1,5 tuntia jonotusta, jonka jälkeen asiakaspalvelu suljettu

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 1 katselukerta

Juu, ja olisin hoitanut matkapuhelinliittymäasiani netissä, jos se olisi mahdollista, mutta kun ei näyttänyt olevan. Palvelupyyntökin on lähetetty, mutta koska siihen ei ole toistaiseksi vastattu ja asia pitäisi saada hoidettua ennen ylihuomista ulkomaanmatkaa, päätin soittaa ihan puhelimella ja saada asian kerralla hoidettua. Ikinä en olisi uskonut, että kun puoli seitsemältä soitan ja ilmoitetaan jonotusajan olevan "yli 30 minuuttia", ehditään luuri lyödä korvaan kahdeksalta ennen kuin kukaan on vastannut... Automaatti tarvitsee suurempia numeroita ajan ilmoittamiseen, niin ymmärtää olla jäämättä jonoon enää kuuden (viiden, neljän?) jälkeen.

3 kommenttia

Hei Skise. Asiakaspalvelussamme on ollut viime aikoina ruuhkaa. Harmi, että et päässyt eilen läpi. Voimme mahdollisesti auttaa tämän palstan kautta, jos kerrot millaisesta asiasta on kyse? Asian käsittelyä helpottaa, jos lisäät samalla asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero). Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille ja se löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta. Vaihtoehtoisesti voit laittaa myös puhelinnumerosi ilman välilyöntiä (esim. 0401234567).
Joo, munkin mielestä se oli harmi. Tänään soitin heti aamusta, varmaankin reilua kahta minuuttia yli kahdeksan pääsin jonoon, koska jonotusaika oli "yli 2 minuuttia". Lopulta 43 minuuttia yli 2 minuuttia ;-)

Mutta asia ratkesi, vaikka asiakaspalvelija hukkasikin minut kuuntelemaan jonotusmusiikkia vielä kesken puhelun. Ja palvelupyyntöönkin vastattiin myöhemmin päivällä. Kummassakin puhelussa huomiota kiinnitti se, että asiakaspalvelun ruuhkaisuudesta huolimatta ei pyritty hoitamaan itse asiaa nopeasti ja sujuvasti vaan kulutettiin turhaan aikaa jaarittelemalla ja tyrkyttämällä kaikenlaisia täysin asiaani liittymättömiä palveluita. Ymmärrän tokia, että asiakaspalvelijoiden tehtävä on myös myydä uusia palveluita, mutta kuinka moni vanha asiakas vaihtaa operaattoria ihan siitä kiukusta, että asiakaspalveluun saa jonottaa yli kaksi tuntia verrattuna siihen kuinka paljon uutta myyntiä näin tulee? Vai onko niin, että Soneran asiakkaina on enää niitä, joiden on pakko olla Soneran asiakkaita (omatkin vaihtoehtoni rajoittuvat Soneraan tai TeleFinlandiin)?
Johannes kirjoitti:
Hei Skise. Asiakaspalvelussamme on ollut viime aikoina ruuhkaa. Harmi, että et päässyt eilen läpi. Voimme mahdollisesti auttaa tämän palstan kautta, jos kerrot millaisesta asiasta on kyse? Asian käsittelyä helpottaa, jos lisäät samalla asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero). Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille ja se löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta. Vaihtoehtoisesti voit laittaa myös puhelinnumerosi ilman välilyöntiä (esim. 0401234567).


Valitin vastaavasta asiasta viime toukokuussa tällä palstalla, joten kyse ei taida olla aivan _viime_ajoista_...

Vastaa