13.6.2013 tehdyt tallenteet katosivat


Mitähän siellä nyt tapahtui? Tänään 13.6. ainakin klo 17 jälkeen tehdyt tallenteet katosivat kokonaan n. klo 20 - 21 välisenä aikana, jopa sekin tallenne, jota parhaillaan katsottiin...

12 kommenttia

katosivat myös eiliset 12.06 ja aiemmat monelta päivältä. tyhjää on välillä 08.06-13.06 ja aiemmiltakin näyttää puuttuvan. Meinasin vain katsoa eilen nauhoitetun viimeisen jakson vallan linnakkeesta, vaan jäipä katsomatta. ...kele.
Joo kiitokset Soneralle taas!

noin 700h tallennuksia katosi samoin kaikki eilen 12.6 uudelleen ohjelmoidut tallennukset.
Tarkempi tarkastelu paljasti, että tänään on kadonnut huomattava määrä vanhojakin tallennuksia, jotka olivat tallella vielä sunnuntaina 9.6. Soneran ilmoitus, että vain tallenteet ajalta 10. - 12.6. olisivat kadonneet tuntuu olevan paha aliarviointi. Olisi kyllä korkea aika saada vähän asiallisempaa tietoa siitä, mitä tässä tallennepalvelussa oikein tapahtuu! Vielä sunnuntaina tallennusten kokonaismäärä oli n. 850 tuntia, nyt niin vähän ettei oikealla palkin vieressä edes näy mitään lukua...
Ne on hukkunut tässä viimeisen parin tunnin sisään koska noin klo 18-19 kaikki tallenteet oli vielä tallessa.
Täällä lisää keskustelua näistä tallenneongelmista: viewtopic.php?p=59954#p59954

Mullakin on lähtenyt tallennuksi kävelemään 34h. Pistän tarkempaa tietoa tonne toiseen topikkiin, siellä kun on muutkin mun tallenneongelmat (myös muittenkin).
Hei Kaikille,

Aikaisempi isompi koko Suomea koskenut vika Viihdepalvelussa oli korjattu, mutta korjauksen jälkeen on ilmaantunut uudempia vikoja. Näitä selvitellään ja pahoittelemme vikojen aiheuttamaa haittaa.

Mikäli tallenteita on kadonnut muulta aikaväliltä kuin 10. - 12.6., niin olkaa yhteydessä vikapalveluumme. 10. - 12.6. tehdyt tallenteet olivat ainoat joihin aikaisempi viankorjaus olisi vaikuttanut.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
tarkemmin tutkittua n.200-300 tallennusta kateissa.
Kyllä näiden viestien perusteella voi alkaa ymmärtää, että eilisen aikana on usealta käyttäjältä kadonnut satoja tunteja tallennuksia. Voiko todella olla mahdollista, että Soneran asiakastuella ei ole mitään tietoa asiasta, vaan pyydetään yksittäisiä asiakkaita vain tekemään vikailmoitus!?!
Hei Htkipy,

Tosiaan vaikuttaa siltä että useammalta ihmiseltä on tallenteita kadonnut. Ongelmaa on kyllä tutkinnassa.

Jos huomaat että sinulta on tallenteita kadonnut, niin olisi tässä vaiheessa hyvin tärkeää tehdä tuo vikailmoitus. Vikailmoituksella olisi hyvä ilmoitella mitä tallenteita on kadonnut, jos vain suinkin nuo tiedot ovat muistissa.

Jokaisesta vikailmoituksesta saamme lisää tietoa joka auttaa selvittämään ongelmaa.
Muistakaa resetoida digiboksi. Jollei teillä ole sellaista, nykäiskää naapurinne digiboksi irti seinästä. Helepottaa!

Onneks on serverit omissa käsissä, ei vaikkapa Soneran pilvessä. Kun varmuuskopiointi on heillä tuota luokkaa...
Myös täältä on kadonnut 90 päivän ajalta kaikki tallenteet - muutamia ajankohtia(26.3, 2.5, 5.5, 24.5, 26.5, 9.6 ja 13.6) lukuun ottamatta 8 tallennetta jäi katsottavaksi.

Tallennuksia oli tehty liki päivittäin, joten ilmoittamieni päivien väliin jää monta tyhjää päivää.
Kolmen kuukauden 600 tunnin tallenteista on jäljellä125 tuntia, mutta tuo määrä tuntuu muuttuvan koko ajan, Eilen illalla oli vain 75 tuntia jäljellä, mutta jostain syystä se on kasvanut, vaikkei tallennuksia ole tehty.
Samoin kaikki tulevien ohjelmien tallennukset on tehtävä uudestaan.

Boksi on resetoitu monta kertaa, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta. Taidanpa palata vanhaan digiboksiin, jos tähän ei voi luottaa.

Vastaa