4G nopeus rysähtänyt

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Olen nyt puolisen vuotta käyttänyt 50Mb 4G nettiä. Speedtest antoi tulokseksi 49/10 usein mihin olen hyvin tyytyväinen, mutta nyt se on tippunut, että yhteydet ovat MAX 32/3 ja sijainniksi sanoo Ylivieska, vaikka ennen se on antanut pääkaupunkiseutua. Olen kokeillut säätää antennia suuntaan jos toiseen, mutta yhteydet eivät ole parantuneet. Käytössä on Huawei B593 uusimmilla päivityksillä ja laajakaistainen ristipolarisaatioantenni 8-9 dBi:n vahvistuksella.

Yhteydet ovat 1/5 lähes tulkoon aina, joskus 2/5 ja kerran on ollut 3/5.

En tiedä mitä tehdä.

Lisäystä: Nyt katosi 4G kokonaan ja 3G tuli käyttöön, pakotettu 4G ei saa yhteyttä.
Lisäys 2: Sisäänrakennettu antenni ei löydä myöskään 4G, vaan menee 3G:ksi.

2 kommenttia

Hei zuzann11,

kiitos viestistäsi.

Käytössäsi olevan liittymän latausnopeus saattaa olla välillä 10-50 Mbit/s eli vaihteluväliin nykyinen latausnopeus mahtuu. Nopeuden vaihtelu riippuu esimerkiksi verkon ruuhkaisuudesta.

Kun Huawei B593 Router on pakotettu käyttämään ainoastaan 4G-verkkoa, mutta internetyhteys ei toimi ollenkaan, viittaisi tämä häiriötilanteeseen alueesi 4G-verkossa.

Tästä syystä pyytäisimme sinua soittamaan vikapalvelumme numeroon 0206 90101 (mpm/pvm), joka palvelee ma-pe klo 9-20 ja la 9-16.30. Vikapalvelumme asiantuntija tekee tarvittaessa vikailmoituksen verkonhallintamme tutkittavaksi.


Ystävällisin terveisin

Tapani V
Pistin soittoa vikapalveluun ja sanoivat, että yrittävät tehdä asialle jotain. Tulimme tulokseen, että
Järvenpään 3G/4G mastossa mitä todennäköisemmin on vika. Minkälaiset aikataulut teille on tälläisiin vikatilanteisiin? Ei olisi kivaa, jos loppu vuosi oli 3G nopeudella ja 4G:n hinnalla.

Vastaa