Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Airman53
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Vilpillinen puhelinmyynti

Mielestäni Telian puhelinmyynti käyttää vilpillisiä keinoja markkinoinnissaan.

 
Olin viime lokakuussa vaihtamassa Telian kallishintaista puhelinliittymää toiselle operaattorille. Tällainen toimenpide saa puhelinmyynnin aktiiviseksi, ja ikäänkuin tiskin alta löytyy tarjouksia, joita julkisesta markkinoinnista on turha etsiä. Tartuin tällaiseen tarjoukseen. Samassa yhteydessä myyjä ehdotti, että myös mobiililaajakaistayhteyteni muutetaan kuukausihinnaltaan neljä euroa edullisempaan versioon. Myyjä kertoi, että etutarjous on voimassa vuoden, mutta ei sitä, että kyseessä on ns. määräaikainen liittymä. Yleensä aina varmistan, että liittymä ei ole määräaikainen. Teinkö sen tuon puhelun aikana, sitä en varmuudella pysty sanomaan. Viimeaikoina määräaikaiset liittymät eivät ole olleet enää niin yleisiä kuin aikoinaan.
 
Muutin sittemmin uuteen asuntoon, jonka vastikkeeseen kuuluu automaattisesti talolaajakaista. Aiempi Telian liittymä kävi tarpeettomaksi, minkä vuoksi irtisanoin sen. Samassa yhteydessä irtisanoin myös 92-vuotiaan äitini mobiililaajakaistan, koska hän oli joutunut sairaalaan. Liittymän solmimisesta oli kulunut 10 kk. Osoittautui, että myös se oli vuoden määräaikainen sopimus.
 
Irtisanomistilanteessa Telian virkailija ei sanallakaan maininnut, että liittymät ovat määräaikaisia, ja että niiden irtisanomisesta seuraa 50 euron sopimussakko. Esimerkiksi äitini liittymän kohdalla tämä sakko on 67 % suurempi kuin kahden jäljellä olevan sopimuskuukauden kuukausimaksu. Kukaan ei tietoisesti irtisano sopimusta tällaisessa tilanteessa. 
 
Korona-aikana puhelinmyynin merkitys kasvaa, kun ihmiset haluavat välttää fyysisiä kontakteja. On valitettavaa, että puhelinasioinnin rehtiyteen on vaikea luottaa. Nähdäkseni tällainen politiikka on operaattorilta lyhytnäköistä ja kostautuu ajan myötä.
1 vastaus
HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 104 custom-general.kudos
  • 324 custom-general.replies
  • 14 custom-general.solutions


@Airman53  kirjoitti:

Mielestäni Telian puhelinmyynti käyttää vilpillisiä keinoja markkinoinnissaan.

 
Olin viime lokakuussa vaihtamassa Telian kallishintaista puhelinliittymää toiselle operaattorille. Tällainen toimenpide saa puhelinmyynnin aktiiviseksi, ja ikäänkuin tiskin alta löytyy tarjouksia, joita julkisesta markkinoinnista on turha etsiä. Tartuin tällaiseen tarjoukseen. Samassa yhteydessä myyjä ehdotti, että myös mobiililaajakaistayhteyteni muutetaan kuukausihinnaltaan neljä euroa edullisempaan versioon. Myyjä kertoi, että etutarjous on voimassa vuoden, mutta ei sitä, että kyseessä on ns. määräaikainen liittymä. Yleensä aina varmistan, että liittymä ei ole määräaikainen. Teinkö sen tuon puhelun aikana, sitä en varmuudella pysty sanomaan. Viimeaikoina määräaikaiset liittymät eivät ole olleet enää niin yleisiä kuin aikoinaan.
 
Muutin sittemmin uuteen asuntoon, jonka vastikkeeseen kuuluu automaattisesti talolaajakaista. Aiempi Telian liittymä kävi tarpeettomaksi, minkä vuoksi irtisanoin sen. Samassa yhteydessä irtisanoin myös 92-vuotiaan äitini mobiililaajakaistan, koska hän oli joutunut sairaalaan. Liittymän solmimisesta oli kulunut 10 kk. Osoittautui, että myös se oli vuoden määräaikainen sopimus.
 
Irtisanomistilanteessa Telian virkailija ei sanallakaan maininnut, että liittymät ovat määräaikaisia, ja että niiden irtisanomisesta seuraa 50 euron sopimussakko. Esimerkiksi äitini liittymän kohdalla tämä sakko on 67 % suurempi kuin kahden jäljellä olevan sopimuskuukauden kuukausimaksu. Kukaan ei tietoisesti irtisano sopimusta tällaisessa tilanteessa. 
 
Korona-aikana puhelinmyynin merkitys kasvaa, kun ihmiset haluavat välttää fyysisiä kontakteja. On valitettavaa, että puhelinasioinnin rehtiyteen on vaikea luottaa. Nähdäkseni tällainen politiikka on operaattorilta lyhytnäköistä ja kostautuu ajan myötä.

Hei @Airman53 ja tervetuloa tänne Yhteisöön! Mukavaa, että löysit tänne. 🙂 Täältä usein löytää vastauksia asiakkaita puhuttaviin kysymyksiin, voi olla muille avuksi ja pääsee lukemaan esimerkiksi laite-esittelyjä ja muita artikkeleja.


Ikävä kuulla liittymäsopimuksesi kuviosta. Pahoittelen omasta puolestani, että myyntitilanteessa ei ollut käynyt selkeästi ilmi se seikka, että liittymä on määräaikainen. Meillä on myyjiä, jotka ovat yhteydessä asiakkaisiin tarjoten uusia sopimuksia ja erilaisia etuja. Sopimusta tehdessä tulee käydä läpi kaikki ehdot, sillä avoimuus kuuluu vahvasti toimintatapoihimme. Tilauksen yhteydessä toimitamme asiakkaalle myös tilausvahvistuksen, jossa näkyy eriteltynä vielä tilauksen sisältö.


Koska kyseessä on julkinen foorumi, niin en valitettavasti sen tarkemmin pääse selvittämään asiaa. Jos sinua jäi mietityttämään asiassa jokin, suosittelen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jonka kautta asiaa voidaan katsoa vielä tarkemmin.

| Telia Yhteisön moderaattori |