ZyXEL VMG1312-B10B


Moro,
omistan Elisalta ostetun ZyXEL VMG3925-B10B modeemin, ja ongelmana siinä on, että netti pätkii siinä todella usein. Netti katkeaa kaikilta laitteilta, eli koneilta (kaapeliyhteys) ja älylaitteet (WiFi). 

Elisalta ostettu modeemin pitäisi toimia ilman ongelmia Telian verkoissa, mutta jostain syystä näin ei ole. Pitääkö jotain modeemin asetuksia vaihtaa tai?

Meidän liittymätyyppi on VDSL2, nopeudet 100/10. Kun käytän Telian lainamodeemia, niin netti ei katkea kertaakaan. ZyXEL:in modeemi on myös aika uusi, sain sen pari kuukautta sitten uutena takuuvaihdossa. Laitteen resetointi ei ole auttanut.


26 kommenttia

Kunniamerkki +14

@Koppara kirjoitti:

Moro,
omistan Elisalta ostetun ZyXEL VMG3925-B10B modeemin, ja ongelmana siinä on, että netti pätkii siinä todella usein. Netti katkeaa kaikilta laitteilta, eli koneilta (kaapeliyhteys) ja älylaitteet (WiFi). 


Elisalta ostettu modeemin pitäisi toimia ilman ongelmia Telian verkoissa, mutta jostain syystä näin ei ole. Pitääkö jotain modeemin asetuksia vaihtaa tai?


Meidän liittymätyyppi on VDSL2, nopeudet 100/10. Kun käytän Telian lainamodeemia, niin netti ei katkea kertaakaan. ZyXEL:in modeemi on myös aika uusi, sain sen pari kuukautta sitten uutena takuuvaihdossa. Laitteen resetointi ei ole auttanut.




Kumpi laite kyseessä, otsikon mukainen vai ekassa lauseessa mainittu? Pitäisi  tosiaan toimia, siinä kuitenkin oletettavasti elisan firmis että onko siinä jotain muutoksia verrattuna originaaliin ei voi tietää.. Kannattaa nyt tarkistaa että on auto sync-up tms valittuna linjan asetuksissa, siellä voi olla esim eri profiili käytössä jne. En nyt ulkoa muista mitä elisa käyttää noissa. Laittaa ne kaikki linjaan liittyvät  asetukset automaatille ja käynnistää uudelleen laitteen sen jälkeen. 


@tilasto kirjoitti:


Kumpi laite kyseessä, otsikon mukainen vai ekassa lauseessa mainittu? Pitäisi  tosiaan toimia, siinä kuitenkin oletettavasti elisan firmis että onko siinä jotain muutoksia verrattuna originaaliin ei voi tietää.. Kannattaa nyt tarkistaa että on auto sync-up tms valittuna linjan asetuksissa, siellä voi olla esim eri profiili käytössä jne. En nyt ulkoa muista mitä elisa käyttää noissa. Laittaa ne kaikki linjaan liittyvät  asetukset automaatille ja käynnistää uudelleen laitteen sen jälkeen. 


B10B siis kyseessä, sori. Osaatko sanoa mistä ton auto syncin saa päälle? Mun mielestä ZyXEL ei tue tota, ainakaan itse en löydä sitä mistään.

Kunniamerkki +14

@Koppara kirjoitti:


@tilasto kirjoitti:




Kumpi laite kyseessä, otsikon mukainen vai ekassa lauseessa mainittu? Pitäisi  tosiaan toimia, siinä kuitenkin oletettavasti elisan firmis että onko siinä jotain muutoksia verrattuna originaaliin ei voi tietää.. Kannattaa nyt tarkistaa että on auto sync-up tms valittuna linjan asetuksissa, siellä voi olla esim eri profiili käytössä jne. En nyt ulkoa muista mitä elisa käyttää noissa. Laittaa ne kaikki linjaan liittyvät  asetukset automaatille ja käynnistää uudelleen laitteen sen jälkeen. 




B10B siis kyseessä, sori. Osaatko sanoa mistä ton auto syncin saa päälle? Mun mielestä ZyXEL ei tue tota, ainakaan itse en löydä sitä mistään.




Nyt ei ole käsillä ko laitetta tällä hetkellä, mutta käyttöohjeessa sivulta 70 alkean on ohjeet linjan asetuksiin ftp://ftp.zyxel.com/VMG1312-B10A/user_guide/VMG1312-B10A_1.00.pdf sivulla 245 on ohjeet miten näet statistiikkaa linjasta ja esim mikä profiili käytössä. Voisit laittaa kuvan tänne siitä. Ja zyxellin auto sync-up modulaation osalta on se vaihtoehto jossa kaikki mahdolliset on lueteltu peräkkäin..


 


Periaatteessa ne oletusarvot pitäisi kyllä toimia mutta onhan ne hyvä tarkistaa 


@tilasto kirjoitti:
Nyt ei ole käsillä ko laitetta tällä hetkellä, mutta käyttöohjeessa sivulta 70 alkean on ohjeet linjan asetuksiin ftp://ftp.zyxel.com/VMG1312-B10A/user_guide/VMG1312-B10A_1.00.pdf sivulla 245 on ohjeet miten näet statistiikkaa linjasta ja esim mikä profiili käytössä. Voisit laittaa kuvan tänne siitä. Ja zyxellin auto sync-up modulaation osalta on se vaihtoehto jossa kaikki mahdolliset on lueteltu peräkkäin..

 

Periaatteessa ne oletusarvot pitäisi kyllä toimia mutta onhan ne hyvä tarkistaa 


Tossa kuvat, mihinkään en oo koskenut, ja laite on resetoitu tänään aamulla.

Kunniamerkki +14

@Koppara kirjoitti:


@tilasto kirjoitti:
Nyt ei ole käsillä ko laitetta tällä hetkellä, mutta käyttöohjeessa sivulta 70 alkean on ohjeet linjan asetuksiin ftp://ftp.zyxel.com/VMG1312-B10A/user_guide/VMG1312-B10A_1.00.pdf sivulla 245 on ohjeet miten näet statistiikkaa linjasta ja esim mikä profiili käytössä. Voisit laittaa kuvan tänne siitä. Ja zyxellin auto sync-up modulaation osalta on se vaihtoehto jossa kaikki mahdolliset on lueteltu peräkkäin..

 


Periaatteessa ne oletusarvot pitäisi kyllä toimia mutta onhan ne hyvä tarkistaa 






Tossa kuvat, mihinkään en oo koskenut, ja laite on resetoitu tänään aamulla.




Oikeelta näyttää kaikki.. Puhelinrasiaan menevä johto varmasti ehjä? Liekö laite sitten rikki, voishan sieltä laittaa ne lokit päälle (oletuksena ei taida kerätä mitään lokia?) ja katsoa jääkö niihin mitään silloin kun yhteys katkeaa... Linjantilaa osoittava valo sammuu vai mitä tapahtuu kun yhteys katkeaa tai pätkii?


@tilasto kirjoitti:


Oikeelta näyttää kaikki.. Puhelinrasiaan menevä johto varmasti ehjä? Liekö laite sitten rikki, voishan sieltä laittaa ne lokit päälle (oletuksena ei taida kerätä mitään lokia?) ja katsoa jääkö niihin mitään silloin kun yhteys katkeaa... Linjantilaa osoittava valo sammuu vai mitä tapahtuu kun yhteys katkeaa tai pätkii?


Jep, ehjät on. Samat kaapelit toimii Telian lainamodeemilla täysin moitteetta, netti ei katkea lainamodeemilla kertaakaan. 

Modeemissa valot vilkkuu normaalisti kun netti katkeaa. Netti tosin katkeaa vain sen n. 5sec, mutta on tosi häiritsevää surffailessa ja pelailessa. Modeemissa on Elisan oma firmware, joten en pääse käsiksi lokeihin, koska se on otettu kokonaan pois käytöstä.

Varmaan parasta on viedä modeemi taas kerran Elisan myymälään, saa nähdä mitä he sanovat tällä kertaa. 

Kunniamerkki +14

@Koppara kirjoitti:


@tilasto kirjoitti:




Oikeelta näyttää kaikki.. Puhelinrasiaan menevä johto varmasti ehjä? Liekö laite sitten rikki, voishan sieltä laittaa ne lokit päälle (oletuksena ei taida kerätä mitään lokia?) ja katsoa jääkö niihin mitään silloin kun yhteys katkeaa... Linjantilaa osoittava valo sammuu vai mitä tapahtuu kun yhteys katkeaa tai pätkii?




Jep, ehjät on. Samat kaapelit toimii Telian lainamodeemilla täysin moitteetta, netti ei katkea lainamodeemilla kertaakaan. 


Modeemissa valot vilkkuu normaalisti kun netti katkeaa. Netti tosin katkeaa vain sen n. 5sec, mutta on tosi häiritsevää surffailessa ja pelailessa. Modeemissa on Elisan oma firmware, joten en pääse käsiksi lokeihin, koska se on otettu kokonaan pois käytöstä.


Varmaan parasta on viedä modeemi taas kerran Elisan myymälään, saa nähdä mitä he sanovat tällä kertaa. 




Eli yhteys sinällään ei välttämättä edes katkea vai miten olet päättänyt siihen tulokseen että yhteys nimenomaan katkeaa? Kyseessä voi olla myös jokin ongelma joka liittyy ip osoitteisiin tai niiden uusintaan siis dhcp:llä. Myös natissa voi olla jotain epäselvää. 


 


Jos ne lokit tosiaan elisan firmiksessä kokonaan poistettu käytöstä niin aika vaikeaksi menee muiden syiden etsintä kun ei yhtään voi katsoa mitä siellä tapahtuu..


@tilasto kirjoitti:


Eli yhteys sinällään ei välttämättä edes katkea vai miten olet päättänyt siihen tulokseen että yhteys nimenomaan katkeaa? Kyseessä voi olla myös jokin ongelma joka liittyy ip osoitteisiin tai niiden uusintaan siis dhcp:llä. Myös natissa voi olla jotain epäselvää. 

 

Jos ne lokit tosiaan elisan firmiksessä kokonaan poistettu käytöstä niin aika vaikeaksi menee muiden syiden etsintä kun ei yhtään voi katsoa mitä siellä tapahtuu..


Yhteys kyllä katkeaa modeemista, selaimet ei toimi ja online pelit heittää ulos, Steam menee offline tilaan. Modeemin valot kuitenkin pysyvät samoina, internet valo vain alkaa vilkkumaan nopeammin.

 

Joo, elisan firmiksestä poistettu muutenkin pari muuta kohtaa jotka ovat ZyXEL:in stock firmiksessä.

Kunniamerkki +14

@Koppara kirjoitti:


@tilasto kirjoitti:




Eli yhteys sinällään ei välttämättä edes katkea vai miten olet päättänyt siihen tulokseen että yhteys nimenomaan katkeaa? Kyseessä voi olla myös jokin ongelma joka liittyy ip osoitteisiin tai niiden uusintaan siis dhcp:llä. Myös natissa voi olla jotain epäselvää. 


 


Jos ne lokit tosiaan elisan firmiksessä kokonaan poistettu käytöstä niin aika vaikeaksi menee muiden syiden etsintä kun ei yhtään voi katsoa mitä siellä tapahtuu..




Yhteys kyllä katkeaa modeemista, selaimet ei toimi ja online pelit heittää ulos, Steam menee offline tilaan. Modeemin valot kuitenkin pysyvät samoina, internet valo vain alkaa vilkkumaan nopeammin.


 


Joo, elisan firmiksestä poistettu muutenkin pari muuta kohtaa jotka ovat ZyXEL:in stock firmiksessä.





Tuo kuva nyt ei sinällään kerro muuta kuin syystä tai toisesta tuohon osoitteeseen ei saada yhteyttä.. Se syy voi olla juurikin puuttuva internetyhteys mutta aivan yhtä hyvin se ettei routeriin saada yheyttä. Viankorjaus alkaa aina vianrajauksella, itse kyllä testaisin vielä vaikka perinteisellä pingillä että onhan yhteys routeriin kunnossa vikatilanteen aikana. Komentoriville ping routerin ip tai windowssilla ping -t routerin ip. Jos vikatilanteen aikana pingi kulkee ihan normaalisti, syy voi olla katkenneessa yhteydessä mutta jos pingissä jotain häikkää niin syy on laitteen ja routerin välillä, ei yhteydessä.


 


Ainakaan kirjoituksestasi et tuo esiin sitä, että vika olisi rajattu nimenomaan siihen että yhteyttä ei ole.


 


Ja sitten vielä yleinen muistutus kaikille, suosittelen välttämään noita operaattoreiden firmiksillä olevia laitteita jos on tarkoitus joskus edes katsoa laitteen konffeja.. Niistä yleensä puuttuu ominaisuuksia ja päivityksiä ei voi asentaa valmistajan sivuilta lataamalla, saattaa olla vaikka mitä ihmeellistä mukana joka sotkee toiminnan jossain tietyissä tapauksissa ja tietysti lisäksi operaattorilla on periaatteessa täysi pääsy sisäverkkoosi.. 


@tilasto kirjoitti:

 


Tuo kuva nyt ei sinällään kerro muuta kuin syystä tai toisesta tuohon osoitteeseen ei saada yhteyttä.. Se syy voi olla juurikin puuttuva internetyhteys mutta aivan yhtä hyvin se ettei routeriin saada yheyttä. Viankorjaus alkaa aina vianrajauksella, itse kyllä testaisin vielä vaikka perinteisellä pingillä että onhan yhteys routeriin kunnossa vikatilanteen aikana. Komentoriville ping routerin ip tai windowssilla ping -t routerin ip. Jos vikatilanteen aikana pingi kulkee ihan normaalisti, syy voi olla katkenneessa yhteydessä mutta jos pingissä jotain häikkää niin syy on laitteen ja routerin välillä, ei yhteydessä.

 

Ainakaan kirjoituksestasi et tuo esiin sitä, että vika olisi rajattu nimenomaan siihen että yhteyttä ei ole.

 

Ja sitten vielä yleinen muistutus kaikille, suosittelen välttämään noita operaattoreiden firmiksillä olevia laitteita jos on tarkoitus joskus edes katsoa laitteen konffeja.. Niistä yleensä puuttuu ominaisuuksia ja päivityksiä ei voi asentaa valmistajan sivuilta lataamalla, saattaa olla vaikka mitä ihmeellistä mukana joka sotkee toiminnan jossain tietyissä tapauksissa ja tietysti lisäksi operaattorilla on periaatteessa täysi pääsy sisäverkkoosi.. 


ZyXEL:in modeemi näyttää pingatessa näin: 

 

Ja Telian lainamodeemi paljon parempaa: 

 

Telian modeemi näytti vain kerran että ping =1, muuten oli erinomaista.

(0% ping loss molemmissa)

Kunniamerkki +14

@Koppara kirjoitti:


@tilasto kirjoitti:



 




Tuo kuva nyt ei sinällään kerro muuta kuin syystä tai toisesta tuohon osoitteeseen ei saada yhteyttä.. Se syy voi olla juurikin puuttuva internetyhteys mutta aivan yhtä hyvin se ettei routeriin saada yheyttä. Viankorjaus alkaa aina vianrajauksella, itse kyllä testaisin vielä vaikka perinteisellä pingillä että onhan yhteys routeriin kunnossa vikatilanteen aikana. Komentoriville ping routerin ip tai windowssilla ping -t routerin ip. Jos vikatilanteen aikana pingi kulkee ihan normaalisti, syy voi olla katkenneessa yhteydessä mutta jos pingissä jotain häikkää niin syy on laitteen ja routerin välillä, ei yhteydessä.


 


Ainakaan kirjoituksestasi et tuo esiin sitä, että vika olisi rajattu nimenomaan siihen että yhteyttä ei ole.


 


Ja sitten vielä yleinen muistutus kaikille, suosittelen välttämään noita operaattoreiden firmiksillä olevia laitteita jos on tarkoitus joskus edes katsoa laitteen konffeja.. Niistä yleensä puuttuu ominaisuuksia ja päivityksiä ei voi asentaa valmistajan sivuilta lataamalla, saattaa olla vaikka mitä ihmeellistä mukana joka sotkee toiminnan jossain tietyissä tapauksissa ja tietysti lisäksi operaattorilla on periaatteessa täysi pääsy sisäverkkoosi.. 




ZyXEL:in modeemi näyttää pingatessa näin: 


 


Ja Telian lainamodeemi paljon parempaa: 


 


Telian modeemi näytti vain kerran että ping =1, muuten oli erinomaista.


(0% ping loss molemmissa)




Jostan sinne vähän viivettä tulee, ei kuitenkaan varsinaisia virheitä.. Epäilisin vian kuitenkin olevan jossain muualla kuin siinä että internetyhteys katkeaa. Nyt kun niitä lokeja ei saada mitä laitteessa tapahtuu, niin hankalaksi menee..


@tilasto kirjoitti:


Jostan sinne vähän viivettä tulee, ei kuitenkaan varsinaisia virheitä.. Epäilisin vian kuitenkin olevan jossain muualla kuin siinä että internetyhteys katkeaa. Nyt kun niitä lokeja ei saada mitä laitteessa tapahtuu, niin hankalaksi menee..


Telian Thompson modeemi toimi moittetta, mutta tänään sain Telialta uuden modeemin ZyXEL 

VMG1312-B10D. Tosin kuin Thompsonin modeemi, ZyXEL (yllätys) on heittänyt verkosta muutaman kerran jo. Nyt onneksi on myös logit. Kannattaa avaa logit vaikka Notepad++ ohjelmalla, niin ne menee kauniisti omaan riviin.
 
Netti 'katkesi': 20:16:54 & 20:31:37 Security logeissa on kaksi kohtaa jotka mätsää näitä aikoja. Onko mitään hajua mistä johtuu? Olen muuttanut pelkästään WiFi verkon nimen.
Tää ei suostunut lisäämään logi tiedostot jostain syystä, voit lataa ne täältä: https://www.mediafire.com/file/ujo5p0510bz6x75/Logit.rar
Kunniamerkki +14

@Koppara kirjoitti:


@tilasto kirjoitti:




Jostan sinne vähän viivettä tulee, ei kuitenkaan varsinaisia virheitä.. Epäilisin vian kuitenkin olevan jossain muualla kuin siinä että internetyhteys katkeaa. Nyt kun niitä lokeja ei saada mitä laitteessa tapahtuu, niin hankalaksi menee..




Telian Thompson modeemi toimi moittetta, mutta tänään sain Telialta uuden modeemin ZyXEL 


VMG1312-B10D. Tosin kuin Thompsonin modeemi, ZyXEL (yllätys) on heittänyt verkosta muutaman kerran jo. Nyt onneksi on myös logit. Kannattaa avaa logit vaikka Notepad++ ohjelmalla, niin ne menee kauniisti omaan riviin.

 

Netti 'katkesi': 20:16:54 & 20:31:37 Security logeissa on kaksi kohtaa jotka mätsää näitä aikoja. Onko mitään hajua mistä johtuu? Olen muuttanut pelkästään WiFi verkon nimen.

Tää ei suostunut lisäämään logi tiedostot jostain syystä, voit lataa ne täältä: https://www.mediafire.com/file/ujo5p0510bz6x75/Logit.rar



Syslokin tapahtumia tuolla aikavälillä on ainakin Dhcp. Aikavälillä uusittu ip osoitteita, liittyisikö jotenkin siihen? Yleensähän tuon ei pitäisi mitään katkoksia toki aiheuttaa.. Laitteessa vika tuskin varsinaisesti on, eikös se nyt yhteensä 3 kertaa ole periaatteessa vaihdettu.. Tässäkin uusin firmis? Kokeile vielä liittää ainoastaan yksi laite kerrallaan kiinni Zyxelliin ja katsoa sitten mitä tapahtuu. Joskus myös jokin verkkoon liitetty laite voi saada näitä ongelmia aikaan. Kyseinen Zyxelli on aika varmatoiminen laite hinnastaan huolimatta. Joskus ei vaan löydy mitään syytä ongelmille ja sitten ei oikein voi muuta tehdä kuin käyttää eri merkkistä laitetta..


@tilasto kirjoitti:


 


Syslokin tapahtumia tuolla aikavälillä on ainakin Dhcp. Aikavälillä uusittu ip osoitteita, liittyisikö jotenkin siihen? Yleensähän tuon ei pitäisi mitään katkoksia toki aiheuttaa.. Laitteessa vika tuskin varsinaisesti on, eikös se nyt yhteensä 3 kertaa ole periaatteessa vaihdettu.. Tässäkin uusin firmis? Kokeile vielä liittää ainoastaan yksi laite kerrallaan kiinni Zyxelliin ja katsoa sitten mitä tapahtuu. Joskus myös jokin verkkoon liitetty laite voi saada näitä ongelmia aikaan. Kyseinen Zyxelli on aika varmatoiminen laite hinnastaan huolimatta. Joskus ei vaan löydy mitään syytä ongelmille ja sitten ei oikein voi muuta tehdä kuin käyttää eri merkkistä laitetta..


Ei oo uusinta firmistä, sillä modeemi ei jostain syystä tahdo päivittää sitä. Jää vaan lataamaan kun pistää uploadaamaan modeemiin. Kannattaako laittaa ongelmasta viestiä ZyXELin aspaan, kerran kun logit on mukana myös. Yritän myös vielä päivittää firmiksen uusimaan, automaattinen päivitys sanoo että käytössä on uusin firmis (v1.11, vaikka jos ZyXEL.iltä voi lataa v1.3 :P

Kunniamerkki +14

@Koppara kirjoitti:


@tilasto kirjoitti:





 




Syslokin tapahtumia tuolla aikavälillä on ainakin Dhcp. Aikavälillä uusittu ip osoitteita, liittyisikö jotenkin siihen? Yleensähän tuon ei pitäisi mitään katkoksia toki aiheuttaa.. Laitteessa vika tuskin varsinaisesti on, eikös se nyt yhteensä 3 kertaa ole periaatteessa vaihdettu.. Tässäkin uusin firmis? Kokeile vielä liittää ainoastaan yksi laite kerrallaan kiinni Zyxelliin ja katsoa sitten mitä tapahtuu. Joskus myös jokin verkkoon liitetty laite voi saada näitä ongelmia aikaan. Kyseinen Zyxelli on aika varmatoiminen laite hinnastaan huolimatta. Joskus ei vaan löydy mitään syytä ongelmille ja sitten ei oikein voi muuta tehdä kuin käyttää eri merkkistä laitetta..




Ei oo uusinta firmistä, sillä modeemi ei jostain syystä tahdo päivittää sitä. Jää vaan lataamaan kun pistää uploadaamaan modeemiin. Kannattaako laittaa ongelmasta viestiä ZyXELin aspaan, kerran kun logit on mukana myös. Yritän myös vielä päivittää firmiksen uusimaan, automaattinen päivitys sanoo että käytössä on uusin firmis (v1.11, vaikka jos ZyXEL.iltä voi lataa v1.3 :P




Ne zyxellin sivuilta ladattavat ei mene näihin purkkeihin missä operaattorin firmis.. Sen voi päivittää vain sillä automaattisella, eikä ne versio numerot ole samoja kuin orkkis firmiksen. Zyxellillä on maksuton tuki vissiin 90pvä tms ostosta, kannattaa sieltäkin kysyä tosiaan. Vai onkohan näissä operaattori jutuissa myös tuki operaattorin kautta? Noh se selvinnee kysymällä. ?


@tilasto kirjoitti:


Ne zyxellin sivuilta ladattavat ei mene näihin purkkeihin missä operaattorin firmis.. Sen voi päivittää vain sillä automaattisella, eikä ne versio numerot ole samoja kuin orkkis firmiksen. Zyxellillä on maksuton tuki vissiin 90pvä tms ostosta, kannattaa sieltäkin kysyä tosiaan. Vai onkohan näissä operaattori jutuissa myös tuki operaattorin kautta? Noh se selvinnee kysymällä. ?


Aijaa, Teliallaki oma firmis ZyXEL:ille, no ei sitten mitään. Sain tän nykyisen siis Telialta, lähettivät ilmaiseksi koska meillä on niiden laajakaista. 

Kunniamerkki +14

@Koppara kirjoitti:


@tilasto kirjoitti:




Ne zyxellin sivuilta ladattavat ei mene näihin purkkeihin missä operaattorin firmis.. Sen voi päivittää vain sillä automaattisella, eikä ne versio numerot ole samoja kuin orkkis firmiksen. Zyxellillä on maksuton tuki vissiin 90pvä tms ostosta, kannattaa sieltäkin kysyä tosiaan. Vai onkohan näissä operaattori jutuissa myös tuki operaattorin kautta? Noh se selvinnee kysymällä. ?




Aijaa, Teliallaki oma firmis ZyXEL:ille, no ei sitten mitään. Sain tän nykyisen siis Telialta, lähettivät ilmaiseksi koska meillä on niiden laajakaista. 




Kyllä on, ainaki näissä ilmais ja kaupanpäällisissä zyxeilleissä. Rahoituksellla ostetuista en ole varma että onko ne orkkiksella, ehkä joku Telian edustaja vois vastata siihen.. Epäilen kuitenkin että samoja ovat..


@tilasto kirjoitti:

@Koppara kirjoitti:

@tilasto kirjoitti:


Ne zyxellin sivuilta ladattavat ei mene näihin purkkeihin missä operaattorin firmis.. Sen voi päivittää vain sillä automaattisella, eikä ne versio numerot ole samoja kuin orkkis firmiksen. Zyxellillä on maksuton tuki vissiin 90pvä tms ostosta, kannattaa sieltäkin kysyä tosiaan. Vai onkohan näissä operaattori jutuissa myös tuki operaattorin kautta? Noh se selvinnee kysymällä. ?


Aijaa, Teliallaki oma firmis ZyXEL:ille, no ei sitten mitään. Sain tän nykyisen siis Telialta, lähettivät ilmaiseksi koska meillä on niiden laajakaista. 


Kyllä on, ainaki näissä ilmais ja kaupanpäällisissä zyxeilleissä. Rahoituksellla ostetuista en ole varma että onko ne orkkiksella, ehkä joku Telian edustaja vois vastata siihen.. Epäilen kuitenkin että samoja ovat..


Huomenta tilasto! Telialta hankituissa laitteissa on tyypillisesti Telian omat ohjelmistot. Koppara, tarkistappa palomuuriasetukset, ettei siellä mikään aiheuta tuota ongelmaa.


@TuomasHog kirjoitti:


Huomenta tilasto! Telialta hankituissa laitteissa on tyypillisesti Telian omat ohjelmistot. Koppara, tarkistappa palomuuriasetukset, ettei siellä mikään aiheuta tuota ongelmaa.


Tietokoneen palomuuri on kunnossa, käytän myös ihan Windowsin omaa palomuuria, kaikki asetukset ovat oletusasetuksia. Ei oo myöskään asennettu mitään muiden valmistajien torjuntoja. Eli sen puoleen ei pitäisi olla mitään ongelmia.

Jos meinaat modeemin palomuuria, siitä en osaa sanoa mitään, mutta niihin en ole koskenut.

Kunniamerkki +14

@Koppara kirjoitti:


@TuomasHog kirjoitti:




Huomenta tilasto! Telialta hankituissa laitteissa on tyypillisesti Telian omat ohjelmistot. Koppara, tarkistappa palomuuriasetukset, ettei siellä mikään aiheuta tuota ongelmaa.




Tietokoneen palomuuri on kunnossa, käytän myös ihan Windowsin omaa palomuuria, kaikki asetukset ovat oletusasetuksia. Ei oo myöskään asennettu mitään muiden valmistajien torjuntoja. Eli sen puoleen ei pitäisi olla mitään ongelmia.


Jos meinaat modeemin palomuuria, siitä en osaa sanoa mitään, mutta niihin en ole koskenut.




Reitittimen palomuurista varmaan oli kyse, kokeile tosiaan ottaa se kokonaan pois päältä vaikka testin ajaksi ja tosiaan vain yksi laite kiinni.


@tilasto kirjoitti:


Reitittimen palomuurista varmaan oli kyse, kokeile tosiaan ottaa se kokonaan pois päältä vaikka testin ajaksi ja tosiaan vain yksi laite kiinni.


Jees, laitoin pois päältä. DoS suojaus on kuitenkin päällä. 

Ilmoittelen tulokset myöhemmin :)

Ei auttanut, yritin myös laittaa kaikki pois päältä mutta ei auttanut :P

Kunniamerkki +14

@Koppara kirjoitti:

Ei auttanut, yritin myös laittaa kaikki pois päältä mutta ei auttanut :P




Tässä kohtaa melkein suosittelen suoraan ottamaan yhteyttä Zyxellin tukeen http://www.zyxel.com/fi/fi/contact_us/contact_us.shtml asian suhteen, kerro toki ratkaisu täälläkin jos sellainen löytyy


@tilasto kirjoitti:


@Koppara kirjoitti:

Ei auttanut, yritin myös laittaa kaikki pois päältä mutta ei auttanut :P




Tässä kohtaa melkein suosittelen suoraan ottamaan yhteyttä Zyxellin tukeen http://www.zyxel.com/fi/fi/contact_us/contact_us.shtml asian suhteen, kerro toki ratkaisu täälläkin jos sellainen löytyy




Moikka @Koppara joko tämä ongelma ratkesi? Olisi tosiaan kiva kuulla miten tämä lopulta päättyi.


@TuizeKoo kirjoitti:


Moikka @Koppara joko tämä ongelma ratkesi? Olisi tosiaan kiva kuulla miten tämä lopulta päättyi.


Moro!

Saatiin tosiaan Telialta ZyXEL VMG1312-B10D modeemi, mutta vieläkin on ihan samat ongelmat. Omituista, koska Telian muut lainamodeemit (muu kuin ZyXEL) toimivat moitteetta. 

Laitoin ZyXEL:in aspaan viestiä ongelmasta, mutta en ole vielä saanut mitään viestiä takaisin.

Vastaa