liittymän irtisanominen ja sähköpostin säilyttäminen

  • 11 December 2014
  • 18 kommenttia
  • 136 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Hei

Haluaisin tiedustella onko mahdollista irtisanoa soneran adsl liittymä, mutta säilyttää sähköpostiosoite?
(+ lisäpostiosoitteet)
Entä voiko nykyisistä sähköposteista edelleenohjata postit uuteen osoitteeseen, jos liittymän irtisanoo?
Mikä mahtaa olla edellämainittujen palvelujen hinta?

18 kommenttia

Jos irtisanot liittymän, myös liittymään kuuluvat lisäpalvelut (esim. sähköposti) irtisanoutuvat samalla. Sähköpostiosoitetta ei ole mahdollista säilyttää, eikä edelleenlähetystä ole mahdollista kytkeä, koska osoitetta ei ole irtisanomisen jälkeen enää olemassa.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
ihan näin mielenkiinnosta, miksi ei ole mahdollista siirtää laajakaistan sähköpostia esimerkiksi soneran puhelinliittymään? eli sama s-posti osoite yms toiminta, mutta olisi sidottuna puhelinliittymään... voisiko matkapuhelin ja laajakaista puolen porhot lopettaa keskenään tappelunsa..? 😉
Valitettavasti en osaa sanoa, että minkä takia laajakaistapuolen sähköpostiosoitetta ei voi yhdistää esim. mobiililiittymään. Laitoin kuitenkin palautteesi eteenpäin asiasta vastaavalle taholle.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Hei.

On irtisanomisen aika, kun Soneran ADSL 8M on, mutta tulee valokuitu. Miten säilytän sähköpostin, kuulin että se on mahdollista vaikka valokuitu ei olisikaan enää Soneran. Niin on teillä mahdollisuus laittaa sähköposti kuukausi maksulliseksi?

Mistä löytyy virallista informaatiota, joskus ohimennen luin tästä.
Eikö tähän saa mitään tietoa, kysyn kun tosiaan yksi vaari naapurista kysyy tuota.
Ei paljoa taida Soneraa kiinnostaa. Kaverini ihmetteli itsekin miksei kukaan vastaa täällä.

No kaverin Sonera ADSL 8M/1M on nyt irtisanottu ja tilalle tuli Elisan 100/10 Huoneistokaista tms. ja samalla Soneran puheliittymä lähti vaihtoon Elisan 21/5-liittymään ja muu puhelimen käyttö käytön mukaan. Ihan vain siksi, koska Soneralta ei saanut palvelua. Eihän tuollainen 45-vuotias halua rekisteröityä pienen asian takia, kun minulla on jo tunnus tänne.

Kaveri käski kertomaan palautetta: jos vastattaisiin tässä foorumeilla, niin hän olisi varmaan vieläkin edes Soneran puhelinasiakas, mutta kun ei, niin piti vaihtaa. Elisalta hän sai heti vastauksen tiedusteluihin ja liittymänkin ottivat vastaan, siirtävät numerotkin.

No sähköposti nyt on mennyt, kun Sonera Kaupassa kukaan tiennyt asiasta mitään eikä haluttu ottaa selvääkään, voitte jo arvata mikä on asiakassuhde tämän jälkeen Soneraan.

Harmi.
Sitäpäs olen ihmetellyt minäkin, kun ei vastata. Mulla olisi ollut mahdollisuus 4g kokeiluun, ei infottu aspassa eikä täällä, että 14pv kokeilu mahdollinen. Itse tiesin sen kyllä, mut kun ei tullut vastauksia, sanon sopparin luultavasti keväällä irti. Loppuun 20v tätä jo kärsitty.
Voiskos museomies olla mahdollista, että ollaan nyt mustalla listalla?? 😃
Varmaan.

Naapuri kun ei halua tunnuksia luoda niin sama se kysyä minun kautta. No olen seurannut pitkäänkin tätä palstaa niin ei siellä paljoa vastata oikeisiin kysymyksiin. Olen varma, että olen vuosi sitten nähnyt Facebookissa aspan vastauksen joka kertoi, että jos irtisanoo kiinteän, niin sähköposti voi säilyttää maksullisena erillispalveluna. Se olisi kyllä naapurille kelvannut, koska posti ei kyllä ollut mikään turha, muttei tärkeäkään. Lähinnä oli joidenkin yritysten tiedossa.

Mutta kun ei vastausta saa, niin se kävi niin kuumana, että irtisanoi miettimättä. No eipä sinne postia edes tullut viimeksi, mutta ilmoitti varuiksi kontakteille uuden postin.

Tuntuu, että Sonera ei viitsi vastata sopimusta koskeviin kysymyksiin kun on irtisanomassa. Tosiaan se syy irtisanomiselle naapurilla oli se, että hänellä on 8M, kun minä käytän jo Elisan yhteyksiä, jotka toimii ja tulee nykyisin 100M/10M. Hän haluaa saman, koska 8M ei nykyisin näet riitä. No kun noin luokaton asiakaspalvelu oli paikallisessa Sonera Kaupassakin, niin koki sopivaksi sanoa irti puheliittymäkin numeronsiirrolla.

Minulla on myös pääliittymä Saunalahdella ja harkitsen nyt vakavasti Soneran varaliittymän irtisanomista.
Jeps, kaverille soitettiin, että nyt on otettava VDSL 50Gigaa yhteys ( käyvät keskuksesta yhd ), lähettivät viel kaksi modeemia, ADSL ja viikon päästä tuli VDSL,kun soppari loppumassa. Samalla hintaa tietty, but ihmetteli, kun pakottivat ottamaan sen Totalin mukaan. Sai kyllä vaihdettua Discoveryyn, kun ei urh. kiinnostunut. Noinkos se on helppoa joillein? Katsoin omia sivuja, ei mitään sellaista sopparia ehdotetakaan, no, mulla loppuu vasta keväällä.
Ennen pelanneet mun asiat hyvin, mutta kun aloin valittelemaan ja vaatimaan...........who knows??
Joo niin kuin näkyy, Soneran valinta oli hiljaisuus. Irtisanoin omatkin Soneran varaliittymät, oli 3G 21M puheliittymä. Tilalle ei tullut mitään muuta, enköhän minä pärjää tuolla 100M Elisan kiinteällä joka tuli taloon alkuvuodesta ja Elisan mobiililla 21/5 matkoilla.

Elisan 4G oli ennen kiinteää, mutta myivät yli kapasiteetin liittymiä niin tilasin 100M laajakaistan tuossa ennen kesää. Mobiili toimii vähän miten toimii, mutta eipä ole sentään datarajaa, kun tapana on käyttää nettiä kuin kotona myös matkoilla.

Soneralle palautetta minultakin, vastatkaa viesteihin! Ei voi olla vaikeaa, koska odotimme naapurimme kanssa pitkään vastausta... mutta emme saaneet sitä. Tosin on tuossa se hyöty, että nyt vasta ymmärsin että mihin tarviin muutaman gigan rajoitettua 3G-liittymää, kun rajaton kuitenkin pääasiallisessa käytössä. Varapuhelimenkin myin ja sain siitä 50 euroa.
Jeps, ei vastailla vastarannan kiiskille. :D
Kävin kivijalassa, sanoivat, että totkai saat 14pv kokeilun..........eipä ole kuulunut mtn sieltä eikä täältä. Pitäköön..............
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Sähköpostipalvelu on siis kiinteä laajakaistan käyttäjille.. Sonera voisi toki vastata tännekkin... Eli liikkuvan laajakaistan käyttäjänä suosittelen ehdottomasti kolmannen osapuolen sähköpostipalvelua.
museomies kirjoitti:
Hei.

On irtisanomisen aika, kun Soneran ADSL 8M on, mutta tulee valokuitu. Miten säilytän sähköpostin, kuulin että se on mahdollista vaikka valokuitu ei olisikaan enää Soneran. Niin on teillä mahdollisuus laittaa sähköposti kuukausi maksulliseksi?

Mistä löytyy virallista informaatiota, joskus ohimennen luin tästä.


Hei!

Sähköpostiosoitteen saa säilytettyä Sonera Mail -palvelulla, jos sinulla löytyy vain jokin mobiilituote. Palvelun hinta:
Sähköpostilaatikot 2,08 €/kk (alv 24%) per kappale.

Pahoittelen, että kysymykseesi vastaamme näin viiveellä! Jostain syystä on tämä keskusteluketju jäänyt huomioimatta.
Olen vuosia maksanut ADSL 8 M hintaa,mutta testin mukaan en saa sisään kun n. 2 M, tulee siis puh.verkon kautta. Mielestäni maksan tässä ylihintaa netistä reilusti. Nyt haluaisin muuttaa tilanteen johonkin suuntaan ja mielelläni säilyttää perheemme molemmat s.postit. Molemmat puh.liittymämme ovat olleet myös Soneralla kautta vuosien.Olen kysynyt Soneralta,ilman vastausta,onko mitään tehtävissä asian suhteen.Lisäksi nyt on ollut kiusallisia katkoksia netissä,modeemi TW-EA510,olen resetoinut ja katkonut virtaa,mutta katkos esiintyy välillä edelleen..ikävää pankkiyhteyksissä..Kävin paik.Sonera-liikkeessä,mutta siellä ei löytynyt kun mahd.liikkuva netti,eikä saisi s.posteja mukaan.. onko näin ??
antero/Joensuu
Hei kakkan-a!

Tähän pätee tuo sama mitä KatjaN vastasi museomiehelle. 🙂 Eli kun asiakkuutesi jatkuu Soneralla (liikkuva netti), voit säilyttää kiinteän kaistan mukana tulleen sähköpostin hintaan 2,08 €/kk/sähköpostilaatikko.

Muutoksesta sovitaan asiakaspalvelun kanssa ja samalla katsotaan onko liittymällä esim. määräaikaista sopimusta. Harmillista, jos kiinteässä yhteydessä on ollut ongelmia, tarvittaessa meidän tekninen asiakaspalvleu voi kyllä vilkaista tilannetta ja auttaa. Vikailmoituksen voi jättää kätevästi vaikkapa Omilta sivuilta.
Kiitoksia viestistä ja tiedoista..kävin eilen teidän Tikkurilan toimistolla kyselemässä tätä mahd. siirtoa..kysyin siellä vielä useita kertoja,mitä maksaa ja mitä kuuluu hintaan, jos siirrän laajakaistan liikkuvaksi,kun tuo 4 g kuitenkin pitäisi meillä toimia,ja hän sanoi myös olevan mahdollista kahden viikon kokeiluun..Jos tekisin sopimuksen n. 19 e/kk, ja nimenomaan 24 kk, niin saisin säilyttää sähköp.laatikkomme,2 kpl,saisin reiittimen, 10 liit.mahd.... samaan hintaan kaikkij..Ainoastaan F-secure olisi lisäksi n. 4-5 e/kk, kaksi konetta..Sain juuri tänään laskunne laajakaistasta, yli 40 e securen kanssa, ja nopeudesta vain n. 2 M ! Ja siellä oltiin sitä mieltä,että nopeus netissä olisi toki 3,4 kertaa nopeampi jokatap. kaikissa ajankohdissa..Laajak.nettiyht.katkeili tänäänkin,n.puol.minuutista eteenpäin..kerta..Tuo n. 25 e/kk olisi vielä harkittavissa liikkuvaan siirtymisestä.....,kun on tullut maksettuakin turhan kauan mielestäni liiasta.
pik.vastausta odotellen..(ps.täällä ei tiedetty mitään sp.tin säilytysmahdollisuuksista..ennenkuin pojat soittivat ja kysyivät joltain..)

Nyt pitää kyllä ihan kysyä, kun lähti teiltä kaikki veke, liittymät sun muut. No aikoinaan sai tuon sähköposti palvelun vähän yli 2€ per koota kk. Äsken kysyin sitten chatissä, et miten nuo minun sähköposti laatikot eli irtisanoutuuko nekin, kun sain ne ilmaiseksi monen sattuman kautta ( siis oli teidän päässä tehty virheitä ja siinä selvittelyssä meni aikaa jolloin ne tuli minulle ilmaiseksi. No chatissä sanottiin ne säilyy vaikka ei ole sinulla meiltä mitään liittymiä ym, kerta ne on sinulle ilmaiseksi annettu. Eniten kummastuttaa chatissä mies puolinen asiakaspalvelija joka, sanoi aikaa törkeästi, että sitten sinulta lähtee myös postit heti veke otan ne saman tien pois. Sanoin hänelle, että sitä vaan sitten, mutta ei tainnut kaverilla kantti kestää tai sitten hän vaan huomasi ettei voikkaan sitä tehdä. Jotenkin tuntuu, että siellä on välillä semmosia henkilöitä jotka eivät tiedä mitään vaan aukovat päätään nykyään entiselle asiakkaalle ja tuskine tulen takaisin, jos ei muutoksia tapahdu.


@pitopeli@  kirjoitti:

Nyt pitää kyllä ihan kysyä, kun lähti teiltä kaikki veke, liittymät sun muut. No aikoinaan sai tuon sähköposti palvelun vähän yli 2€ per koota kk. Äsken kysyin sitten chatissä, et miten nuo minun sähköposti laatikot eli irtisanoutuuko nekin, kun sain ne ilmaiseksi monen sattuman kautta ( siis oli teidän päässä tehty virheitä ja siinä selvittelyssä meni aikaa jolloin ne tuli minulle ilmaiseksi. No chatissä sanottiin ne säilyy vaikka ei ole sinulla meiltä mitään liittymiä ym, kerta ne on sinulle ilmaiseksi annettu. Eniten kummastuttaa chatissä mies puolinen asiakaspalvelija joka, sanoi aikaa törkeästi, että sitten sinulta lähtee myös postit heti veke otan ne saman tien pois. Sanoin hänelle, että sitä vaan sitten, mutta ei tainnut kaverilla kantti kestää tai sitten hän vaan huomasi ettei voikkaan sitä tehdä. Jotenkin tuntuu, että siellä on välillä semmosia henkilöitä jotka eivät tiedä mitään vaan aukovat päätään nykyään entiselle asiakkaalle ja tuskine tulen takaisin, jos ei muutoksia tapahdu.




Lähtökohtana on, että Telian sähköpostia ei voi käyttää, mikäli asiakas vaihtaa operaattoria


tai irtisanoo laajakaistaliittymänsä. Se voidaan kuitenkin jättää voimaan, jos siihen tilalle tulee jokin toinen Telian data/laajakaistaliittymä. Poikkeuksena myös tilanne, jossa laajakaistaliittymä katkaistaan meidän toimesta, emmekä pysty tarjoamaan korvaavaa liittymää verkon teknologiauudistuksen yhteydessä.

Ilman tarkempia asiakastietoja on vaikea ottaa sinun tapaukseen kantaa, mutta kieltämättä vaikuttaa siltä, että olet saanut hieman väärää tietoa chatissa. Toivottavasti tämä kuitenkin selvensi asiaa. Ikävä juttu tietysti, että olet päätynyt liittymäsi irtisanomaan. Olet toki tervetullut takaisin milloin tahansa :)

Vastaa