Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
hepsa_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Yhteyden nopeus

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Ainakin noin viimeisen kuukauden aikana yhteyden nopeus on radikaalisti muuttunut. Yhteytenä toimii siis 100/5 kaapeli Turun seudulla. Eli aamuisin/päivisin nopeus on niinkuin pitää mutta iltaisin saan maksimissaan nopeudeksi 9mb/s download (nyt 4mb/s), upload toimii iltaisin niinkuin pitää.

Eli kysymyksenä onkin, että onko Turussa mahdollisesti joitain häiriöitä näin yleisesti muillakin vai johtuuko tämä ihmeellisyys omista laitteista. Aikaisemmin siis on toiminut moitteettomasti ja modeemina toimii ciscon epc3000.
24 vastausta
olkitu
Kunniajäsen
  • 690 custom-general.kudos
  • 4434 custom-general.replies
  • 126 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Voisitko jakaa suoraan http://www.speedtest.net/ tulos, sillä sinulla on hieman yksiköt hakusessa? (verkkoyhteyden nopeus on Mbps tai Mbit/s eikä Mb/s tai Mt/s)

Kokeile käynnistää kaapelimodeemi uudelleen.

EDIT: Korjataan, ei virhettä
Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
hepsa_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
http://www.speedtest.net/my-result/3925256981

Modeemi on useamman kertaan käynnistetty uudelleen.
Maxxer_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 32 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
olkitu kirjoitti:
Voisitko jakaa suoraan http://www.speedtest.net/ tulos, sillä sinulla on hieman yksiköt hakusessa? (verkkoyhteyden nopeus on Mbps tai Mbit/s eikä Mb/s tai Mt/s)

Kokeile käynnistää kaapelimodeemi uudelleen.

Kannattaa kyllä tarkistaa omatkin tiedot...

Mbps = Mbit/s = Mb/s = megabittiä sekunnissa
Mt/s = MB/s = MBytes/s = Megatavua sekunnissa

Joten hepsan yksiköt ihan oikein, lukuunottamatta Megan isoa M-kirjainta :smoke:
olkitu
Kunniajäsen
  • 690 custom-general.kudos
  • 4434 custom-general.replies
  • 126 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Maxxer kirjoitti:
[quote="olkitu":131ulpkd]Voisitko jakaa suoraan http://www.speedtest.net/ tulos, sillä sinulla on hieman yksiköt hakusessa? (verkkoyhteyden nopeus on Mbps tai Mbit/s eikä Mb/s tai Mt/s)

Kokeile käynnistää kaapelimodeemi uudelleen.

Kannattaa kyllä tarkistaa omatkin tiedot...

Mbps = Mbit/s = Mb/s = megabittiä sekunnissa
Mt/s = MB/s = MBytes/s = Megatavua sekunnissa

Joten hepsan yksiköt ihan oikein, lukuunottamatta Megan isoa M-kirjainta :smoke:[/quote:131ulpkd]

Pahoittelen virhettä... Olet oikeassa. Kannattaa tehdä vikailmoitus Soneran omilta sivuilta.
Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
hepsa_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Ihmeellisintä tosiaan tässä on, että tämä ongelma alkaa vasta näin ilta-aikaan. Jos muu ei auta niin vikailmoitushan se on tehtävä
olkitu
Kunniajäsen
  • 690 custom-general.kudos
  • 4434 custom-general.replies
  • 126 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
hepsa kirjoitti:
Ihmeellisintä tosiaan tässä on, että tämä ongelma alkaa vasta näin ilta-aikaan. Jos muu ei auta niin vikailmoitushan se on tehtävä


Iltaisin hidastumisen syynä on mahdollinen ruuhkautuminen kaapeliverkossa, muuta syytä ei ole. Tätä Sonera ei myönnä, mutta muuta vaihtoehtoa ei oikein ole.
Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
Kalle-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 312 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei kaikille!

Turun kaapeliverkossa alkoi reilu pari viikkoa sitten vika, joka aiheuttaa tuota kaapelinettien hidastelua iltaisin. Tiedotetta löytyy myös häiriötiedotteistamme. Viankorjaus on käynnissä. Omilta sivuilta voi jättää vikailmoitusta niin saa meiltä kuittauksen, kun verkkovika saadaan korjattua.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
sevk_
Vakiokalustoa ☆
  • 1 custom-general.kudos
  • 226 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kalle- kirjoitti:
Hei kaikille!

Turun kaapeliverkossa alkoi reilu pari viikkoa sitten vika, joka aiheuttaa tuota kaapelinettien hidastelua iltaisin. Tiedotetta löytyy myös häiriötiedotteistamme. Viankorjaus on käynnissä. Omilta sivuilta voi jättää vikailmoitusta niin saa meiltä kuittauksen, kun verkkovika saadaan korjattua.


Eikä koske kyllä pelkästään Turkua tämä jäätyily. 100/5 yhteydestä maksetaan maltaita ja kermavaahtoa ja saadaan yhteys nopeudella 30-85/4-5 toimiva yhteys. Pohjina 0,7/4. Tässäkin olisi kyllä hintaleikkurille paikka, otetaan kuukauden huonoin nopeus kertoimeksi ja kerrotaan sillä kuukausihinta. Eli tässä tapauksessa 0,7/100 x 29,90 e. Alkaisikohan sitten kiinnostamaan verkkojen ylläpito.

Soneran onneksi tässä maassa ei kuluttajaviranomaisilla ole henkseleitä tehdä asiaa tuollaiseksi.
Toimiva EPG-opas olisi iloinen asia. Soneran asiakkaana et sitä saa. Yläkerran hemmoa saa kiittää siitä, että tulee edes kuva satunnaisia pätkimisiä ottamatta lukuun hyvin perille. Eikä se datapuolikaan hyvin toimi. Paljon kehuttu 4G, 10/10 Mbps on jo hyvä suoritus.
paho_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kalle- kirjoitti:
Hei kaikille!

Turun kaapeliverkossa alkoi reilu pari viikkoa sitten vika, joka aiheuttaa tuota kaapelinettien hidastelua iltaisin. Tiedotetta löytyy myös häiriötiedotteistamme. Viankorjaus on käynnissä. Omilta sivuilta voi jättää vikailmoitusta niin saa meiltä kuittauksen, kun verkkovika saadaan korjattua.


Tod. näk vika ollut olemassa jo kauemmin kuin pari viikkoa. Itselläni on mittaustuloksia tallessa jopa viime helmikuulta, jolloin kahdeksan aikaan illalla tehdyn kymmenen mittauksen sarjan keskiarvo on ollut 16,3 Mbps. Nyt viime viikkoina huonontunut entisestään, 3.11. klo 22:30 mitattuna pohjat 4,12 Mbps.

Itse olen tehnyt vikailmoituksen jo 2 kertaa asiasta, ekalla kerralla netti oli kokonaan poikki vajaan vuorokauden. Silloin kävi asentaja mittamaassa signaaleja ja sanoi jotta vika talon sisäverkossa, ota yhteys isännöitsijään. Kävi toinen isännöitsijän kutsuma asentaja joka totesi signaalin olevan "kunnossa". Mutta molemmat mittaukset tapahtuivat toki päiväsaikaan jolloin verkon kuormitus matala.

Jälkimmäisellä kerralla kun tein vikailmoituksen hidastelusta (n. 3 viikkoa sitten) niin minuun luvattiin ottaa yhteyttä, edelleen odottelen. Onko mahdollista saada hinnanalennusta jos netti on ollut jo lähes kuukauden todistetusti luvattua hitaampi?

20500 alue.