4G Max Huawei E392 & E3276 Problema

  • 11 December 2014
  • 8 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Heips!

Tänään päivällä klo 11 aikoihin 4G verkko toimi hyvin, ei ongelmaa.
Kävin keskustassa ja tulin takaisin koneen äärelle ja huomasin, että 4G verkkoa ei löytynyt, pitkän tappelun jälkeen sain jopa 4G signaalin toimimaan (voimakkuus 10%).

Tällä hetkellä mulla nähtävästi taas on ainoastaan perus 3G verkko, ei edes 3G-DC.

Kuitenkaan tänään Helsinki/Maununneva alueella ole ollut mitään myrskyjä, jotka ovat voinneet aiheuttaa kuuluvuuden voimakkuutta?

Toivoisin tosiaan, että tää 4G alkaisi pelittää kunnolla. Tänään ei oikein pelitä mikään, sama vika oli puhelimessa, ainoastaan löysi 2G verkon.

Kuvat alla on kytketty 4G verkkoon nopeuden mittaamiseksi. 3G oli alle 1mb/s molemmin puolin.

8 kommenttia

Moi, valitettavasti mulla ei ole ratkaisua tähän mutta täällä Lappeenrannassa itselläni sama laitteisto, sama ongelma. Luulen että voisi johtua tästä myrskystä.

EDIT: 3G toimii hyvin täällä suunnalla mutta 4G:tä ei halua antaa millään, 4G kelpaisi pienemmän pingin takia.
nuKle0ni kirjoitti:
Moi, valitettavasti mulla ei ole ratkaisua tähän mutta täällä Lappeenrannassa itselläni sama laitteisto, sama ongelma. Luulen että voisi johtua tästä myrskystä.



Okei.
Eli se siis on joku "valtakunnallinen" ongelma. Toivottavasti sonera saa fiksattua asiat nopeasti kuntoon.
Täällä Tampereella pätkii 4G (Huawei B593) myös jonkun verran, mutta boksin boottaaminen auttaa yleensä ainakin hetkeksi. IP on tosiaankin ollut vaihtuva tänään (opengate käytössä) - tässä ei kohta "dyndns" pysy enää kärryillä. :D

Eino perhana.. No, eiköhän ne linjat siitä oikene, kun ei hätäile.
Roger kirjoitti:
Täällä Tampereella pätkii 4G (Huawei B593) myös jonkun verran, mutta boksin boottaaminen auttaa yleensä ainakin hetkeksi. IP on tosiaankin ollut vaihtuva tänään (opengate käytössä) - tässä ei kohta "dyndns" pysy enää kärryillä. :D

Eino perhana.. No, eiköhän ne linjat siitä oikene, kun ei hätäile.



Oke 😃

Itselläni tosiaan ei ole tuota opengate apn:ää.
Luojan kiitos edes tää netti jotenkin toimii. Ei muuta kun venataan, kohta tääl Pk seudulla onkin jonkun sortin 3G verkkohuolto.. 😃
Hei Kentsu90 ja muut!

Tosiaan eilen ja tänäänkin vielä on Einon jäljiltä ongelmia verkossa. Osa tukiasemista on edelleen poissa pelistä ja tämän aamuisen tiedotteen mukaan n.80% vioista on korjattu. Vikailmoitukset ja muut tärket tiedotteet löytyvät täältä: http://www.sonera.fi/asiakastuki/vikatilanteet/hairiokartat+ja+huoltotiedotteet?someid=some3827
Henry kirjoitti:
Hei Kentsu90 ja muut!

Tosiaan eilen ja tänäänkin vielä on Einon jäljiltä ongelmia verkossa. Osa tukiasemista on edelleen poissa pelistä ja tämän aamuisen tiedotteen mukaan n.80% vioista on korjattu. Vikailmoitukset ja muut tärket tiedotteet löytyvät täältä: http://www.sonera.fi/asiakastuki/vikatilanteet/hairiokartat+ja+huoltotiedotteet?someid=some3827


Heips! :)

Katselin tuota vika/häiriötiedotteita ja tulevia korjauksia. Niin kun aina puhutaan "töitä 3G verkossa" niin tehdäänkö tuolloin samalla korjauksia 4G verkossa?
Hei Kentsu90 ja muut!

Kiitos viesteistänne.

Valitettavasti taannoinen Eino-myrsky aiheutti melko laajoja ongelmia Sonerankin matkapuhelinverkossa. Suurin osa ongelmista on saatu korjattua.

Tällä hetkellä 4G-verkon kuuluvuus on heikentynyt Helsingissä mm. seuraavien kaupunginosien alueella: Oulunkylä, Pihlajamäki, Ylä- ja Ala-Malmi, Pukinmäki, Itä- ja Länsi-Pakila , Pitäjänmäki sekä Pohjois-Haaga. Vika on tiedossa ja sitä korjataan parhaillaan.

Kun Sonera suorittaa huoltotoimenpiteitä esim. 3G-verkossa, ei tämä tarkoita välttämättä sitä, että myös 4G-verkossa suoritetaan samaan aikaan huoltotöitä. Verkkojen huoltotoimenpiteet pyritään pääsääntöisesti tekemään sellaiseen aikaan, jolloin käyttäjiä on verkossa vähiten.

Pahoittelen ongelmien aiheuttamaa haittaa.


Ystävällisin terveisin

Tapani V
Toivottavasti Lappeenrannassakin tehdään pian korjauksia 🙂

Vastaa