Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
jarnosa
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

XL 5g kotiin MC7010+Telia X2 online pelaaminen

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tuli hankittua hybridin tilalle tämmöinen viritys. Ongelmia tuo varsinkin PS5 NHL22 onlinepeleissä, mikäli puoliso käyttää Telia TV:tä tai wifiä ylipäänsä. Pingi sahaa 25-400ms välillä. Ilman näitä häiriötekijöitä yhteys on melko tasainen 24-30 ms välimaastossa. Pleikka ja telia tv digiboksi on liitetty ethernet kaapeleilla reitittimeen. Teliaan oltu useita kertoja yhteydessä ja tehty häiriöilmoitusta, johon kuulemma vastataan 2 päivässä. Viikko tässä nyt on odotettu sitä soittoa. Jonkin verran  yrittänyt selvittää netistä ratkaisua tässä odotellessa ilman tulosta. Vanhalla hybridillä tämmöistä ei ollut varsinkaan telia tv:tä samanaikaisesti käyttäessä.

43 vastausta
irritus
Konkari ☆
  • 756 custom-general.kudos
  • 1347 custom-general.replies
  • 107 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@jarnosa  kirjoitti:

Jos kytken poe yksiköstä suoraan johdon pleikalle, niin miten liitän sisäreitittimen enää tähän ?


Et kytkekään.

 

Sekä ulko- että sisäreitittimien ollessa sillatussa tilassa, tällä tuskin on merkitystä, koska et voi kuitenkaan kytkeä sisäreitittimeen mitään muuta kuin ulkoreitittimen ja pelikonsolin.

 

ulkoreititin 2G, 3G, 4G, 5G
sisäreititinsisäreitittimeen kytkettävien päätelaitteiden enimmäismäärä¹
sillattusillattu1
sillattureitittävä253
reitittäväsillattu252
reitittäväreitittävä253

 

¹ Yleisesti käytetyllä /24 aliverkolla. Muunkinlaiset konfiguraatiot ovat mahdollisia.

jarnosa
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ulkomodeemin (MC7010) vaihdoin reitittäväksi. Sisäreitittimeen (x2)  laitoin Lan4 portin bridge tilaan, testiä perään ja taas wanha tuttu pettymyksen tunne. Herättää kyllä kummastusta tämmöinen ammattimiehen asentama paketti, jota vaativaan pelailuun ja usealle laitteelle riittäväksi markkinoidaan. Hybridiä ei ilmeisesti takaisin enää saa ja kuitua ei ole tällä hetkellä saatavilla asuinalueelleni, että näillä sitten pitäisi yrittää mennä eteenpäin.

 

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 167 custom-general.kudos
  • 840 custom-general.replies
  • 68 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@jarnosa  kirjoitti:

Ulkomodeemin (MC7010) vaihdoin reitittäväksi. Sisäreitittimeen (x2)  laitoin Lan4 portin bridge tilaan, testiä perään ja taas wanha tuttu pettymyksen tunne. Herättää kyllä kummastusta tämmöinen ammattimiehen asentama paketti, jota vaativaan pelailuun ja usealle laitteelle riittäväksi markkinoidaan. 


Ulkoyksiköllä myytävä 5G-yhteys on tarkoitettu toimimaan lähes kiinteän laajakaistan tasoisesti, eli verkkopelaamisen pitäisi yhteyden kautta onnistua myös kun yhteydessä on muuta liikennettä. Kirjaathan tilanteesta häiriöilmoituksen, jotta asiantuntijamme pääsee yhteyden toimintaa tarkemmin tutkimaan. 

Jomppel1
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Samoilla fiiliksellä täällä, käytännössä verkkopelit jääneet täysin kun pelaaminen täysin mahdontonta kun pingit hyppää 200-400ms monta kertaa pelin aikana. Tiedä sitten missä vika ZTE laitteessa vai Telian X2 reittimessä. Kaikki tiedossa olevat porttienohajukset ja DMZ asetukset kokeiltu. Harmittaa kun meni taas uskomaan markkinamiesten höpötykseen yhteydestä "vaativiin verkkopeleihin". 400€ kankkulan kaivoon ja sitoutunut 44,95e/kk yhteyteen millä en käytännössä tee mitään. 

jarnosa
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Joo eipä tässä vielä ole mitään läpimurtoa tapahtunut. Telian vikapalvelun kanssa on viestitelty ja pari puheluakin on käyty. Tutkivat vikaa, että saapa nyt nähdä.

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 176 custom-general.kudos
  • 933 custom-general.replies
  • 77 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Jomppel1  kirjoitti:

Samoilla fiiliksellä täällä, käytännössä verkkopelit jääneet täysin kun pelaaminen täysin mahdontonta kun pingit hyppää 200-400ms monta kertaa pelin aikana. Tiedä sitten missä vika ZTE laitteessa vai Telian X2 reittimessä. Kaikki tiedossa olevat porttienohajukset ja DMZ asetukset kokeiltu. Harmittaa kun meni taas uskomaan markkinamiesten höpötykseen yhteydestä "vaativiin verkkopeleihin". 400€ kankkulan kaivoon ja sitoutunut 44,95e/kk yhteyteen millä en käytännössä tee mitään. 


Viiveiden hurja nousu / piikki on kyllä verkkopelaajien varmaan vihatuin ilmiö. Mobiiliverkossa yleisin viiveiden aiheuttaja on heikko signaali / yhteys tukiaseman ja ulkoyksikön/antennin välillä, jonka vuoksi virheenkorjausta tulee tehdä enemmän, mistä tietysti aiheutuu viivettä. Yhteys kotiin 5G kiinteä -liittymällä on ulkoinen antenni, jonka asentaja mittauksien kanssa asentaa parhaalle paikalle. Asennuksella halutaan varmistaa toimiva yhteys, mutta silti häiriötilanteiden syntyminen on mahdollista esim. sään vuoksi.

Koska olet tehnyt sopimuksen toimivasta yhteydestä, on meidän tehtävänä tutkia ja korjata kohtaamasi ongelmat. Pyytäisin siis sinua tekemään häiriöilmoituksen kuvailemastasi ongelmasta Minun Telia -itsepalvelun kautta: Liittymäni ja palveluni -> 5G laajakaistaliittymäsi -> Vikailmoitus. Voit olla myös suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme. Ilmoita mahdollisimman tarkkaan omat laitteesi ja kuvaile ongelmaa mahdollisimman tarkasti, myös uusimpien häiriöiden kellonaika voi olla avuksi häiriön tutkinnassa.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa

osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.

Purnipsi
Kunniajäsen
  • 2137 custom-general.kudos
  • 3509 custom-general.replies
  • 136 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jotain yhteyden pykimistä ja viiveen nousua on toisten operaattoreiden foorumeilla raportoitu korjaantuneen MTU-asetuksen säätämisellä. Eli kuin oletus 1500 on laitettu 1380 ulkomodeemin hallinnassa, on ongelmat ratkenneet.

jarnosa
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Samaa ongelmaa tekee myös Chromecastin käyttö samanaikaisesti PS5 kanssa, että ei tämä pelkästään telia tv Android digiboksiin rajoitu. QoS asetuksia ei löydy koko reitittimestä. Priorisoinnista ei ole mitään apua. MTU 1380 ei poista ongelmaa. Vikapalvelusta ei toistaiseksi ole tullut mitään konkreettista. Taitaa olla viisainta alkaa uskomaan, ettei tämä 5g viritelmä yksinkertaisesti riitä tämmöiseen käyttöön.

PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 237 custom-general.kudos
  • 1023 custom-general.replies
  • 74 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@jarnosa  kirjoitti:

Samaa ongelmaa tekee myös Chromecastin käyttö samanaikaisesti PS5 kanssa, että ei tämä pelkästään telia tv Android digiboksiin rajoitu. QoS asetuksia ei löydy koko reitittimestä. Priorisoinnista ei ole mitään apua. MTU 1380 ei poista ongelmaa. Vikapalvelusta ei toistaiseksi ole tullut mitään konkreettista. Taitaa olla viisainta alkaa uskomaan, ettei tämä 5g viritelmä yksinkertaisesti riitä tämmöiseen käyttöön.


Laitoit tuossa aiemmin, että tästä on tehty vikailmoitus ja sitä tutkitaan. Onko se vielä siellä käsittelyssä eli oletko saanut mitään soittoa / viestiä meiltä päin? 

jarnosa
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

On tullut viikko sitten puhelua ja monet sähköpostit vaihdettu (tänään viimeksi) . Laitevalmistajat tekevät kuulemma erilaisia laitekombinaatioita löytääkseen vian syyn. Ei tässä kuitenkaan viikkotolkulla huvita odotella, että jos vaikka homma lähtisi toimimaan joskus, koska mitään halpaa huvia tähän siirtyminen ei ollut ja osittain pakon edestä tämä hankittiin, koska vaihtoehtoja ei tällä hetkellä ole telian puolelta ainakaan. Kuitu olisi tietysti paras valinta, mutta ei ole saatavilla vielä tänne.