ADSL liittymä ei tunnista DNS serveriä

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 1 katselukerta

Hankin Soneran ADSL liittymän toukokuussa, se on toiminut ihan OK viime viikkoon asti.
Liittymäni alkoi hidastella viikko sitten ja yhteys pätkiä. Selaimeen ilmestyi teksti että sivua ei voi ladata ja että DNS serveri ei vastaa. Windowsin verkkotyökaluilla sain aina uudestaan yhteyden pystyyn.
Käyttis on Win7 (automaattipäivitykset), selaimena Google Chrome.
Asensin eilen Sonera avustajan jolla olen saanut yhteyden henkiin, hidastelu ja pätkiminen jatkuu kuitenkin yhä. Monitoroin verkkoliikennettä NetWorks ohjelmalla joka näyttää liikenteen välillä hidastuvan 30-120 tavun välille ja välillä putoavan nollaan. Missä vika??

6 kommenttia

Hei LareNurminen13

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan, miltä liittymäsi näyttää.
Moi,
lLiitymän numero on 346-367446.

t. Lauri
Hei LareNurminen13,

Suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä, mikäli ongelma edelleen jatkuu.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Tein vikailmoituksen Soneralle, asia luvattiin hoitaa kahden työpäivän aikana, viikon kuluttua tuli tieto että asia siirtyy asiantuntijalle. Seuraavana päivänä tuli tieto että vikaa verkosta ei löytynyt. Tilanne on kuitenkin edelleen sama, liitymä toimii hetken ja lakkaa sitten toimimasta. Jos ajan Windowsin oman virheenkorjausohjelman, se ilmoittaa että ongelma on nimipalvelimessa, DNS server not found.
Käsittääkseni nimipalvelin on Soneran laitteistoa ja siten teidän teknisen toimituksenne piirissä. Modemin DSL valo palaa keskeyksettä koko häiriötilan ajan.
Pankaa homma kuntoon !!!!!!!
Hei LareNurminen13,

"DNS server not found" viesti ei välttämättä tarkoita että itse servereissä olisi ongelmaa. Yleisimmin tuo on oire jostakin muusta ongelmasta. Verkon puolelta liittymäsi on näyttänyt olevan kunnossa kun vikailmoitusta on käsitelty.

Olitkin jo ollut yhteydessä vikapalveluumme uudelleen ja seuraavaksi tarkoitus oli ilmeisesti kokeilla yhteyttä uudella modeemilla, kunhan se vain sinne postin kautta ehtii. Toivotaan että ongelma tulee uudella modeemilla kuntoon.
Uusi modemi tuli ja on kiinni toista päivää, toistaiseksi kaikki toimii.....
Ongelmana tällaisissa vikatilanteissa on se että Soneralta ei saa ketään ihmistä langan päähän kun tilanne on päällä. On turhauttavaa kun vikailmoituksen jälkeen saa viestin että kaikki on kunnossa mutta yhteys on edelleen viallinen. Sain uuden modemin kun soitin Soneran yrityspalvelun tekniikkapuolelle, ei ihan normitapa edetä mutta toimi!
Kannattaisiko Soneran satsata parempilaatuisiin modemeihin, jos Zyxel kestää vain 4 kk. niin takuuhan ei lopu koskaan...

Vastaa