Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
PuffTheDrake
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

ZYXEL VMG3625-T20A vaatii uudelleenkäynnistyksen päivittäin.

Käytössä Telian ZYXEL VMG3625-T20A uusimmalla Telian omalla firmiksellä (V5.30(ABIE.6)b4_E0).
Laite katkoo yhteyden päivittäin. Sekä päätelaitteet (ethernet ja wifi), että Zyxel kuitenkin ilmoittavat että yhteys pelaa.
Zyxelin uudelleenkäynnistys korjaa ongelman joka kerta mutta alkaa sapettaa sen tekeminen päivittäin.

6 vastausta
KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 100 custom-general.kudos
  • 530 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions


@PuffTheDrake  kirjoitti:

Käytössä Telian ZYXEL VMG3625-T20A uusimmalla Telian omalla firmiksellä (V5.30(ABIE.6)b4_E0).
Laite katkoo yhteyden päivittäin. Sekä päätelaitteet (ethernet ja wifi), että Zyxel kuitenkin ilmoittavat että yhteys pelaa.
Zyxelin uudelleenkäynnistys korjaa ongelman joka kerta mutta alkaa sapettaa sen tekeminen päivittäin.


Hei @PuffTheDrake ja tervetuloa Telia yhteisön joukkoon!

 

Rasittavalta kuulostava tilanne. Oletko kerennyt vielä laitteen resetointia suorittaa? Yhteyden toimintaa olisi hyvä testata hetki ilman asetus muutoksia modeemin hallinnasta.

 

Ongelman jatkuessa olisi hyvä tarkistaa teknisen asiakaspalvelun kautta linjan ja modeemin välinen yhteys.

 

 

PuffTheDrake
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions


@KaPetri  kirjoitti:

@PuffTheDrake  kirjoitti:

Käytössä Telian ZYXEL VMG3625-T20A uusimmalla Telian omalla firmiksellä (V5.30(ABIE.6)b4_E0).
Laite katkoo yhteyden päivittäin. Sekä päätelaitteet (ethernet ja wifi), että Zyxel kuitenkin ilmoittavat että yhteys pelaa.
Zyxelin uudelleenkäynnistys korjaa ongelman joka kerta mutta alkaa sapettaa sen tekeminen päivittäin.


Hei @PuffTheDrake ja tervetuloa Telia yhteisön joukkoon!

 

Rasittavalta kuulostava tilanne. Oletko kerennyt vielä laitteen resetointia suorittaa? Yhteyden toimintaa olisi hyvä testata hetki ilman asetus muutoksia modeemin hallinnasta.

 

Ongelman jatkuessa olisi hyvä tarkistaa teknisen asiakaspalvelun kautta linjan ja modeemin välinen yhteys.

 

 


Tehdasasetusten palautus ei tilanteeseen vaikuttanut. Laite toimi ehkä ensimmäisen päivän ongelmitta mutta sen jälkeen ongelma palasi. 

JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 145 custom-general.kudos
  • 499 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions


@PuffTheDrake  kirjoitti:

Tehdasasetusten palautus ei tilanteeseen vaikuttanut. Laite toimi ehkä ensimmäisen päivän ongelmitta mutta sen jälkeen ongelma palasi. 


Tämä haiskahtaa nyt vialliselta laitteelta, mutta tuosta kannattaa olla nyt yhteydessä meihin kuten @KaPetri ehdotti. Tarkistetaan vielä se liittymä ja takuuvaihto hoidetaan samalla tarvittaessa.

wiksjo
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Meillä käytössä vastaava modeemi ja vaatii useita kertoja viikossa myös uudelleen käynnistyksen. Eli lieneekö kuitenkin vain Zyxelin ominaisuus eikä vika. Ei aikaisemmastaankaan kovinkaan hyviä kokemuksia Zyxelin vehkeistä.

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 118 custom-general.kudos
  • 611 custom-general.replies
  • 58 custom-general.solutions


@wiksjo  kirjoitti:

Meillä käytössä vastaava modeemi ja vaatii useita kertoja viikossa myös uudelleen käynnistyksen. Eli lieneekö kuitenkin vain Zyxelin ominaisuus eikä vika. Ei aikaisemmastaankaan kovinkaan hyviä kokemuksia Zyxelin vehkeistä.


Moikka @wiksjo ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

Tälläista katkomista ei ole havaittu Zyxelin ominaisuudeksi. Yleensä katkoksen aiheuttaa jokin muut häiriö laitteen toiminnassa tai käytettävän yhteyden häiriö. Oletko kokeillut jo laitteen resetoinnin, eli tehdasasetuksien palauttamisen? Se auttaa, jos häiriötä aiheuttaa jokin laitteen sisäinen häiriö.

Seuraava mitä on hyvä myös seurata, on DSL, eli laajakaistan yhteyden tilan merkkivalo. (Laiteohjeessa merkattu numerolla 2) Sammuuko se katkoksen tullessa tai muuttuuko virtavalo punaiseksi?

Onko ongelma ollut laitteella / käyttöosoitteessa alusta asti, vai alkanut yht'äkkiä?

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
PuffTheDrake
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions


@wiksjo  kirjoitti:

Meillä käytössä vastaava modeemi ja vaatii useita kertoja viikossa myös uudelleen käynnistyksen. Eli lieneekö kuitenkin vain Zyxelin ominaisuus eikä vika. Ei aikaisemmastaankaan kovinkaan hyviä kokemuksia Zyxelin vehkeistä.


Ratkaisin asian heittämällä Zyxelillä vesilintua ja vaihtamalla tilalle Technicolorin laitteen (Telian 3e/kk malli) joka vaikuttaa toimivan mallikkaasti. Techicolorissa on myös kasapäin hyödyllisiä ominaisuuksia, joita Zyxelissä ei ollut