4G fiksunetti upload


Hei, kiinnostaisi upload finksunetti 4g liittymässä ja onko uploadissa minkäänlaista rajaa kk-tasolla?

11 kommenttia

hakalati, Fiksunetti 4G:n tilaaja voi toistaiseksi käyttää palvelua rajoituksetta täydellä nopeudella. Normaalisti kuukausimaksu sisältää 50 Gt tiedonsiirtoa.
50GB on selvä, mutta kyse on downloadista käsittääkseni. Miten upload, onko sitäkin rajoitettu 50GB:aan?
Soneralla tiedonsiirtoon sisältyy sekä upload että download oli kyseessä LTE, 3G tai joku muu verkkotekniikka.

Elisan LTE-verkossa ei latausrajaa ole! Itse asiassa Elisalla ei ole tiedonsiirtorajoja missään verkossa (G/E/3G/H/DC/LTE). Joten jos ei Soneran "pikkuletkunetti" riitä, niin mikset kokeilisi Elisaa? Minä siirrän Elisan mobiiliverkosta vuosittain parilla liittymälläni jopa kaksi teratavua dataa (2 000 GT).

Elisa muuten laajensi LTE-peittoa Tampereella, Pirkkalassa (kyllä minullakin on nyt LTE), Nokialla ja Ylöjärvellä ja lisäksi LTE-peittoa tuli ensimmäisenä Suomessa Valkeakoskelle Elisalta. Muitakin LTE-alueita on Elisalla tullut tässä kuussa. Kannattaa katsoa joko sinullekin jo löytyy.

Itse harkitsen vaihtoa, mutta toistaiseksi pitäydyn 3G-verkossa, joka toimii minulla 8-14M yötäpäivää.
Paketin tiedonsiirto ei erittele lataamista upload / download. Kaikissa Soneran nettipalveluissa tiedonsiirron määrä on rajoittamaton. Jos käyttömäärä tulee täyteen, hidastuu palvelu perusnopeudelle. 4G-paketteihin ei ole tällä hetkellä lisäpakettimahdollisuutta, koska palvelu toimii rajoituksetta täydellä nopeudella.
Joakim kirjoitti:
Paketin tiedonsiirto ei erittele lataamista upload / download. Kaikissa Soneran nettipalveluissa tiedonsiirron määrä on rajoittamaton. Jos käyttömäärä tulee täyteen, hidastuu palvelu perusnopeudelle. 4G-paketteihin ei ole tällä hetkellä lisäpakettimahdollisuutta, koska palvelu toimii rajoituksetta täydellä nopeudella.


Tällä hetkellä -> syyskuun loppuun, uusille tilaajille.

Data on rajatonta, nopeus vain hidastuu perusnopeudelle-> kilpailijalla AINA maksiminopeudella datasiirtomääristä riippumatta.

Hidastettu nopeus on 128 kbps, tiesikö Sonera, että yleisnopeusvelvoite on vähintään 1M, jolla netillä jopa lain mukaan tekeekin jotain? Ei toki koske mobiilia käytännössä, mutta Sonera tietoisesti rajoittaa nopeutta, jonka myy tehokäyttäjille.
Olen kokeillut DNA:n ja Elisan 4G ja ei meillä ollut vielä peittoa. Tarkoitus striimata sat.telkkaria himasta, eli uppikaistaa tarvitsen. Jos tulisi 50GB up rajoitus niin se olisi muutamassa tunnissa näynnä ja olisi näin täysin hyödytön liittymä.
Riippuu käyttötarpeista tekeekö tuolla mitään. Minä en tekisi mitään.

Tuo0ssahan dataraja on 50 gigatavua Soneralla 50M-netissä (4G). Se siis koskee sekä Uploadia että Downloadia. Jos siis näiden yhteiskäyttö ylittyy kuukaudessa yli 50 GT, niin käytännössä et tee mitään sillä liittymällä. Minulla tuo 50GT menisi noin parissa viikossa.
Tämä uploadin rajaus tuntuu aika epäreilulta. Hmmm. ei taida sopia mulle. Katsotaan milloin muut palvelutarjoajat saavat paremman kuuluvuuden tänne kehä3 läheisyyteen.
Ovatko asiakkaat siis oikeasti ostaneet 24kk liittymiä ilman että lisäpaketin hinta on tiedossa? Syyskuu on kohta loppu. Vai enkö vain löytänyt hintaa?

Itseäni voisi liittymä kiinnostaa, mutta tärkein kysymys on tuo 50gt jälkeinen lisämaksu. Eli mikä on todellinen hinta silloin kun raja ylittyy? Toivottavasti järkevä, jotta tätä voisi verrata esim. Elisaan tai Dna:han.
Lisäpaketin hinta selvisi lopulta asiakaspalvelusta (ei tainnut olla tiedossa edes hintaa alunperin). Jos joku muu sitä ihmettelee, niin Fiksunetti 4G liittymässä 50gt jälkeen lisäpaketti maksaa 2e ja sillä saa 5gt lisää dataa.
K70: Lisäpaketin hinta on juurikin tuo. Hintapäätös julkistettiin lokakuun alussa myös asiakaspalvelulle, joten siksi et ole saanut tietoa aiemmin.

Vastaa