Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Brancaleone83
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Zyxel vmg8825-b50b restarting continuously

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ih, i've installed a new router zyxel vmg8825-b50b. When it turn on it shows a red internet light and after few minutes it restart continuously. I think that the router can't take a valid ip address.. How can i fix that?

 

1.jpg

 

Edit SannaMKoo: Added an image directly to the comment and edited the title 

5 vastausta
PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 214 custom-general.kudos
  • 931 custom-general.replies
  • 70 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Brancaleone83  kirjoitti:

Ih, i've installed a new router zyxel vmg8825-b50b. When it turn on it shows a red internet light and after few minutes it restart continuously. I think that the router can't take a valid ip address.. How can i fix that?

 

1.jpg

 

Edit SannaMKoo: Added an image directly to the comment and edited the title 


Welcome to our Telia Yhteisö @Brancaleone83 😊!

 

Have you tried already another modem? What kind of broadband subscription you have? 

Brancaleone83
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Yes, the connection working with a zyxel VMG1312-bd, it's an L ethernet Telia connection.

If i connect my pc directly it also work

AnneAn
Telialainen
Telialainen
  • 118 custom-general.kudos
  • 409 custom-general.replies
  • 42 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Brancaleone83  kirjoitti:

Yes, the connection working with a zyxel VMG1312-bd, it's an L ethernet Telia connection.

If i connect my pc directly it also work


Do you use the same Ethernet cable with the modem that you used to test your computer? Do you have an another Ethernet cable? Your new router may require a 4 pair Ethernet cable. You can identify a 4 pair cable by looking at the transparent connector. In a 4 pair cable, all the wires inside the connector are connected. In a 2 pair Ethernet cable, only part of the wires are connected.

 

Brancaleone83
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Yes, the problem was the firmware of my router after i've changed it all work properly!

Thanks a lot for your answer! 

AnneAn
Telialainen
Telialainen
  • 118 custom-general.kudos
  • 409 custom-general.replies
  • 42 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Brancaleone83  kirjoitti:

Yes, the problem was the firmware of my router after i've changed it all work properly!

Thanks a lot for your answer! 


You're welcome. I'm glad to hear that your connection is working now!