Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Marconspace
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

ZyXEL VMG3625-T20A-FI01V1F -reitittimen haasteet

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

ZyXEL VMG3625-T20A-FI01V1F Wlan yhteydet sammuvat/jumittavat vaikka modeemin muuten toimii ja esimerkiksi LAN yhteydet toimivat moitteettomasti. Onko muilla ongelmia kyseisen mallin WLAN yhteyksien kanssa?

19 vastausta
HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 134 custom-general.kudos
  • 752 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moikka @herramuki ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua.

 

Kattavasti oletkin nyt testannut ja hyviä huomioita tehty.

 


Tää modeemi on kyllä nyt niin testattu läpi, että kyse on ihan täysin tän modeemin raudasta ja suorituskyvystä kun noita verkkoja on hiukan enemmän ympärillä kúin se kaksi. En jaksaisi alkaa Telian asiantuntijoita neuvomaan, mutta vaihtakaa tuo teidän modeemi nyt johonkin muuhun malliin tai valmistajaan. Ei tällaista voi tarjota asiakkaille. Tämä nyt kun on täysin todistettu, että kilpailevan valmistajan modeemi suoriutuu verkosta ihan eri tasoisesti.



Mainitsit, että olet laajat testailut tehnyt, mutta pakko vielä kysyä, vaihdoitko kaistanleveyttä kanavaa vaihtaessa? Sen suosittelen laskemaan pienemmäksi, varsinkin tässä ympäristössä, missä näkyy muitakin verkkoja. Tästäkin kysyin vielä laitevastaavilta apuja, mikä tämän voisi aiheuttaa. Rautapuolen osalta laitteet on kyllä toiminut testiympäristössämme oikein hyvin, vaikka useampaa verkkoa on samanaikaisesti tarjolla.

 

@HelsinginHeikki:

 


Vastataksesi kysymykseesi, 5GHz WLAN -valo sammuu ja putoaa kokonaan, kun verkkoa kuormittaa (esim. Ooklan Speedtest:llä). Skannasin ympärillä kuuluvia kanavia, ja valitsin hiljaisimmat kanavat. En usko, että kyseessä olisi häiritsevät naapurikanavat, koska WLAN putoaa kokonaan käytöstä rasituksen yhteydessä. Etenkin 5GHz:ta käytettäessä, modeemi käyttäytyy epävakaasti. Henkilökohtainen arvio on että, laitteessa ei vain riitä potku pyörittämään WLANia (eritoten 5GHz) ja VSDLaa "suurilla" latausnopeuksilla.


Lähetin tästä kyselyä meidän laitevastaaville ja odotan heidän vastaustaan, mikä voisi aiheuttaa tuon 5Ghz verkon kaatumisen kokonaan. Pyytäisin myös tarkistamaan vielä laitteen nykyisen ohjelmistoversion hallintasivulta ja kertomaan sen täällä ketjussa.

 

 

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
HelsinginHeikki
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sama kokemus. Itselläni myös 100/10, mutta käytännössä boxin WiFi-kyvykkyys jää kauas luvatusta. Tästä vähän paistaa läpi Telia tahto saada näitä taloyhtiöiden tarjouskilpailuja läpi. Paperilla speksit näyttävät täyttyvän, mutta käytännössä jäädään kauas odotetusta käyttökokemuksesta. Henkilökohtaiset terveiset, etenkin laitepuolen kavereille, ottakaa asiakaskokemus tosissaan. Verkon hitaus on helppo korjata, mutta mielikuva verkon toimivuudesta (hitaudesta) on vaikea muuttaa.  

HelsinginHeikki
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Firmware-versio V5.30(ABIE.6)b2_E0

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 134 custom-general.kudos
  • 752 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitos tiedoista, laiteavastaavat tutkivat vielä asiaa ja viestin heidän kommentit myöhemmin tähän ketjuun.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
petevee2
Uusi jäsen
  • 3 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Samantyylisiä ongelmia minullakin. Vaihdoin ja perusnopeuden 10 Mb -> 100 Mb eikä se auttanut. 

 

Odottelen mielenkiinnolla vastausta ja ehkä testaan tuon kaistanleveyden muuttamisen. Tavalliselle käyttäjälle vain olisi helpompaa, jos asiat toimisivat suoraan kunnolla ilman, että pitää alkaa itse säätämään. 

 

Baron
Vakiokalustoa ☆
  • 45 custom-general.kudos
  • 183 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HenriLie@  kirjoitti:

Kiitos tiedoista, laiteavastaavat tutkivat vielä asiaa ja viestin heidän kommentit myöhemmin tähän ketjuun.


Kirjoitti tuon 10.2.

JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 147 custom-general.kudos
  • 531 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tästä on laitettu laitevalmistajalle kyselyä.Mitään ei ole vielä kuulunut meille asti, mutta laitoin asiasta vielä uudestaan kyselyä laitepuolen tyypeille.

petevee2
Uusi jäsen
  • 3 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tuo taajuuden muutaminen auttoi eli varmaankiin suurimmalla osalla se on ns. auto-asetuksessa. Nyt toimii vauhdikkaasti eikä pätki.

 

 


@petevee2 

Odottelen mielenkiinnolla vastausta ja ehkä testaan tuon kaistanleveyden muuttamisen. Tavalliselle käyttäjälle vain olisi helpompaa, jos asiat toimisivat suoraan kunnolla ilman, että pitää alkaa itse säätämään. 

 


 

Jomez
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Susipaska laite kyllä tosiaan. Pudottelee wlan yhteyksiä kokoajan pois ja eilen jopa törmäsin siihenkin ettei yhteys toiminut edes piuhalla kiinni olevassa laitteessa vaikka modeemi kyllä ilmoitteli et yhteydet on ylhäällä. Uudelleen käynnistys ja sitten alkoi taas toimimaan.

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 134 custom-general.kudos
  • 752 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Jomez@  kirjoitti:

Susipaska laite kyllä tosiaan. Pudottelee wlan yhteyksiä kokoajan pois ja eilen jopa törmäsin siihenkin ettei yhteys toiminut edes piuhalla kiinni olevassa laitteessa vaikka modeemi kyllä ilmoitteli et yhteydet on ylhäällä. Uudelleen käynnistys ja sitten alkoi taas toimimaan.


Moikka @Jomez  ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

Oletko ollut yhteydessä meidän asiakaspalveluun tuosta ongelmasta, jossa kiinteän linjan (DSL) toimivuus on tarkistettu? Onko sinulla ollut toista DSL-modeemia, millä voisi testata toistuuko ongelmat silläkin?

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.