4G MAX kuuluvuusongelma

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Hei!

Päivitin liittymäni Aito 4G Teho liittymästä Aito 4G MAX liittymäksi ja tulos oli päinvastainen kuin odotin. Aiemmin nettini toimi kohtuullisen nopeasti (17mb -> 28mb) ja vasteaika oli hyvä, 28-33ms. Päivityksen jälkeen netin nopeus hidastui eikä toimi enään edes yli 5mb tehoilla. Vasteaika nousi yli 300ms ja tämän kanssa ei oikein enään tule toimeen.

Olen käynnistänyt B593 routterin uusiksi, pakottanut 4G:n ja rekisteröityykin 4G verkkoon. Resetoinut kaikki ja kaikkeni olen kokeillut. Eri järjestelmillä, eri vastaanottimilla jne.

Mistähän voi johtua tällainen netin pudotus? 50mb Teho nettikin rekisteröityi LTE verkkoon, mutta toimivuus oli varmempi kuin tällä kalliimmalla ja teoriassa nopeammalla netillä.

Onko minun palattava takaisin Teho palveluun??

Toivottavasti tähän nyt löytyy ratkaisu. Voiko päivittyminen viedä aikaa vai mistä tällainen voi johtua?

P.S Sama ongelma ilmeni myös tuttavallani ja hän käyttää kuitenkin erityyppistä laitetta eli E5776 on hänellä käytössä.

1 kommentti

Terve erimine,

Liittymäsi nettipaketin nopeusprofiilit ovat oikeat, eli kokemasi nopeuksien heikkeneminen ei johdu pakettimuutoksesta. Minkälaista signaalinvoimakkuutta B593-reitittimesi 4G-verkossa näyttää? Onko signaalinvoimakkuus heikentynyt aiemmasta?

Käytätkö tietokonetta Ethernetin kautta reitittimessä, ja ovatko nämä 5 Mbps latausnopeus ja 300ms vasteaika kaapelin päässä vai WLANin kautta saatuja nopeuksia? Kerrotko vielä myöskin liittymän käyttöosoitteen, niin voimme tutkia asiaa verkon puolelta.

Vastaa