Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
anteal8
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Vianmääritys Ilmoittaa että verkkokaapelia ei ole liitetty oikein tai se saattaa olla viallinen

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Huoneistossa on taloyhtiölaajakaista. Huoneistossa on Ethernet-liityntä ja verkkokaapeli kytketään datarasiaan. Ei siis modemia. Vaihdoin konetta enkä saa verkkoyhteyttä toimimaan. Ilmoittaa että verkkokaapelia ei ole liitetty oikein tai se saattaa olla viallinen. Vanhemmassa koneessa yhteys toimii (sama kaapeli). Molemmissa on windows 10. Toimivassa verkkosovitin on Realtek Pcle Fe Family Conroller ja toisessa uusin Intel(R) Ethernet Connection I217-V.

Olen kokeillut kaikkia netistä löytämiani ohjeita. Tehnyt päivitykset, ottanut palomuurit ja virustorjunnat pois käytöstä, poistanut verkkosovittimen asennuksen ja käynnistänyt uudelleen, suorittanut komennot: ipconfig/release, netsh winsock reset catalog, netsh int tcp reset, netsh int ip reset, palauttanut Windows 10 oletusasetukset.

Olen yrittänyt vaihtaa verkkosovittimen vanhaan, muutta se ei näytä onnistuvan.

Nettiyhteyden saa uudessa koneessa toimimaan USB portin kautta TP-LINK Ethernet -adapterilla.

Missä mahtaa olle vika?

13 vastausta
anteal8
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kytkin johdon saman seinän olohuoneen puolen datarasiaan. Kytkin uuden koneen siihen ja yhteys toimii. Ihmettelen vain miksi vastakkaisella puolella uusi kone ei saa nettiyhteyttä mutta nettiyhteyden saa vanhalla koneella ja uudella koneella TP-LINK Ethernet -adapterilla.

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 158 custom-general.kudos
  • 879 custom-general.replies
  • 76 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Okei, nyt ongelma rajautuu selvästi tähän yhteen pistokkeeseen / sen takana (seinien sisällä) kulkevaan verkkokaapeliin. Tämä kyseinen johto, joka tulee huoneistojakamolta siihen datarasialle, josta yhteys ei toimi, voi olla osittain rikki. Myös liitin/datarasia huoneistossa voi olla löysällä / rikki.

 

Ero vanhan ja uuden koneen välillä toimivuudesta voi johtua verkkokorttien eri tekniikoista yhdistää verkkoon. Tämä uusi verkkokortti voi vaatia täydellisen 4 -parisen johdon toimivuuden, missä vanha verkkokortti on osannut vielä yhdistää vähemmällä johdinpari määrällä. 

 

1000Mbit/s eli 1G verkkoportti vaatii toimiakseen 4 -paria johtoja verkkokaapelilta, kun taas 100/100Mbit/s toimii kaksiparisella johdolla.


Tämän osittain viallisen rasian mittaamiseen ja korjaamiseen tarvitaan asentajaa, jonka tilaamisesta suosittelen olemaan yhteydessä isännöitsijään.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa

osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.

anteal8
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Otan yhteyttä isännöitsijään tai kiinteistöhuoltoon. Kiitos vastauksista ja neuvoista.

anteal8
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Datarasiassa oli kytketävika. Asentaja korjasi. Kaikki johdinparit on kytketty ja netti toimii myös uudella koneella.