Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Janmei_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

ADSL -> VDSL -> ADSL ongelma.

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei,

Taloyhtiööni tuli juuri ilmainen VDSL-liittymä.
Liittymän toimittaja on Tampereen puhelin.

Liittymän ulkomaanyhteydet ovat sen verta heikot että päädyin nopeasti siihen että teidän ADSL2 on huomattavan paljon parempiratkaisu tarpeisiini.

Ongelma on että käytettyäni kerran VDSL2-modeemia kiinni ADSL2-modeemini ei enää pysty kättelemään ja löydä ADSL2 liittymääni. DSL valo palaa modeemissa jatkuvasti mutta internet-yhteyden merkkivalo ei syty. Olen koittanut antaa liittymän kätellä myös yönyli.

ADSL2 liittymä on toiminut aikaisemmin moitteetta ja en ole muuttanut mitään modeemin asetuksia, joskin kävin kyllä tarkistamassa että ne on oikein.

VDSL2 liittymä lähtee toimimaan samantien kun kaapelit vaihtaa siihen.

Apuja?
2 vastausta
kjns
Kunniajäsen
  • 720 custom-general.kudos
  • 1283 custom-general.replies
  • 86 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Samassa pistorasiassa ei voi olla kuin yksi liittymä, eli jos siellä on se Tampereen puhelimen VDSL niin se on sitten siinä. Jos sinulla on myös sopimus ADSL-liittymästä, niin se on talojakomosta irtikytketty eikä tule enää asuntoosi. Asentajan pitäisi käydä kytkemässä adsl-liittymä takaisin asuntoosi.
Joonas-_
Vakiokalustoa ☆☆
  • 0 custom-general.kudos
  • 307 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moi Janmei!

kjns vastasikin jo sinulle, eli asuntoon voi tulla vian yksi yhteys. Jos sinulla on Tampereen puhelimen VDSL -yhteys, ei ADSL ole samaan aikaan toiminnassa. Piuhat on todennäköisesti kytketty talon kellarista irti, jos liittymä on irtisanottu meiltä, ei sille olee konfiguraatioitakaan enää olemassa.

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen katsomaan, onko liittymää meiltä enää olemassa.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/ Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy -palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut