Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
tuuri_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

liittymän irtisanominen ja sähköpostin säilyttäminen

Hei

Haluaisin tiedustella onko mahdollista irtisanoa soneran adsl liittymä, mutta säilyttää sähköpostiosoite?
(+ lisäpostiosoitteet)
Entä voiko nykyisistä sähköposteista edelleenohjata postit uuteen osoitteeseen, jos liittymän irtisanoo?
Mikä mahtaa olla edellämainittujen palvelujen hinta?
18 vastausta
museomies_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 112 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Joo niin kuin näkyy, Soneran valinta oli hiljaisuus. Irtisanoin omatkin Soneran varaliittymät, oli 3G 21M puheliittymä. Tilalle ei tullut mitään muuta, enköhän minä pärjää tuolla 100M Elisan kiinteällä joka tuli taloon alkuvuodesta ja Elisan mobiililla 21/5 matkoilla.

Elisan 4G oli ennen kiinteää, mutta myivät yli kapasiteetin liittymiä niin tilasin 100M laajakaistan tuossa ennen kesää. Mobiili toimii vähän miten toimii, mutta eipä ole sentään datarajaa, kun tapana on käyttää nettiä kuin kotona myös matkoilla.

Soneralle palautetta minultakin, vastatkaa viesteihin! Ei voi olla vaikeaa, koska odotimme naapurimme kanssa pitkään vastausta... mutta emme saaneet sitä. Tosin on tuossa se hyöty, että nyt vasta ymmärsin että mihin tarviin muutaman gigan rajoitettua 3G-liittymää, kun rajaton kuitenkin pääasiallisessa käytössä. Varapuhelimenkin myin ja sain siitä 50 euroa.
aazie
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 131 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Jeps, ei vastailla vastarannan kiiskille. 😄
Kävin kivijalassa, sanoivat, että totkai saat 14pv kokeilun..........eipä ole kuulunut mtn sieltä eikä täältä. Pitäköön..............
olkitu
Kunniajäsen
  • 683 custom-general.kudos
  • 4424 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions

Sähköpostipalvelu on siis kiinteä laajakaistan käyttäjille.. Sonera voisi toki vastata tännekkin... Eli liikkuvan laajakaistan käyttäjänä suosittelen ehdottomasti kolmannen osapuolen sähköpostipalvelua.
Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
KatjaN_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 898 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

museomies kirjoitti:
Hei.

On irtisanomisen aika, kun Soneran ADSL 8M on, mutta tulee valokuitu. Miten säilytän sähköpostin, kuulin että se on mahdollista vaikka valokuitu ei olisikaan enää Soneran. Niin on teillä mahdollisuus laittaa sähköposti kuukausi maksulliseksi?

Mistä löytyy virallista informaatiota, joskus ohimennen luin tästä.


Hei!

Sähköpostiosoitteen saa säilytettyä Sonera Mail -palvelulla, jos sinulla löytyy vain jokin mobiilituote. Palvelun hinta:
Sähköpostilaatikot 2,08 €/kk (alv 24%) per kappale.

Pahoittelen, että kysymykseesi vastaamme näin viiveellä! Jostain syystä on tämä keskusteluketju jäänyt huomioimatta.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
kakkan-a_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Olen vuosia maksanut ADSL 8 M hintaa,mutta testin mukaan en saa sisään kun n. 2 M, tulee siis puh.verkon kautta. Mielestäni maksan tässä ylihintaa netistä reilusti. Nyt haluaisin muuttaa tilanteen johonkin suuntaan ja mielelläni säilyttää perheemme molemmat s.postit. Molemmat puh.liittymämme ovat olleet myös Soneralla kautta vuosien.Olen kysynyt Soneralta,ilman vastausta,onko mitään tehtävissä asian suhteen.Lisäksi nyt on ollut kiusallisia katkoksia netissä,modeemi TW-EA510,olen resetoinut ja katkonut virtaa,mutta katkos esiintyy välillä edelleen..ikävää pankkiyhteyksissä..Kävin paik.Sonera-liikkeessä,mutta siellä ei löytynyt kun mahd.liikkuva netti,eikä saisi s.posteja mukaan.. onko näin ??
antero/Joensuu
Marjaana_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 198 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hei kakkan-a!

Tähän pätee tuo sama mitä KatjaN vastasi museomiehelle. 🙂 Eli kun asiakkuutesi jatkuu Soneralla (liikkuva netti), voit säilyttää kiinteän kaistan mukana tulleen sähköpostin hintaan 2,08 €/kk/sähköpostilaatikko.

Muutoksesta sovitaan asiakaspalvelun kanssa ja samalla katsotaan onko liittymällä esim. määräaikaista sopimusta. Harmillista, jos kiinteässä yhteydessä on ollut ongelmia, tarvittaessa meidän tekninen asiakaspalvleu voi kyllä vilkaista tilannetta ja auttaa. Vikailmoituksen voi jättää kätevästi vaikkapa Omilta sivuilta.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
kakkan-a_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kiitoksia viestistä ja tiedoista..kävin eilen teidän Tikkurilan toimistolla kyselemässä tätä mahd. siirtoa..kysyin siellä vielä useita kertoja,mitä maksaa ja mitä kuuluu hintaan, jos siirrän laajakaistan liikkuvaksi,kun tuo 4 g kuitenkin pitäisi meillä toimia,ja hän sanoi myös olevan mahdollista kahden viikon kokeiluun..Jos tekisin sopimuksen n. 19 e/kk, ja nimenomaan 24 kk, niin saisin säilyttää sähköp.laatikkomme,2 kpl,saisin reiittimen, 10 liit.mahd.... samaan hintaan kaikkij..Ainoastaan F-secure olisi lisäksi n. 4-5 e/kk, kaksi konetta..Sain juuri tänään laskunne laajakaistasta, yli 40 e securen kanssa, ja nopeudesta vain n. 2 M ! Ja siellä oltiin sitä mieltä,että nopeus netissä olisi toki 3,4 kertaa nopeampi jokatap. kaikissa ajankohdissa..Laajak.nettiyht.katkeili tänäänkin,n.puol.minuutista eteenpäin..kerta..Tuo n. 25 e/kk olisi vielä harkittavissa liikkuvaan siirtymisestä.....,kun on tullut maksettuakin turhan kauan mielestäni liiasta.
pik.vastausta odotellen..(ps.täällä ei tiedetty mitään sp.tin säilytysmahdollisuuksista..ennenkuin pojat soittivat ja kysyivät joltain..)
pitopeli
Vakiokalustoa ☆
  • 20 custom-general.kudos
  • 255 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Nyt pitää kyllä ihan kysyä, kun lähti teiltä kaikki veke, liittymät sun muut. No aikoinaan sai tuon sähköposti palvelun vähän yli 2€ per koota kk. Äsken kysyin sitten chatissä, et miten nuo minun sähköposti laatikot eli irtisanoutuuko nekin, kun sain ne ilmaiseksi monen sattuman kautta ( siis oli teidän päässä tehty virheitä ja siinä selvittelyssä meni aikaa jolloin ne tuli minulle ilmaiseksi. No chatissä sanottiin ne säilyy vaikka ei ole sinulla meiltä mitään liittymiä ym, kerta ne on sinulle ilmaiseksi annettu. Eniten kummastuttaa chatissä mies puolinen asiakaspalvelija joka, sanoi aikaa törkeästi, että sitten sinulta lähtee myös postit heti veke otan ne saman tien pois. Sanoin hänelle, että sitä vaan sitten, mutta ei tainnut kaverilla kantti kestää tai sitten hän vaan huomasi ettei voikkaan sitä tehdä. Jotenkin tuntuu, että siellä on välillä semmosia henkilöitä jotka eivät tiedä mitään vaan aukovat päätään nykyään entiselle asiakkaalle ja tuskine tulen takaisin, jos ei muutoksia tapahdu.

IlariJR
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 485 custom-general.kudos
  • 955 custom-general.replies
  • 126 custom-general.solutions


@pitopeli  kirjoitti:

Nyt pitää kyllä ihan kysyä, kun lähti teiltä kaikki veke, liittymät sun muut. No aikoinaan sai tuon sähköposti palvelun vähän yli 2€ per koota kk. Äsken kysyin sitten chatissä, et miten nuo minun sähköposti laatikot eli irtisanoutuuko nekin, kun sain ne ilmaiseksi monen sattuman kautta ( siis oli teidän päässä tehty virheitä ja siinä selvittelyssä meni aikaa jolloin ne tuli minulle ilmaiseksi. No chatissä sanottiin ne säilyy vaikka ei ole sinulla meiltä mitään liittymiä ym, kerta ne on sinulle ilmaiseksi annettu. Eniten kummastuttaa chatissä mies puolinen asiakaspalvelija joka, sanoi aikaa törkeästi, että sitten sinulta lähtee myös postit heti veke otan ne saman tien pois. Sanoin hänelle, että sitä vaan sitten, mutta ei tainnut kaverilla kantti kestää tai sitten hän vaan huomasi ettei voikkaan sitä tehdä. Jotenkin tuntuu, että siellä on välillä semmosia henkilöitä jotka eivät tiedä mitään vaan aukovat päätään nykyään entiselle asiakkaalle ja tuskine tulen takaisin, jos ei muutoksia tapahdu.


Lähtökohtana on, että Telian sähköpostia ei voi käyttää, mikäli asiakas vaihtaa operaattoria

tai irtisanoo laajakaistaliittymänsä. Se voidaan kuitenkin jättää voimaan, jos siihen tilalle tulee jokin toinen Telian data/laajakaistaliittymä. Poikkeuksena myös tilanne, jossa laajakaistaliittymä katkaistaan meidän toimesta, emmekä pysty tarjoamaan korvaavaa liittymää verkon teknologiauudistuksen yhteydessä.

Ilman tarkempia asiakastietoja on vaikea ottaa sinun tapaukseen kantaa, mutta kieltämättä vaikuttaa siltä, että olet saanut hieman väärää tietoa chatissa. Toivottavasti tämä kuitenkin selvensi asiaa. Ikävä juttu tietysti, että olet päätynyt liittymäsi irtisanomaan. Olet toki tervetullut takaisin milloin tahansa 🙂