79% packet loss ja alle megan DL/UP

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei

Tarkkoja tietoja en tällä hetkellä tiedä routerista, ADSL-modeemista enkä nettisopimuksesta (Itse kun en näitä hoida) mutta oletetaan että meillä on 8/1Mb:n netti joka on mennyt enemmän ja enemmän takkuisemmaksi joka vuosi. (Kyselen niitä ja laitan pian tänne)
Muistan muutama vuosi sitten pelanneeni nettipelejä ilman ongelmia, nykyään pelaaminen ja voice-chat ohjelmien (kuten Skype ja TeamSpeak 3) käyttäminen on TODELLA "katkenaista".

Puhelimen 3G yhteys toiselta palveluntarjoaja toimii moitteettomasti ja jopa paremmin kuin tämänhetkinen Soneran langallinen yhteys koneeseeni.

Onko mahdollista löytää vika/vikoja ilman tarkempia tietoja?

http://www.speedtest.net/my-result/3850794122
http://www.pingtest.net/result/108946843.png
http://i.imgur.com/GrF33WC.png

3 kommenttia

Moi korhrob!

Hirveesti ei pysty vielä näillä tiedoilla suoraan sanomaan. Mikäli vaan mahdollista, niin kokeile yhteyttä toisella modeemilla ja tarvittaessa myös toisella puhelinjohdolla. Jos vika jatkuu näiden toimenpiteiden jälkeen, niin kannattaa ehdottomasti jättää vikailmoitus soittamalla 0206 90101 (mpm/pvm) tai Omilta Sivuilta.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16
79% Packet lost... Ei voi sanoa internetiksi. Modeemin uudelleenkäynnistys?
Modeemin uudelleen käynnistyksen jälkeen packet loss putosi huomattavasti pienemmäksi MUTTA silti aivan liian suuri (26%) jonka uskon aiheuttavan suurimman osan ongelmistani.
http://www.pingtest.net/result/108958785.png

Speedtest ja Soneran nopeus testit toisaalta nopeni huomattavasti, näyttivät mittaus tilanteessa viittä megaa mutta putosivat lopputuloksessa.
http://www.speedtest.net/my-result/3851272302
http://prntscr.com/4ymolz

Tietääkseni meillä onkin joku noin ~20 megan netti (24?) ja laitteitten mallit ovat
ADSL modeemi: Telewell TW-EA501
Reititin: TP Link TL.R860

Asiakasnumeroa en edelleen viellä tiedä

Vastaa