Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
PorvooHaikkoo
Uusi keskustelija
  • 8 custom-general.kudos
  • 17 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Valokuidun nopeus max 100mb

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi. Taloomme on vedetty rakennusvaiheessa (v. 2012) edellisen omistajan toimesta kahden eri toimijan valokuidut (telian ja kilpailijan). Telia tarjoaa omalle valokuidulleen maksiminopeudeksi 100/100mb ja kilpailija 1000mb. Lisänopeutta kysyessäni myyntipalvelu alkaa vain hanakasti myymään 4g-mokkuloita lisätehoiksi joita en todellakaan kaipaa vaan haluaisin lisää nopeutta kuituun. Kunnon selitystä tälle maksiminopeudelle ei oikein tunnu löytyvän. Eikö kuidulla pitäisi kuitenkin päästä kovempiinkin vauhteihin? Nyt ainoana vaihtoehtona tuntuu olevan kilpailijan kelkkaan hyppääminen. Paikkana Haikkoo,Porvoo.

91 vastausta
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5889 custom-general.kudos
  • 5581 custom-general.replies
  • 45 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@PorvooHaikkoo  kirjoitti:

Vajaan kolmen vuoden taistelu on siis ohi. 😁


Järjestävän seuran puolesta esitän syvät pahoittelut. Ja samaan hengenvetoon kiitos kärsivällisyydestä 🙂 

Tero, Yhteisömanageri


Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

<<<<<<< UUTTA: Yhteisössä kerätään nyt pisteitä - voit voittaa palkinnon! >>>>>>>>

WillMackey
Kommentaattori
  • 5 custom-general.kudos
  • 31 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ilmeisesti siis tapaukseni on nyt suututtanut kaikki ja olen jotenki itse varmaan syypää tälle kun ei ketään kiinnosta asiaa kommentoida. Shampanjat auki kun yksi vuosia odottanut sai liittymänsä ja loput itkeköön itsensä uneen. Job well done.

 

1. Kahden kuukauden vääntö siitä että te olette kytkeneet kiinteistön liittymän väärin. Ei juuri pahoitteluja, korkeintaan vihjailuja että pitäisi olla kiitollinen kun n. 10 soitetun puhelun, eri suuntiin pompottelun (toisia tahoja syytellessä), lukuisten viestitse yhteydenottojen ja yhteisössä paasaamisen jälkeen vielä yhden kuukauden odottelulla se liittymä korjattiin sellaiseksi kuin sopimuksessa lukee. Ei edes sitä automaattista nopeuden nostoa vaan "kato ite koska on saatavilla ja soita sitte aspaan".

2. Jään odottelemaan kuukaudessa luvattua korjausta. Avaan sen saatavilla olevan 100m liittymän sillä nettikaupan 24kk määräaikaishinnalla mikä sieltä on saatavilla, eli alennushinta ilman mitään keskittäjäalennuksia. Tämän liittymän ystävällisesti katkaisittekin muutama päivä avaamisen jälkeen kesken tärkeän työjutun. Ihan muuten vaan koska se varmaan tuntui hyvältä ajatukselta siinä kohtaa.

3. Nopeuden saatavuutta aikani kytättyä huomaan että ripeämmät nopeudet olisi vihdoin osoitteeseeni saatavilla. Huomaan valitettavasti myös etten saa minun-telian kautta nopeammalle liittymälle samaa määräaikaistarjoushintaa kuin uutta liittymää avataessa, siispä aspaan yhteyttä.

4. Aspa on kutakuinkin tavoittamattomissa. Sitten kun saa yhteyden, eka aspa sanoo ettei onnistu ja että pitää avata kännykkäliittymä jotta saan keskittäjäalennuksella sen saman hinnan. Väännän rautalangasta miksi se määräaikaishinta nyt pitäisi saada. Hetken selvittelyä odotellessa ja vastaus "ei pysty, selvittelen lisää". Palaa viikon päästä tekstarilla asiaan "sori ei vaan pysty, soittele jos on kysyttävää".

5. Soitto aspaan. Toinen, paljon järjellisempi olento vastaa, näkee tilanteen huvittavuuden ja pahoittelee ja lupaa palata viimeistään seuraavana maanantaina (soitto oli perjantaina). Ei palannut asiaan koskaan. Nyt mennyt 12pv puhelusta.

6. Olin saanut viestin läpi minun-teliasta jahka oli selaimen cachet taas tyhjännyt. Sieltä tuli päivän päästä viesti "olitkin ollut tästä yhteydessä puhelimitse, palaillaan". No ei sieltäkään palailtu joten pimpautin viestiin taas kyselyn. Vihdoin vastaus ja... sitä samaa jankkausta että "ei pysty, nyt on parasta että siirrät vaan puhelinliittymäsi meille niin saadaan keskittäjäale".

Ei jumal.. miten se nyt voi olla niin tavattoman vaikeaa sisäistää se asia ja muuttaa se liittymän nopeus sillä 24kk määräaikaishinnalla?! Minä en nyt kyllä periaatteesta ala mitään extrahintaa tällä saadulla superpalvelulla ja odottelulla teille maksamaan saati sitten avaa teille lisää palveluja palkinnoksi näistä uskomattomista saavutuksistanne.

Siis mitä [sääntöjen vastainen sana] te tällä farssilla nyt yritätte saavuttaa? Keskustelu teidän kanssa on kutakuinkin yhtä antoisaa kun anella orankia vaihtamaan autooni talvirenkaat. Ei vaan mitään kaikua ja jos jotain reaktiota tulee niin se (ruskean aineen heittely kohti) ei liity asiaan sitten niin mitenkään. Taas pitää alkaa vinkua kuluttajasuojan kautta tätä yhtä simppeliä liittymän nopeuden muutosta. On kyllä tämän ketjun tapahtumat kokonaisuudessaan jonkin sortin vuosituhannen kyvyttömin asiakaspalvelu -pystin arvoinen suoritus. "Sano Telia kun et tahdo mitään" vai miten se mainos meni...

Katjane
Moderaattori
Moderaattori
  • 219 custom-general.kudos
  • 513 custom-general.replies
  • 30 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@WillMackey  kirjoitti:

Ilmeisesti siis tapaukseni on nyt suututtanut kaikki ja olen jotenki itse varmaan syypää tälle kun ei ketään kiinnosta asiaa kommentoida. Shampanjat auki kun yksi vuosia odottanut sai liittymänsä ja loput itkeköön itsensä uneen. Job well done.

 


Olemme tässä ketjussa käyneet tarkan selonteon asioista ja saaneetkin selville juurisyyn sekä myöntäneet, että virhe oli tapahtunut sekä pahoitelleet asian hoidon mutkikkuutta. Liittymän katkeamista en tarkemmin pysty kommentoimaan tietämättä mikä katkoksen aiheutti.

Keskittäjäalennus on saatavilla myös Minun Telian kautta, jos edun ehdot täyttyvät. Mistä hinnasta olet asiakaspalvelun kanssa keskustellut? Pääsemme sen jälkeen vähän kiinni mikä keskittäjäalennus on kyseessä ja voimme tarkistaa sen ehdot.

Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 11 | Sarjat ja elokuvat |
WillMackey
Kommentaattori
  • 5 custom-general.kudos
  • 31 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Voi taivas... olenkohan minä tuonelan liekeissä jossa päiväni murmelina on yrittää avata nettiliittymä Telialta.

1. XXL liittymän hinta oli uuden liittymän avaajalle käsittääkseni 34,90e/kk ilman mitään pirun keskittäjäalennuksia. Nyt sen hinta on noussut.

2. Minä EN VOINUT tilata alunperin tuota läskiliittymää koska olitte asiat sössineet. Olisin sen tilannut jos olisin voinut.

3. Nyt jos nostan nopeutta itse tuolta niin minun pitäisi maksaa korkeampi hinta tuosta liittymästä, 40e/kk tjsp.

4. Kaiken järjen mukaan minulle nyt kuuluisi tuo alkuperäinen tarjoushinta ilman mitään keskittäjäalennuksia - eikö? En minä nyt lähde keskittämään teille mitään muuta kuin korkeintaan yhden sormen.

Ja vielä lopuksia viidennen kerran: ÄLKÄÄ TUPUTTAKO MINULLE MITÄÄN KESKITTÄJÄALENNUKSIA!

WillMackey
Kommentaattori
  • 5 custom-general.kudos
  • 31 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Nää hinnat menee kyllä muutenki jokseenkin mielenkiintoisesti. Minun-Telia, nettikauppa ja viimeksi myös puhelin aspa kaikki antoi eri hinnat. Tällä hetkellä varsinkin tuo minun-telia hinta on kaikille liittymille melko mielenkiintoinen verrattuna nettikaupan hintaan ja vielä mielenkiintoisempi verrattuna tohon mun nykyisen L:n hintaan 22,90e/kk.

WillMackey_0-1642688852342.png

 

SannaMKoo
Moderaattori
Moderaattori
  • 445 custom-general.kudos
  • 814 custom-general.replies
  • 82 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@WillMackey  kirjoitti:

Nää hinnat menee kyllä muutenki jokseenkin mielenkiintoisesti. Minun-Telia, nettikauppa ja viimeksi myös puhelin aspa kaikki antoi eri hinnat. Tällä hetkellä varsinkin tuo minun-telia hinta on kaikille liittymille melko mielenkiintoinen verrattuna nettikaupan hintaan ja vielä mielenkiintoisempi verrattuna tohon mun nykyisen L:n hintaan 22,90e/kk.

 


Tarkastelin täältäkin näitä hintoja, mutta myönnän etten niitä ihan aukottomasti näe ilman tarkempia osoitetietoja (ja niitä ei tänne Yhteisöön laitella). Mutta aika pitkälti näin nämä hinnat mitä sinäkin nyt tässä. Eli tosiaan esimerkiksi tuosta XXL-netistä 39,90 €/kk on se edullisin vaihtoehto ilman keskittäjähintaa. En äkkiseltään löytänyt että siitä olisi ollut jokin 34,90 euron kampanja, mutta yhtä kaikki se on selkeästi nyt ainakin päättynyt. Ja ymmärrän ettet ole keskittäjän hinnoista tässä kohtaa kiinnostunut, mutta nykyisin kyseinen etu on juurikin sen viisi euroa kuukaudessa. Eli tämä nykyinen hinnoittelu jossa XXL-netin saat joko 39,90 euron hintaan, tai liittymäasiakkaana 34,90 euron hintaan tukee tätä etumallia. 

 

Ymmärrän hyvin harmituksesi tässä tilanteessa ja olet selkeästi asiakaspalvelummekin kanssa asiaa jo pyrkinyt selvittämään. Kampanjoiden osalta heilläkin on yleensä kädet aika sidotut, eli jos jokin kampanja on jo päättynyt, niin sitä ei ole sieltä käsinkään enää mahdollista saada. Kerroit että nettikaupan kautta näit jotakin eri hintoja kuin nämä tässä viestissäsi? Näitkö sieltä jotakin sinua kiinnostavampia? Jos ne eivät nimittäin näy sinulle Minun Teliassa, niin toki voimme vielä asiakaspalvelusta tarkastaa niiden saatavuuden kotiosoitteeseesi. 

 

Toivoisimme todella että tähän löytyisi vielä jokin ratkaisu. Olet näissä viesteissäsi tosi tarkasti kuvaillut tilanteen, kiitos siitä! Jos haluat asiasta vielä reklamoida, voit pistää meille asiakaspalveluun yhteydenottolomakkeen kautta viestiä. Viestiin voit linkittää myös esimerkiksi tämän Yhteisö-keskustelun ettei tarvitse koko tilannetta selittää uudelleen. Viesti menee asiakaspalvelun käsittelyyn, mutta tarvittaessa voimme sen sieltä ohjata myös vielä asiakaspalautteita koskevan osastomme tarkistettavaksi. Täytäthän yhteydenottolomakkeen Minun Teliaan kirjautumisen jälkeen jotta näemme myös asiakastietosi ja aiemmat kirjaukset yhteydenotoistasi! 

Telia Yhteisö moderaattori | Samsung Galaxy S21 | Garmin Venu 2S | Lukutoukka | TV-sarjat

WillMackey
Kommentaattori
  • 5 custom-general.kudos
  • 31 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

No eipä ole itelläkään mitään todisteita mitä ne hinnat mulle sillon näytti, mutta toisaalta tuli myös mieleen että ne taitaa toisinaan näyttää ihan mitä sattuu joka tapauksessa kun noi sivut pelaa miten nyt pelaa.
Ja kuten sanoin niin hinnat on nytki ihan mitä sattuu riippuen mistä katsoo:

L: Minulla nyt 22,90 tjsp, Minun Telia: 39,90, Telia kauppa: 27,90
XL: Minulla nyt -, Minun Telia: 44,90 Telia kauppa: 39,90
XXL: Minulla nyt -, Minun Telia: 39,90 Telia kauppa: 39,90

Tähän vielä lisäksi se että puhelin aspa näki myös eriävät hinnat yhdessä tän vuoden puolella tapahtuneen puhelun aikana niin ihmekös tuo jos kukaan ei tiedä mitä ne hinnat on/pitäisi olla/on ollut/tulee olemaan.

Mä en nyt ehkä enää jaksa. Luovutan. Väsytystaistelu on hävitty. Kun ei ole mitään ylös kirjattuna syksyltä niin eipä tämä minnekään varmasti enää etene.

irritus
Konkari ☆
  • 677 custom-general.kudos
  • 1248 custom-general.replies
  • 99 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@WillMackey  kirjoitti:

Ilmeisesti siis tapaukseni on nyt suututtanut kaikki ja olen jotenki itse varmaan syypää tälle kun ei ketään kiinnosta asiaa kommentoida.


En usko, että olet suututtanut ketään. Sen sijaan ylläpito suututti vankan yli 100 Mbit/s liittymien puolestapuhujan, Kiitti mulle riitti! Näinpä keskustelut taitavat jäädä jatkossa 2 ja 10 Mbit/s liittymiin.

Will_Mackey
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Vain luovuttamalla voi voittaa. Edellisen viestin jälkeen minun teliaan tippui vielä yksi vastaus tuosta keskittämisestä johon vastasin itse kun ei se homman pointti tuntunut vieläkään selvinneen. Yllätyksekseni sain sitten melko pian vastaukseksi että liittymä on päivitetty siihen oletettuun hintaan, joten kiitos!

Nopeuskin äsken nousi, tosin kuristaa 400 megaan jostain. Kuitupäätteenä kaapissa oli CTS HET-3005, joka speksien mukaan pitäisi kyllä giganen olla. Sen perässä on pääreitittimenä Edgerouter X SFP (Ethernetillä siis kiinni CTS:ssä, ei kuidulla). Tuosta haaroitettu parille PoE / muuten vaan jakavalle switchille, kaikki 1G kompliantteja. Ethernetit on kytketty full duplexina ja sellaisena myös tietokoneessa tunnistuu. Minkään komponentin ei siis pitäisi talon puolella nopeutta rajoittaa.

 

E: vastaus lähti vahingossa eri tililtä. Asiakkuudelle kun avattiin automaattisesti uusi ja oon pomppinut vanhan yhteisötilin ja tilaajatilin välillä sittemmin.

AaTanja
Moderaattori
Moderaattori
  • 194 custom-general.kudos
  • 496 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Will_Mackey / @WillMackey ihan heti alkuun pahoittelut, että vastaaminen on vienyt aikaa! Ihan mahtavaa onkin nyt kuulla, että tilanne on ratkennut😊 Ei kuitenkaan niin mahtavaa se, että asianhoito vei sinulta valtavasti aikaa ja rahkeita. Pahoittelut omasta puolestani, että homma ei mennyt kerralla kuntoon. 

 

Sitä ei käy todellakaan kieltäminen, että hintaviidakko on väliin aikamoinen! On eri kanavien omia kampanjoita, on tarjousjaksoja, on erilaisia teemapäiviä jne. jne. Tästä on opiksi ottamista, ja pitkässä juoksussa uudistuksia varmaan saadaankin nähdä. 

 

Tuosta sinun nimimerkistä vielä haluaisin kysyä, että kumman toivot jätettävän voimaan, uuden vai vanhan? Kahta ei kannata säilyttää. Laitathan meille asiasta viestiä s-postiin telia-yhteiso@telia.fi, niin voimme sitten täältä käsin sulkea toisen nimimerkin.  Itse suosittelen aktiivisemman käyttöön jättämistä. 

Yhteisön moderaattori | TV & dekkarit | Samsung |
Tämän osion uusimmat keskustelut