nettiyhteys hidastunut


elikkä meillä on sopimus 24megasesta netistä, mutta nyt viimepäivinä olen ihmetellyt kun netti on alkanut hidastumaan, tein nopeustestin joka näyttää 10megaa ja nyt kävin modeemin asetuksissa selaimella kattomassa joka näyttää myös 

LANUp10M/Full
WLANActive150M

 

- DSL Mode:ADSL_2plus
     - Annex Type:ANNEX A/L/M

mistähän tämä mahtaa johtua?


5 kommenttia

pitääkö tässä alkaa miettimään sopimuksen purkua ja operaattorin vaihtoa?


@lllelly kirjoitti:

elikkä meillä on sopimus 24megasesta netistä, mutta nyt viimepäivinä olen ihmetellyt kun netti on alkanut hidastumaan, tein nopeustestin joka näyttää 10megaa ja nyt kävin modeemin asetuksissa selaimella kattomassa joka näyttää myös 

LANUp10M/Full
WLANActive150M

 

- DSL Mode:ADSL_2plus
     - Annex Type:ANNEX A/L/M

mistähän tämä mahtaa johtua?


Käytätkö yhteyttä nyt langattomasti vai ihan ethernet-kaapelin kautta? Tuosta kuvasta näkee ainakin että langallisena LAN portin kautta nopeus on rajautunut 10M/FULL nopeuteen joten ongelma johtuu langallisesti ainakin tästä. Voisitko kokeilla vaihtuuko nopeus jos vaihdat verkkokaapelin kiinni johonkin toiseen LAN-porttiin modeemistasi?

Löydätkö modeemin asetuksista DSL rate "kättelytietoja" ? Näistä nähtäisiin vähän suuntaa mitä modeemille asti saapuva yhteysnopeus on.

Homma ratkesi, vaihdoin kokonaan uuden ethernet kaapelin ja nyt toimii taas niinkuin pitää! kiitos avusta kuitenkin :)

Hieno homma! Varmaan oli käytössä sitten vähän vanhempi verkkokaapeli joka ei tukenut 100/10 yhteyksiä ? Tai sitten muuten vain viallinen kappale :)

Joo mä veikkaan että se oli joku maanantaimalli piuha, en tiiä pitäskö tehä uus alotus vai jatkaa tähän.... No jatketaan tässä elikkä saatin uus modeemi, Thomson tg789vn pelatessa pingi on siedättömän iso samalla kun esim netflix on päällä (vanhalla modeemilla) ei ollu tätä ongelmaa :o

Vastaa