Windows Live Mail 2012


Moi. Minulla on soneran pp.inet.fi sähköpostiosoite ja W. 8 käyttis. Nyt tuli outlookin hotmail sähköpostiosoitteeseen (se oli avattava koneen käyttöön otossa) tällainen viesti;Action required for users of Windows Live Mail 2012

If you currently use Windows Live Mail 2012, we recommend that you switch to the Mail app in Windows today. The Mail app is built in to Windows 8.1 and Windows 10. To begin using it, simply launch the app and add your Outl‍ook‍.‍com account.

If you are using Windows 7, you can upgrade to a newer version of Windows to use the Mail app. If you do not wish to upgrade, you can access your account via a web browser, or you can take advantage of a free one-year subscription of Off‍ice 365 Personal and use Outlook 2016 to connect to your account.* Outlook 2016 works on Windows 7, Windows 8/8.1 and Windows 10.

Kysymys: mitä minun pitää tehdä. En mitään maksullista officea halua. Kiitos selkokielisistä vastauksista etukäteen.  tmriikori 


7 kommenttia

Kunniamerkki +14

Ota käyttöön tuo Windowssin uusi Mail ohjelma ja käytä siinä Outlook sähköpostia. Sisältyy win 8.1/10 asennukseen. Voit poistaa tuon live mailin ohjauspaneelin ohjelmat ja toiminnot kautta. Tuon officen saa ilmaiseksi yhden vuoden ajaksi ilmeisesti, voihan senkin tarjouksen hyödyntää.

Windows Live Mail loppuu kesäkuussa. Valitettavasti! Tosi hyvä! Itse olen käyttanyt koko ajan Soneran webbmailin lisäksi. Niinkuin "tilasto" mainitsi, vaihtoehto on outlook.com. Tai jos se tuntuu liian "riisutulta" löytyy myös:

https://www.mozilla.org/fi/thunderbird/

Ja jos on käytössä pp.inet.fi osoite, Sonera webbmail on tosi helppo ja monipuolinen. Oma mielipide tietysti!

Eipä ole minulle tullut mitään ilmoitusta tuosta aiheesta. Minulla sentään on Microsoftin Hotmail käytössä. 

 

Tosin järjestelmä on 10.1 Pro 64 bit

 

Täytyy joku päivä tarkistaa tietokone,  sillä harvoin käytän sitä,  kun tabletti on mukavampi. Tabletissa on oma sähköpostisovellus jota käytän. 

 

Edit : Yleensä Microsoft lähettää viestit suomenkielellä. 

Office blogs

 

"To provide you an email experience with enhanced performance, security and reliability, the new Outlook.com has been built upon our latest Office 365 infrastructure. Because the Windows Live Mail 2012 email application doesn’t support the protocols used by this new infrastructure, you will not be able to send or receive Outlook.com email from Windows Live Mail 2012 after your account is upgraded. This means the time has come for you to upgrade to a new email application."

 

"If you do not wish to upgrade, you can access your account via a web browser or you can take advantage of a free one-year subscription for Office 365 Personal and use Outlook 2016 to connect to your account. Details on how to redeem this offer are included in the email communications from the Outlook.com team. This Office 365 subscription includes the Outlook 2016 email application as well as other productivity applications such as Word, PowerPoint and Excel. It works on Windows 7, Windows 8/8.1 and Windows 10."

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Windows 8 kannattaa päivittää 8.1 tai suoraan kymppiin. En näe oikeastaan mitään syytä, miksei päivittäisi. Toki jos sinulla on jokin tietty sovellus, joka toimii vain ja ainoastaan kasissa, niin ei kannata päivittää. Tuossa yllä jo suositeltiinkin päivittämistä.


 


Mozilla Thunderbird hyvä ohjelma, melko samankaltainen toiminnaltaan kuin tuo Outlook 2012. Jos haluat ladata sen, niin lataa täältä, viralliselta sivulta: https://www.mozilla.org/fi/thunderbird/  Monet muut sivut saattavat tarjota haittaohjelmilla tai mainoksilla (ask toolbar) höystettyjä versioita.

Sain saman viestin ja tuossa tosiaan saa "ilmaiseksi" 1 vuoden ajaksi office 365 jossa on mukana outlook. 

 

Itse käytän parhaillaan Outlook 2016 versiota ja toimii hyvin hotmail, outlook sekä gmail sähköpostit. 

 

Win 8, 8.1 ja 10 sisältää tuon sähköpostisovelluksen, en tykännyt lainkaan kun sen jälkeen Windows alkoi käyttää sähköpostitiliä paikallisentilin sijaan. 

 

 

Kunniamerkki +14
Voihan siihen kymppiin luoda paikallisen tilin, ei sitä outlook tiliä ole pakko käyttää jos se närästää..
Mulla on Office 365 käytössä, otin sen kun edellinen ostamani versio alkoi käydä jo vanhaksi.

Vastaa