Verkkoyhteys virheilee ja katkeilee


Morjesta kaikille.

 

Meikäläisellä on ollut jo hyvän tovin ongelmana nettiyhteyden toistuva katkeaminen. Välillä voi tuurillaan mennä usampikin päivä ongelmitta mutta yleensä noin vuorokauden välein yhteys buuttaa. Parillakin modeemilla olen kokeillut eikä apua tunnu laitteistoa vaihtamalla löytyvän, tällä hetkellä käytössä on uudenkarhea Zyxelin VMG1312-B10D.

Liittymä ollut jo vuosikausia, valokuitu tulee talojakamoon ja sieltä puhelinpistokkeeseen sodanaikaisia paukkulankoja pitkin. Netti on kuitenkin toiminut vuosia moitteetta, tämä pätkiminen on alkanut tässä muutamien kuukausien aikana, joten ensimmäisenä en piuhoja syyttäisi.

 
Zyxelistä kun saa näpäkästi pihalle logeja niin alla viimeisimmän keikahduksen jälkeinen tilanne. Josko joku tietäjä osaisi neuvoa noiden perusteella, auttaako omat toimet mihinkään vai suuntaanko viestintää seuraavaksi tekniseen tukeen.
 
Kiitos avittaville jo etukäteen.
 
 
 
-----------------------------------------
 

VDSL Training Status: Showtime
Mode: VDSL2 Annex A
VDSL Profile: Profile 17a
Traffic Type: PTM Mode
Link Uptime: 0 day: 0 hour: 4 minutes
============================================================================
VDSL Port Details Upstream Downstream
Line Rate: 8.217 Mbps 82.060 Mbps
Actual Net Data Rate: 8.182 Mbps 81.918 Mbps
Trellis Coding: ON ON
SNR Margin: 17.1 dB 18.5 dB
Actual Delay: 8 ms 7 ms
Transmit Power: 2.3 dBm 13.7 dBm
Receive Power: 0.5 dBm 11.1 dBm
Actual INP: 2.0 symbols 2.0 symbols
Total Attenuation: 3.6 dB 2.5 dB
Attainable Net Data Rate: 12.408 Mbps 135.673 Mbps
============================================================================
VDSL Band Status U0 U1 U2 U3 D1 D2 D3
Line Attenuation(dB): N/A 11.6 7.1 N/A 1.5 2.7 6.0
Signal Attenuation(dB): N/A N/A 10.9 N/A 1.6 2.8 6.0
SNR Margin(dB): N/A 19.8 17.0 N/A 18.3 18.5 18.6
Transmit Power(dBm): N/A -14.7 2.2 N/A 11.0 7.8 6.9
============================================================================

VDSL Counters

Downstream Upstream
Since Link time = 4 min 35 sec
FEC: 0 0
CRC: 0 1
ES: 0 1
SES: 0 0
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Latest 15 minutes time = 13 min 39 sec
FEC: 116 0
CRC: 7991 1
ES: 11 1
SES: 11 0
UAS: 140 129
LOS: 1 0
LOF: 2 0
LOM: 0 0
Previous 15 minutes time = 15 min 0 sec
FEC: 0 0
CRC: 0 0
ES: 0 0
SES: 0 0
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Latest 1 day time = 1 hours 58 min 39 sec
FEC: 116 0
CRC: 7991 1
ES: 11 1
SES: 11 0
UAS: 140 129
LOS: 1 0
LOF: 2 0
LOM: 0 0
Previous 1 day time = 24 hours 0 sec
FEC: 581 126
CRC: 24993 1
ES: 33 1
SES: 33 0
UAS: 328 296
LOS: 4 0
LOF: 9 0
LOM: 0 0
Total time = 1 days 1 hours 58 min 39 sec
FEC: 4070 676
CRC: 211082 19
ES: 276 19
SES: 276 0
UAS: 4038 3766
LOS: 30 0
LOF: 53 0
LOM: 0 0
=============================================


3 kommenttia


@Aladobix@  kirjoitti:

Meikäläisellä on ollut jo hyvän tovin ongelmana nettiyhteyden toistuva katkeaminen. Välillä voi tuurillaan mennä usampikin päivä ongelmitta mutta yleensä noin vuorokauden välein yhteys buuttaa. Parillakin modeemilla olen kokeillut eikä apua tunnu laitteistoa vaihtamalla löytyvän, tällä hetkellä käytössä on uudenkarhea Zyxelin VMG1312-B10D.

Jos tilanne jatkuu samanlaisena vielä toisellaki reitittimellä niin ota vain meille yhteyttä. Aletaan tutkimaan tilannetta myös meidän päästä. Saadaan selvitettyä tilanne mahdollisimman nopeasti kuntoon.

Morjens taas.

 

Soittelin het maanantaina ja selitin asiaa avuliaalle asiakkaan palvelijalle. Asiasta tehtiin vikailmoitus ja pari päivää tämän jälkeen puhelin pirisi ja sain tietää, että vika on paikallistettu kytkimeen jossain päin maakuntaa. Ja että saan lyhäriä kun kytkin on vaihdettu uuteen. Tänään puolilta päivin tuli viestiä, että vikailmoitus on käsitelty mutta mahtaneeko kytkin kuitenkaan olla korjattu kun juuri äsken netti katkesi ja loki näyttää viimeisiltä minuuteilta tuolta:

 

VDSL Counters

Downstream Upstream

Latest 15 minutes time = 10 min 54 sec
FEC: 113 0
CRC: 8346 0
ES: 10 0
SES: 10 0
UAS: 191 181
LOS: 1 0
LOF: 6 0
LOM: 0 0

 

Laitan tämän keskustelun ratkaistuksi ja soittelen uudemman kerran asiakaspalveluun mikäli hämminki meinaa jatkua.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Aladobix@  kirjoitti:

Morjens taas.

 

Soittelin het maanantaina ja selitin asiaa avuliaalle asiakkaan palvelijalle. Asiasta tehtiin vikailmoitus ja pari päivää tämän jälkeen puhelin pirisi ja sain tietää, että vika on paikallistettu kytkimeen jossain päin maakuntaa. Ja että saan lyhäriä kun kytkin on vaihdettu uuteen. Tänään puolilta päivin tuli viestiä, että vikailmoitus on käsitelty mutta mahtaneeko kytkin kuitenkaan olla korjattu kun juuri äsken netti katkesi ja loki näyttää viimeisiltä minuuteilta tuolta:

 

VDSL Counters

Downstream Upstream

Latest 15 minutes time = 10 min 54 sec
FEC: 113 0
CRC: 8346 0
ES: 10 0
SES: 10 0
UAS: 191 181
LOS: 1 0
LOF: 6 0
LOM: 0 0

 

Laitan tämän keskustelun ratkaistuksi ja soittelen uudemman kerran asiakaspalveluun mikäli hämminki meinaa jatkua.


Jos olet modeemin resetoinut /uudelleenkäynnistänyt, ja ei yhteys tahdo löytyä, niin voit olla meihin yhteydessä tänäänkin esim. Omien Sivujen kautta Chatissa tai sitten soittamalla puh. 020 690 400. 

Vastaa