Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
PorvooHaikkoo
Uusi keskustelija
  • 8 custom-general.kudos
  • 17 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Valokuidun nopeus max 100mb

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi. Taloomme on vedetty rakennusvaiheessa (v. 2012) edellisen omistajan toimesta kahden eri toimijan valokuidut (telian ja kilpailijan). Telia tarjoaa omalle valokuidulleen maksiminopeudeksi 100/100mb ja kilpailija 1000mb. Lisänopeutta kysyessäni myyntipalvelu alkaa vain hanakasti myymään 4g-mokkuloita lisätehoiksi joita en todellakaan kaipaa vaan haluaisin lisää nopeutta kuituun. Kunnon selitystä tälle maksiminopeudelle ei oikein tunnu löytyvän. Eikö kuidulla pitäisi kuitenkin päästä kovempiinkin vauhteihin? Nyt ainoana vaihtoehtona tuntuu olevan kilpailijan kelkkaan hyppääminen. Paikkana Haikkoo,Porvoo.

91 vastausta
WillMackey
Kommentaattori
  • 5 custom-general.kudos
  • 31 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

@Will_Mackey  kirjoitti:

Vain luovuttamalla voi voittaa. Edellisen viestin jälkeen minun teliaan tippui vielä yksi vastaus tuosta keskittämisestä johon vastasin itse kun ei se homman pointti tuntunut vieläkään selvinneen. Yllätyksekseni sain sitten melko pian vastaukseksi että liittymä on päivitetty siihen oletettuun hintaan, joten kiitos!

Nopeuskin äsken nousi, tosin kuristaa 400 megaan jostain. Kuitupäätteenä kaapissa oli CTS HET-3005, joka speksien mukaan pitäisi kyllä giganen olla. Sen perässä on pääreitittimenä Edgerouter X SFP (Ethernetillä siis kiinni CTS:ssä, ei kuidulla). Tuosta haaroitettu parille PoE / muuten vaan jakavalle switchille, kaikki 1G kompliantteja. Ethernetit on kytketty full duplexina ja sellaisena myös tietokoneessa tunnistuu. Minkään komponentin ei siis pitäisi talon puolella nopeutta rajoittaa.

E: vastaus lähti vahingossa eri tililtä. Asiakkuudelle kun avattiin automaattisesti uusi ja oon pomppinut vanhan yhteisötilin ja tilaajatilin välillä sittemmin.

Toiselle itselleni vastaten; 400M pullonkaula tuli ER-X:stä kun oli hwoffloading pudonnut pois päältä jossain päivityksessä. Enabloimalla alkoi valua tavara ~860Mbps.

@AaTanja , voin laittaa viestiä mutta yhteisön aktiivisempi tili on se, joka minulla oli ennen asiakkuutta ja asiakkuudelle putkahti oma tili automaattisesti. Tuskinpa noiden yhdistäminen onnistuu. Passiivisempaa asiakastiliä nyt ei kuitenkaan kannattane sulkea...

Katjane
Moderaattori
Moderaattori
  • 219 custom-general.kudos
  • 513 custom-general.replies
  • 30 custom-general.solutions

@Will_Mackey  kirjoitti:
@AaTanja , voin laittaa viestiä mutta yhteisön aktiivisempi tili on se, joka minulla oli ennen asiakkuutta ja asiakkuudelle putkahti oma tili automaattisesti. Tuskinpa noiden yhdistäminen onnistuu. Passiivisempaa asiakastiliä nyt ei kuitenkaan kannattane sulkea...

Tunnusten yhdistäminen ei onnistu, mutta voimme tuon passiivisemman tunnuksen sulkea. Laitatko sähköpostin tulemaan osoitteeseen telia-yhteiso@telia.fi tuon lopetettavan tunnuksen sähköpostin kautta, niin hoidetaan asia kuntoon 🙂 

Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 11 | Sarjat ja elokuvat |
Tämän osion uusimmat keskustelut