Soneran vekottimessa Data Teho ja Data Teho Plus -lisäpalvelu. Vanhempani harkitsevat Saunalahden nettitikkuun siirtymistä, koska heidän 3G-kannettava Soneralla kallistuu nettiyhteyden osalta, helmikuun puolella itse kannettava on maksettu kokonaan pois ja siirtyy vanhempien omistukseen.
Koska sopimus netille on datarajaton, hinta ei vaihdu, vaan palautuu silloiseen Data Tehon ja Data Teho plus -hintaan joka on tuo em. 40 euroa. Jos tätä lähtee halventamaan, iskevät datakatot mistä yllättäen vanhemmat ovat huolissaan, kun kuitenkin pikkuveli tarvitsee nettiä ja kaikki perheessä katsovat elokuvia netin kautta ja veli kuuntelee lisäksi musiikkia.
Nyt vaa'alla on 40 euroa Soneran Data Teho plussineen ja Saunalahden tarjous 12,90 samasta yhteydestä... (Maksiminopeus, ei datakattoja). Vaikka isä ei tunnekaan Elisaa parempana eikä halua matkapuhelinasioita sinne vaihtaa (ihmettelen!), luultavasti omaa sen verran järkeä, että vaihtaa sentään netin toimivampaan ja halvimpaan ja tätähän Sonera ilmeisesti haluaakin.
Joudun kysymään eikö Sonera tosiaan voisi kohtuullistaa tuota kuukausimaksua nykyiselle liittymälle vai onko ainoa vaihtoehto irtisanoa palvelua ja ottaa Saunalahdelta mokkula? Onhan 40 euroa rajattomasta netistä on liikaa. Onko muuten Soneran 3G-kannettavat
simlukittuja, mistä saadaan purkukoodi? Testasin Saunalahden kortillani eikä ainakaan nyt lähtenyt toimimaan.
Joudun hoitamaan asioita pitkälti itse ja suosittelemaan heille sopivaa nettiä koska eivät ymmärrä näistä mitään ja 40 euroa minkä kerroin asiakaspalvelusta saaneeni tuntui heistä kovin suurelta summalta. Ja onhan se, kun tosiaan 12,90 halvemmillaan kilpailijalla. Tele Finland ei tule kysymykseen periaatteestakaan, mutta loppupeleissä vanhemmat päättävät...
Tuota 20 GT nettipakettia ei kannata suositella, sillä kun katson vanhempien laskua, näyttää tiedonsiirtoa olevan kuukaudessa 20 gigatavua hieman reippaammin. Itse vaihdoin operaattoria noin vuosi sitten.
Ja lopuksi video: Elisa päihittää Soneran YouTubessa
http://youtu.be/HU-CsY2DiuAYouTube on paikka, jossa pikkuveli katselee videoita ja on ollut välillä tolkuttoman hitaalla yhteys ilmeisesti.