Verkko ei toimi, Turku, Kastu - missä voin tehdä vikailmoituksen?

  • 25 January 2018
  • 4 kommenttia
  • 6 katselukertaa

Zyxel-315-F kuitumodemi


Verkko on toiminut huonosti viimeiset kaksi viikkoa. Nyt se ei toimi enää lainkaan.


 


Kaikki talon laitteet on resetoitu jääkaappia myöten vähintään kahdesti.


Kuitumodemin perässä on kokeiltu kolmea reititintä.


reitittimet on resetoitu tehdas-asetuksiin ja säädetty uudestaan.


Kuitumodemiin on kokeiltu useampiakin WLAN-purkkeja sekä tietokonetta suoraan Ethernet-kaapelilla.


 


Telian vikakartan mukaan Kaarinassa on tilanne päällä, mutta ei Kastussa.


Tämän saman kadun varressa on jatkettu kuituverkkoa alkuvuonna. Tässä saattaa olla syyllinen.


 


Olen monipuolisesti kokenut IT-ammattilainen.


 


Mitä tehdä ?


En löytänyt mistään web sivua, jossa tehdä vikailmoitus


 


 


EDIT: modattu hieman otsikkoa //TuizeKoo


4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @mistofeles!


Voit jättää vikailmoituksen kirjautumalla telia.fi omille sivuille ja liittymän tiedoista löytyy kohta : Tee vikailmoitus / Jätä yhteydenottopyyntö.


Siinä on taas ohjelmoinnin kukkanen

Sivulla on painike "Testaa yhteys"

Kun verkko ei toimi ja painaa tuota painiketta, sivu jää odottamaan yhteyttä, eikä mitään tapahdu.

Jos käyttää kuidun sijasta kännykkäverkkoa, ohjelma testaa tuon toimivan kännykkäverkon ja päästää eteenpäin tekemään vikailmoitusta, josta tuleekin ilmoitus:

- "Emme valitettavasti voineet yhdistää sinua Telian palveluun. Tarkista, että käytit Omille Sivuille sopivaa käyttäjätunnusta eikä selaimessasi ole jokin toinen Telian verkkopalveluista avoinna. Voit yrittää kirjautua uudelleen Omille Sivuille tai Yritysportaaliin"

 

Jos kerran olen omalla tunnuksellani kirjautunut sisään, olen varmaankin käyttänyt sopivaa käyttäjätunnusta.

Ottaako tämä sitten herneen nenään siitä, että minulla on tämä "Kysy yhteisöltä" auki toisella tunnarilla ?

Aika vaikea on tänne mitään kirjoittaa, ellei välillä pysty lunttaamaan Omilta Sivuilta.

 

Aikoinaan piti luoda erillinen tunnari yhteisöä varten, koska Omien sivujen tunnari ei kelvannut.

 

Pistin chatin kautta yhteyspyynnön.

 

Vähennänkö seuraavasta laskusta nämä päivät, jolloin netti ei ole toiminut ja olen haaskannut työaikaani tämän ongelman kanssa ?

Moro mistofeles!


 


Omille sivuille voi tosiaan kirjautua useammilla tunnuksilla. Suosittelemme käyttämään Telia tunnusta joka luodaan verkkopankki tunnuksilla. Sillä näkee kaikki omissa nimissä olevat palvelut. Meidän toimimattamalla laajakaista tunnuksella näkee ainoastaan siihen laajakaistaan liittyvät jutut. 


Tuo yhteystesti minkä voi tehdä laajakaistan alta ei ole testi päätelaitteelta verkkoon päin vaan se  tarkistaa verkontilanteen meidän verkonlaitteelta kuitumuuntimelle. 


Jos samalla selaimella käytät eritunnuksia omilla sivuilla ja täällä niin todennäköisesti siitä johtuu herjat. 


Häriöilmoitukset tavoittaa joko omilta sivuilta vikailmoituksella tai chatin kautta tai sitten ihan soittamalla 020690400 ja vikavalinnat alussa. 


Hyvitykset laskulle katsotaan aina tapauskohtaisesti siitä kun vika on meidän tietoon tullut ja mikä on ongelmat aiheuttaneet ja kun saatu korjattua niin tiedetään korjausaika.


Hyvä jos ongelma on mennyt eteenpäin niin saadaan tilanne ratkaistua :smileyhappy:


 

Pistettiin Chatissa Emmin kanssa asia aluille. Taitaa mennä ruuvitalttapuollelle.


Eiköhän tämä tästä.

Vastaa