Youtube & videostreamit tolkuttoman hitaita


Kun avaan youtubessa videon, soitin defaulttaa 360p kuvaan 100/10m yhteydellä (toteutuu n. 55/10). Myös esim. Twitch-palvelun katsominen Source (yleensä 1080p) tai High-laadulla on täysin mahdotonta, ja video puskuroi muutaman sekunnin välein. Miten tämän asian saa korjattua? Olen kokeillut jo kahdella eri selaimella ja ongelmat ovat samanlaisia.

34 kommenttia

 Mitäs http://redirector.c.youtube.com/report_mapping sanoo?

 

Toimiiko videot kännykällä wlanin kautta tai toisella PC:llä?

 

Edit: Kerro siis "=>" jälkeen olevat tiedot, ei tarvita sun public iipparia =)

par03x07 : superx_isp_number: 5 (88.192.64.0/19)

 Kännykällä ei sivu myöskään juurikaan toimi.

 

Torstai (13.8) iltana ei pystynyt tuon kaapelin kautta tulevan yhteyden kanssa, katsomaan ollenkaan mitään 720p tai 1080p videota youtubesta. Chrome ja Egde kokeiltu. Muuten kaikki muut sivut toimi ok ja nopeuskin oli tallella.

 

Kun on tuo tuplalaajakaista käytössä, niin laitoin koneen tuon 4G modeemin perään, niin sitä kautta videotkin toimi ok. Eli vika kosketti vain tuota kiinteää 100Mbps yhteyttä, ei tuota Soneran 4G:stä

 

Nyt sitten näyttää taas toimivan ihan hyvin nuo 1080p videotkin tuon kaapelin kautta, eli taitaa olla ajoittaista ongelmaa

Itse latasin USB-kaapelin kautta tietokoneelta iPhonelleni ja ei toiminut chromella eikä firefoxilla muita mulla ei olekaan. Kokeilin myös sähköpostitse ja toimi. Voitte testata lähettäkää joku video pekka_tolonen654@luukku.com -osoitteeseen.
Kunniamerkki

Youtuben ongelmat johtuu mulla täysin vuorokaudenajasta.

 

Youtuben omien käppyröiden mukaan klo 19-22 "kaikki" katsoo Youtubea, joten kaista on vaan kertakaikkiaan tukossa.

 

lla kuvakaappaus osoitteesta https://www.google.com/get/videoqualityreport/

 

Kyllä on taas tuskaa :smileyfrustrated: pätkii niin perhanaasti.. :smileymad:

 

No ensikesänä pääsee tästäkin eroon..

Ei jaksa taas vaihteeksi tämä 100/10 imeä edes 720p60 kuvaa YT:sta. Kyllä on käsittämätöntä, miten Soneralla ei ollenkaan noteerata tätä ongelmaa. Toivottavasti seuraavaan asuntoon saa Elisan.

Ei toimi ei..Tänään soitti soneran myyjä.. arvatkaapa haukuinko koko lafkan pystyyn :smileylol:

Ei riitä päiväsaikaan vieläkään Soneran potku Youtubeen. Pitäisikö siirtyä QoS tai transparent cache-ratkaisuihin näinä "piikkisinä" päiväsaikoina?

Yhteytenä 100/100 kuitu Vaasassa.

Vastaa