kaapelimodeemin antennijohto


Moi. Mulla on ongelmana 200M liittymässä että nopeus tuntuu heittelevän tosi reilusti ja speedtestissä kun on se nopeudenkuvaaja nii siitä näkee että ei tule ollenkaan tasasta käyrää vaan on laskua ja nousua. Auttaako sellanen antennikaapeli jossa on kullattu liitin ja häiriöpoisto ominaisuus ?

8 kommenttia

"se on korkeemman kärees"

Vaihteluvälihän tuossa 200 megan liittymässä on 80-200 megaa joten mitään takeita sille ei pystytä antamaan että jatkuvasti 200 megaa sieltä irtoaa. Tuollaisesta kaapelista ei taida olla erityistä hyötyä, koska modeemin mukana tuleva johto on kuitenkin jo kaksoissuojattu.

 

Jos modeemisi on Cisco EPC3825, voisit kokeilla ottaa modeemin asetuksista palomuurin pois päältä. Tästä saattaa olla jonkin verran apua nopeuksiin. Poisto tapahtuu seuraavasti:

 

1. Avaa nettiselain
2. Mene osoitteeseen 192.168.0.1
3. Jätä User Name sekä Password tyhjäksi ja paina Log In
4. Paina yläreunasta "Security". Valitse SPI (ja IPv6) Firewall Protectionin tilaksi off
4. Poista täpät kohdista "IP Flood Detection" ja "Block Anonymous Internet Requests"
5. Paina "Save Settings"

 

Raportoithan oliko tästä apua :)

Eli siis toi liittymä on niinkuin mobiililaajakaista jos nopeus kokoajan heittelee ton 200-80 ? Olen kokeillut antamaasi ohjeita mutta ei auta.
Kunniamerkki +10

Mobiililaajakaista siis...

Joku on sekaisin, joko minä tai sitten....

Viesti on kiinteiden laajakaistojen osastolla ja otsikkonakin on kaapelimodeemin antennijohto. Otappa tästä nyt selvää!

 

No, jos kerran on mobiililaajakaista, niin eipä silloin tarvitse ihmetellä nopeuden vaihtelua ollenkaan. Se on "ominaisuus" niissä. Jos hitaimmillaankin on 80Mbit/s, niin kannattaa olla todella tyytyväinen.

 

Ettei nyt kuitenkin olisi sittenkin kyseessä kaapelimodeemi eli kiinteä laajakaista, mutta käyttäjä käyttää langatonta wlania kotonaan.

Joo sori tää sekavuus. Eli kyseessä on kaapelilaajakaista. Ja siinä on ongelma että nopeus heittelee tosi rajusti, että tulee mieleen että ihan kuin käyttäisi mobiililaajakaistaa. Enkä käytä wlania ollenkaan, on aina piuhalla kii koneessa
Minun mielestäni kiinteässä netissä nopeus on vakaa eikä vaihtele suuresti. Olenko oikeassa ?

Vaihteluväli voi tarjoittaa myös sitä, että max. nopeus osuu tuolle välille, vaikkei nopeus vaihtele koko ajan tuolla välillä.

Kunniamerkki +10

Kaapelimodeemi (CMTS) tekniikassa käyttäjien laitteet jakavat saman keskittimen alla olevan kapasiteetin. Tässä mielessä muistuttaa mobilliverkkoja. Tekniikka ei ole sillä tavalla P2P (point to point) kuten esim xDSL, jossa nopeudet eivät vaihtele, vaan tyypiltään P2MP (point to multi point). Niissä nopeudet eivät välttämättä pysy vakiona.

Jos keskittimen alla on paljon yhtäaikaisia käyttäjiä ja kaistanleveyttä (kanavia) kaapelimodeemeille ei ole mahdollista enää lisätä, tapahtuu nopeuden hidastumista yksittäisen käyttäjän kannalta. 

 

Vastaa