Yhteys katkoo Windows 8.1:ssä

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 3 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Heipä hei!

Kuten otsikosta ilmenee, nettiyhteys ryhtyi katkeilemaan kun siirryin Win Vistasta 8.1:een. Kyseessä siis valokuitu ja Thomson TG789vn.
Pätkiminen ei tapahdu missään tietyssä tilanteessa vaan käyttö voi olla mitä hyvänsä pelaamisesta, musiikin streamaamisesta tavalliseen selailuun. Katkos on yleensä lyhyt ja yhteys palautuu kyllä siis suht nopeasti, mutta voi joissain tilanteissa olla äärimmäisen ärsyttävää. Katkoksia tapahtuu melkolailla päivittäin, joko kerran tai n+1 kertaa. Tuon purnukan firmwarea tuskin on päivitetty ihan äsken, joten sen voisi varmaan ainakin tarkistaa?

Kiitos!

6 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Tapahtuuko katkos tietokonen ja Thompsonin vai Thompsonin ja internetin välillä?

Muilla laitteilla ei pätki ollenkaan yhteys?

Tarkista tietokoneesi ajurit? Päivitä tai uudelleen asenna ajurit.

Tietokoneesi merkki ja malli?
olkitu kirjoitti:
Tapahtuuko katkos tietokonen ja Thompsonin vai Thompsonin ja internetin välillä?

Muilla laitteilla ei pätki ollenkaan yhteys?

Tarkista tietokoneesi ajurit? Päivitä tai uudelleen asenna ajurit.

Tietokoneesi merkki ja malli?



Yhteys pätkii Thomsonin ja netin välillä, sillä myös muut laitteet menettävät yhteyden.

Ajurit kunnossa, vähän aikaa sitten päivitetty.

Tietokone on itse koottu. Verkkopiiri on emolevyn (MSI Z77A-GD80) Intel 82579.
Kärsin myös purkin aika säännöllisestä buutailusta. Aluksi ihmetystä herätti että purkki käynnisteli itseään pitkän hd -session jälkeen. Mutta siihen liittyi aina se että käytin Win 8.1 läppäriä. Pienen lokien tutkinan jälkeen päättelin että ipv6 protokolla ja siihen liittyvä tunnelointi aiheuttaa purkin kaatumisen. Vaikka ipv6 on tulevaisuutta, niin poista se verkkokortilta ja jatka ipv4 kanssa. Kerrotko mihin lopputulokseen päädyit? Itse pääsin ongelmista eroon. Toinen vaihtoehto on konfata ipv6 tunnelointi Soneran kannalta oikein. Eli ipv6:n Teredo palvelu kuntoon.Tuo käsittääkseni kaataa Thompsonin boksin.
Moi DunwichHorror,

Laitoin firmiksen päivityksestä työpyynnön eteenpäin. Saat vielä tekstiviestitse kuittauksen kun homma on kunnossa. Pidäthän laitteen päällä siihen asti, kun päivitys on tehty.
finlemon kirjoitti:
Kärsin myös purkin aika säännöllisestä buutailusta. Aluksi ihmetystä herätti että purkki käynnisteli itseään pitkän hd -session jälkeen. Mutta siihen liittyi aina se että käytin Win 8.1 läppäriä. Pienen lokien tutkinan jälkeen päättelin että ipv6 protokolla ja siihen liittyvä tunnelointi aiheuttaa purkin kaatumisen. Vaikka ipv6 on tulevaisuutta, niin poista se verkkokortilta ja jatka ipv4 kanssa. Kerrotko mihin lopputulokseen päädyit? Itse pääsin ongelmista eroon. Toinen vaihtoehto on konfata ipv6 tunnelointi Soneran kannalta oikein. Eli ipv6:n Teredo palvelu kuntoon.Tuo käsittääkseni kaataa Thompsonin boksin.



Okei, kiitoksia! Pitääpä kokeilla.
DunwichHorror kirjoitti:
[quote="finlemon":3lwllt14]Kärsin myös purkin aika säännöllisestä buutailusta. Aluksi ihmetystä herätti että purkki käynnisteli itseään pitkän hd -session jälkeen. Mutta siihen liittyi aina se että käytin Win 8.1 läppäriä. Pienen lokien tutkinan jälkeen päättelin että ipv6 protokolla ja siihen liittyvä tunnelointi aiheuttaa purkin kaatumisen. Vaikka ipv6 on tulevaisuutta, niin poista se verkkokortilta ja jatka ipv4 kanssa. Kerrotko mihin lopputulokseen päädyit? Itse pääsin ongelmista eroon. Toinen vaihtoehto on konfata ipv6 tunnelointi Soneran kannalta oikein. Eli ipv6:n Teredo palvelu kuntoon.Tuo käsittääkseni kaataa Thompsonin boksin.



Okei, kiitoksia! Pitääpä kokeilla.[/quote:3lwllt14]

Pari päivää olen nyt seurannut tilannetta sen jälkeen, kun otin tuon ipv6-protokollan pois päältä. Ei ole yhteys pätkinyt!

Vastaa