nyt ehkä enää jaksa. Luovutan. Väsytystaistelu on hävitty. Kun ei ole mitään ylös kirjattuna syksyltä niin eipä tämä minnekään varmasti enää etene.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@WillMackey  kirjoitti:

Ilmeisesti siis tapaukseni on nyt suututtanut kaikki ja olen jotenki itse varmaan syypää tälle kun ei ketään kiinnosta asiaa kommentoida.


En usko, että olet suututtanut ketään. Sen sijaan ylläpito suututti vankan yli 100 Mbit/s liittymien puolestapuhujan, Kiitti mulle riitti! Näinpä keskustelut taitavat jäädä jatkossa 2 ja 10 Mbit/s liittymiin.

Kunniamerkki

Vain luovuttamalla voi voittaa. Edellisen viestin jälkeen minun teliaan tippui vielä yksi vastaus tuosta keskittämisestä johon vastasin itse kun ei se homman pointti tuntunut vieläkään selvinneen. Yllätyksekseni sain sitten melko pian vastaukseksi että liittymä on päivitetty siihen oletettuun hintaan, joten kiitos!

Nopeuskin äsken nousi, tosin kuristaa 400 megaan jostain. Kuitupäätteenä kaapissa oli CTS HET-3005, joka speksien mukaan pitäisi kyllä giganen olla. Sen perässä on pääreitittimenä Edgerouter X SFP (Ethernetillä siis kiinni CTS:ssä, ei kuidulla). Tuosta haaroitettu parille PoE / muuten vaan jakavalle switchille, kaikki 1G kompliantteja. Ethernetit on kytketty full duplexina ja sellaisena myös tietokoneessa tunnistuu. Minkään komponentin ei siis pitäisi talon puolella nopeutta rajoittaa.

 

E: vastaus lähti vahingossa eri tililtä. Asiakkuudelle kun avattiin automaattisesti uusi ja oon pomppinut vanhan yhteisötilin ja tilaajatilin välillä sittemmin.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@Will_Mackey / @WillMackey ihan heti alkuun pahoittelut, että vastaaminen on vienyt aikaa! Ihan mahtavaa onkin nyt kuulla, että tilanne on ratkennut😁> Ei kuitenkaan niin mahtavaa se, että asianhoito vei sinulta valtavasti aikaa ja rahkeita. Pahoittelut omasta puolestani, että homma ei mennyt kerralla kuntoon. 


 


Sitä ei käy todellakaan kieltäminen, että hintaviidakko on väliin aikamoinen! On eri kanavien omia kampanjoita, on tarjousjaksoja, on erilaisia teemapäiviä jne. jne. Tästä on opiksi ottamista, ja pitkässä juoksussa uudistuksia varmaan saadaankin nähdä. 


 


Tuosta sinun nimimerkistä vielä haluaisin kysyä, että kumman toivot jätettävän voimaan, uuden vai vanhan? Kahta ei kannata säilyttää. Laitathan meille asiasta viestiä s-postiin telia-yhteiso@telia.fi, niin voimme sitten täältä käsin sulkea toisen nimimerkin.  Itse suosittelen aktiivisemman käyttöön jättämistä. 

Kunniamerkki +3

@Will_Mackey  kirjoitti:

Vain luovuttamalla voi voittaa. Edellisen viestin jälkeen minun teliaan tippui vielä yksi vastaus tuosta keskittämisestä johon vastasin itse kun ei se homman pointti tuntunut vieläkään selvinneen. Yllätyksekseni sain sitten melko pian vastaukseksi että liittymä on päivitetty siihen oletettuun hintaan, joten kiitos!

Nopeuskin äsken nousi, tosin kuristaa 400 megaan jostain. Kuitupäätteenä kaapissa oli CTS HET-3005, joka speksien mukaan pitäisi kyllä giganen olla. Sen perässä on pääreitittimenä Edgerouter X SFP (Ethernetillä siis kiinni CTS:ssä, ei kuidulla). Tuosta haaroitettu parille PoE / muuten vaan jakavalle switchille, kaikki 1G kompliantteja. Ethernetit on kytketty full duplexina ja sellaisena myös tietokoneessa tunnistuu. Minkään komponentin ei siis pitäisi talon puolella nopeutta rajoittaa.

 

E: vastaus lähti vahingossa eri tililtä. Asiakkuudelle kun avattiin automaattisesti uusi ja oon pomppinut vanhan yhteisötilin ja tilaajatilin välillä sittemmin.


Toiselle itselleni vastaten; 400M pullonkaula tuli ER-X:stä kun oli hwoffloading pudonnut pois päältä jossain päivityksessä. Enabloimalla alkoi valua tavara ~860Mbps.

@AaTanja , voin laittaa viestiä mutta yhteisön aktiivisempi tili on se, joka minulla oli ennen asiakkuutta ja asiakkuudelle putkahti oma tili automaattisesti. Tuskinpa noiden yhdistäminen onnistuu. Passiivisempaa asiakastiliä nyt ei kuitenkaan kannattane sulkea...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16
@Will_Mackey  kirjoitti:
@AaTanja , voin laittaa viestiä mutta yhteisön aktiivisempi tili on se, joka minulla oli ennen asiakkuutta ja asiakkuudelle putkahti oma tili automaattisesti. Tuskinpa noiden yhdistäminen onnistuu. Passiivisempaa asiakastiliä nyt ei kuitenkaan kannattane sulkea...

Tunnusten yhdistäminen ei onnistu, mutta voimme tuon passiivisemman tunnuksen sulkea. Laitatko sähköpostin tulemaan osoitteeseen telia-yhteiso@telia.fi tuon lopetettavan tunnuksen sähköpostin kautta, niin hoidetaan asia kuntoon 🙂> 

Kunniamerkki +3

2 vuotta on nyt ollut tuo giganen liittymä ja 2 vuotta olen nyt odotellut että korjaisitte sen liittymätiedon järjestelmäänne. Edelleenkään saatavuushaun mukaan tähän taloon ei ole kuitua kytketty. Laitoin viimeksi viestiä 3kk sitten aiheesta mutta ei, ei vaan pysty edes tätä korjata? Taas pitäisi varmaan etsiä jostain Väyrysen Paavon vaatekaapin perältä salaovi jonnekin Narniaan josta se teidän asioita hoitavat taho yleensäkään löytyy, kun ei teille mitään varsinaista teknistä tukikanavaa ole. On chat, jossa on toki yleensä ystävällisiä henkilöitä, jotka kuitenkin voivat korkeintaan lähettää vakuumituubilla lappusia sinne jonnekin (ilmeisesti tosin putki johtaakin viemäriin) tai sitten pitäisi maksaa tippiä että saa ääneen esittää samat itkut, kyynelten kadotessa räntäsateen pyyhkiminä kadun varressa keväisesti leviävän koiran jätöksen kylkeen. 

Ystävällisin terveisin iloinen markkinoiden kalleinta kuituhintaa maksava asiakas.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

2 vuotta on nyt ollut tuo giganen liittymä ja 2 vuotta olen nyt odotellut että korjaisitte sen liittymätiedon järjestelmäänne. Edelleenkään saatavuushaun mukaan tähän taloon ei ole kuitua kytketty. Laitoin viimeksi viestiä 3kk sitten aiheesta mutta ei, ei vaan pysty edes tätä korjata? Taas pitäisi varmaan etsiä jostain Väyrysen Paavon vaatekaapin perältä salaovi jonnekin Narniaan josta se teidän asioita hoitavat taho yleensäkään löytyy, kun ei teille mitään varsinaista teknistä tukikanavaa ole. On chat, jossa on toki yleensä ystävällisiä henkilöitä, jotka kuitenkin voivat korkeintaan lähettää vakuumituubilla lappusia sinne jonnekin (ilmeisesti tosin putki johtaakin viemäriin) tai sitten pitäisi maksaa tippiä että saa ääneen esittää samat itkut, kyynelten kadotessa räntäsateen pyyhkiminä kadun varressa keväisesti leviävän koiran jätöksen kylkeen. 

Ystävällisin terveisin iloinen markkinoiden kalleinta kuituhintaa maksava asiakas.

Kiitos että tulit antamaan ketjuun tilannepäivitystä. Onpa vain erikoista, että liittymätietoja ei ole saatu kuntoon tässä ajassa. Kerrotko vielä, että mikä sinun liittymätiedoissasi ja -hinnassa on väärin, ja mitä sinulle vastattiin asiakaspalvelussamme kun olit viimeksi meihin yhteydessä? Tietenkin asia tulisi saada korjattua pikimmiten. Meille voit halutessasi jättää myös yhteydenottopyynnön.

Kunniamerkki +3

Liittymät → Netti kotiin → haku osoitteellani ei näytä että kiinteistööni olisi mitään kuitua saatavilla. Aiemmin taisi olla 100 megainen kiinteä liittymä, nyt sekin on kadonnut, puhumattakaan että siellä olisi ne oikeat tiedot.

Viimeisin aspan vastaus chatissa oli:
“juu olet ihan oikeassa, mä laitan tuosta palautetta eteenpäin!”

Jos joku nyt pohtii että mitä väliä sillä on jos kerta 1000/1000 liittymä tällä hetkellä kuiteniin toimii?
Noh,
1) hankala tarkistaa uusien liittymien saatavuutta ja hintoja kun pitää aina arvata joku naapurin osoite jonne teidän kannan mukaan liittymän saa.
2) tulee sekaannuksia jos pyydän liittymätyypin vaihtoa, joutuu tapella aina läpi “kyllä tänne oikeasti tulee kuitu, teidän järjestelmät vaan on päivittämättä”
3) ei ajankohtainen, mutta jos myisin taloni niin selitä siinä sitten ostajaehdokkaalle “kyllä tänne kuitu on kytketty, se ei vaan näy järjestelmästä ja jotta saat liittymän tilattua, sinun täytyy mennä julkiselle foorumille huutamaan muutamaksi kuukaudeksi”.
4) veikkaisin että järjestelmänne on jotenkin naitettu valokuitusen tietokannan kanssa mutta nyt en pääse sitä vähääkään kärryille tästä nykyisen kuidun avoimuudesta kuin ehkä muuten olisi mahdollista. Nythän en oikein ymmärrä, eikä ymmärtänyt kyllä teilläkään viimeksi kukaan, että onko tämä katumme kuitu telian kuitu, valokuitusen kuitu, avoin kuitu vai suljettu kuitu.
 

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

Liittymät → Netti kotiin → haku osoitteellani ei näytä että kiinteistööni olisi mitään kuitua saatavilla. Aiemmin taisi olla 100 megainen kiinteä liittymä, nyt sekin on kadonnut, puhumattakaan että siellä olisi ne oikeat tiedot.

Viimeisin aspan vastaus chatissa oli:
“juu olet ihan oikeassa, mä laitan tuosta palautetta eteenpäin!”

Tämä oli siis palaute, jonka sait noin kolme kuukautta sitten? Jos tieto ei ole päivittynyt vieläkään saatavuushaun tietoihin, niin neuvoisin kertaalleen ilmoittamaan asiasta tarkkojen tietojen kera aiemmin linkitetyn Yhteydenottopyynnön kautta. Kun valitset “muita asioita”, sinulle avautuu lomake, johon voit kertoa yksityiskohtaisesti kuvien kera mistä on kyse ja pyytää korjaamaan asian saatavuustietoihimme. Pahoittelut vielä omasta puolestani, että asiaa ei ole monen yhteydenoton jälkeen korjattu. Vika olisi pitänyt saada korjattua jo ensimmäisellä yhteydenotollasi.

Kunniamerkki +3

Tietysti vähän hätäinen varmaan olen kun vasta 3 viikkoa mennyt, mutta eipä se tuo linkitetty yhteydenottotapakaan tunnu tulosta tuottavan. Ei edes vastausta ole herunut automaatin generoiman kiitosviestin lisäksi.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

Tietysti vähän hätäinen varmaan olen kun vasta 3 viikkoa mennyt, mutta eipä se tuo linkitetty yhteydenottotapakaan tunnu tulosta tuottavan. Ei edes vastausta ole herunut automaatin generoiman kiitosviestin lisäksi.

Olethan tarkastanut roskapostisi tai oletko huomannut, että olisit saanut soiton johon et ole kerinnyt vastaamaan? Yleisesti yhteydenottolomakkeisiin vastataan/asiakkaaseen otetaan yhteyttä puhelimitse noin 3-5 arkipäivässä, joten kuulostaa nyt oudolta ettei Telian suunnalta ole oltu sinuun lainkaan yhteyksissä. 😦

Kunniamerkki +3

Joo roskikset pengottu eikä ole edes liittymäkauppias soittanut. Oon nyt tavallaan tottunut että Telian kanssa asioiden hoitamisessa käytetään aikayksikkönä kuukausia eikä päiviä, joten en sillä ole tästä varsinaisesti häkeltynyt.

Kunniamerkki +3

No tuota niin, osaisikohan joku nyt kuitenkin kertoa minkä kiven alle pitäisi seuraavaksi mennä huutamaan? Ainahan voin itkeä kuluttaja-asiamiehelle että palveluntarjoaja ei vastaa, mutta jos nyt joku vähän edes nopeampi tapa olisi saada yhteys? Viimeksi joku aspasta antoi numeron jonnekin kellariin josta vastattiin “Mistä sä tän numeron sait? Ei tänne saa soittaa!”, mutta asian esitettyäni kuitenkin ainakin jonkin verran rattaat pyörähti eteenpäin. Tosin silloinkin oikeasti alkoi tapahtua vasta kun mainitsi täällä Telian rikkoneen sopimusta 5 vuoden ajan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

No tuota niin, osaisikohan joku nyt kuitenkin kertoa minkä kiven alle pitäisi seuraavaksi mennä huutamaan? 

Ihan rinnassa vihlaisee, kun näinkin yksinkertainen asia on jatkunut näin pitkään. Laita minulle yksityisviestiä niin selvitän mikä puuttuvassa / väärässä saatavuudessa on vialla. 

 

Vastaa