Zyxel VMG1312-B10A VDSL2-yhteysasetukset.

  • 29 October 2015
  • 5 kommenttia
  • 36 katselukertaa

  • Savumerkittäjä
  • 1 kommentti
Hei! Mistä voin tarkistaa ovatko nuo modeemin asetukset oikein, päivitin firmwaren ja nuo asetukset näyttävät olevan nyt pielessä. Käyttöönottosivulla mainitaan VDSL2- kohdassa vain tuo johtojen kytkentä laitteeseen. Sonera Avustaja ei tunnista/tue tätä modeemia joten se ei voi korjata asetuksia.

5 kommenttia

Sain vastauksen kysymykseeni kun olin yhteydessä vikapalveluun.

Moikka  ja tervetuloa Klaaniin!

Kiva kuulla että sait jo vastauksen! Jaathan sen myös tänne, niin tarvittaessa joku muukin samaa miettivä saa siitä avun. :)

Täällä kiinnostais nuo asetukset. Itsellä toinen zyxel vmg1312-b10a modeemi ja siltikään ei netti toimi. Kolmas samanlainen modeemi tulossa soneralta takuuseen. Sain sonera kaupasta lainamodeemin zyxel p-870hn-51b ja sillä netti toimii mutta puolet hitaammin. nettinä siis 100/10 valokuitu.

Koska JanHe ei vastaa, niin minä teen sen. Firmware-päivitys palauttaa tehdasasetukset. Kohdasta Network setting -> Broadband vaihda encapsulation PPPoE:stä IPoE:ksi. Siinä kaikki.

 

Minun pitää tässä samalla antaa negatiivista palautetta Soneran tuelle, joka ei minua pystynyt asiassa auttamaan. Jouduin siis etsimään ratkaisun itse, joka tosin ei ollut kovin vaikeaa. Millainen koulutus tukihenkilöillä oikein mahtaa olla?

Palaute otettu nöyrästi vastaan ja harmi ettet saanut apua ongelmaan. Yleensä tämmöiset tapaukset hoidetaan helpsonin puolelta, meiltä hoidetaan lähinnä linjaviat.

Vastaa