24/1 ADSL liittymän laatuvaatimus

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Moi,

Minulla on aktivoitu 24/1 liittymä mutta en saa kuin 11521 kbps / 764 kbps kättelynopeuden manuaalisilla ADSL2+ asetuksilla. Olen kokeillut nopeutta kahdella eri modeemilla ja sama lopputulos. Nyt on käytössä Zyxel P-660HW-D1, V3.40(AGL.9) Firmwarella.

Nostin tiketin tästä ja sain kuittauksen, että asentaja on tarkistanut liittymän ja kaikki on ok?

Mistä mahtaa johtua että en saa millään tuota nopeampaa yhteyttä. Ennen oli 8/1, se toimi hyvin ja antoi aina maksiminopeuden, joten 24/1 liittymästä ei ole käytännössä lainkaan hyötyä.

Alla on linkin laatuarvot modeemista:

noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 13 db

noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 6 db
attenuation downstream: 24 db

Terveisin,

Teppo

4 kommenttia

Kah,

minulla on ihan sama ongelma. Pahin ongelma on saada puhelimen päähän ihmistä soneralta.
Tein jopa vikailmoituksen josko asialle voisi tehdä jotain, mutta kukaan ei koskaan ottanut yhteyttä ja nyt viiveaika tuplaantui nopeuden noustessa megalla. Hei tosi nasta juttu!
Hel...sinki.
Teppo kirjoitti:
Minulla on aktivoitu 24/1 liittymä mutta en saa kuin 11521 kbps / 764 kbps kättelynopeuden manuaalisilla ADSL2+ asetuksilla. Olen kokeillut nopeutta kahdella eri modeemilla ja sama lopputulos. Nyt on käytössä Zyxel P-660HW-D1, V3.40(AGL.9) Firmwarella.

Nostin tiketin tästä ja sain kuittauksen, että asentaja on tarkistanut liittymän ja kaikki on ok?

Mistä mahtaa johtua että en saa millään tuota nopeampaa yhteyttä. Ennen oli 8/1, se toimi hyvin ja antoi aina maksiminopeuden, joten 24/1 liittymästä ei ole käytännössä lainkaan hyötyä.


ADSL-liittymäsi fyysiseen yhteyteen tehtiin korjauksia maaliskuun alkupuolella, vaikka saamasi tekstiviesti kertoo toisin. Korjausten jälkeen yhteyden maksiminopeuksia rajattiin arvoihin 14M/768k. Rajauksella pyritään vakauttaamaan yhteyden toimintaa, tosin modeemin ja ADSL-keskittimen välisen yhteyden kaistanleveys ei yllä edes rajoitusten tasolle, joten maksiminopeuksien rajaus ei tällä hetkellä vaikuta käytännössä mitään.

Yhteyden korjausta hankaloitti runsas lumi. Ellei tilanne kaistanleveyden suhteen parane, tee liittymästä uusi vikailmoitus kun lumet ovat sulaneet.
Menttoli kirjoitti:
Kah, minulla on ihan sama ongelma. Pahin ongelma on saada puhelimen päähän ihmistä soneralta. Tein jopa vikailmoituksen josko asialle voisi tehdä jotain, mutta kukaan ei koskaan ottanut yhteyttä ja nyt viiveaika tuplaantui nopeuden noustessa megalla.


Tekemäsi vikailmoituksen käsittelyn yhteydessä liittymäsi kaapelipari on vaihdettu ja yhteyden kaistanleveys on rajattu arvoihin 14M/768k. Jos yhteys toimii nyt katkomatta, en näe syytä tehdä uutta vikailmoitusta, sillä yhteyttä tuskin saa paremmaksi.

Jos yhteys katkoo tai nopeudet tippuvat nykyisestä, on uusi vikailmoitus paikallaan.
San Fransiskossakin alkaa laajakaista pätkiä sateella, ja sehän on kuitekin aika likellä Piilaaksoa. Piuhat vedetty sielläkin oletuksella "It Never Rains In Southern California".

Vastaa