ADSL-liittymän lumekytkentä 2.1.2013

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Ihan hirvittää oman ADSL:n asennuksen kanssa, kun lueskelin noita juttuja muiden asennuksista... Itselle oli sovittu laajakaistan asennus 2.1.2013 (tästä tuli Soneralta vahvistus) ja 2.1.2013 mitään ilmoitusta ei tullut.

3.1.2013 klo 08:34 tuli sitten ilmoitus, että laajakaistasi on kytketty ja laskutus alkakoon! Illalla kun tulin himaan, niin sain todeta, että ei sitä mitään ole asennettu tai sitten on kytketty jollekin toiselle.

ADSL-modeemissa ei edes vilku ADSL-valo, eli fyysistä yhteyttä ei ole kiinteistöstä keskukselle. Tein vikailmoituksen illalla sitten suutuspäissäni ja kaipa se perille meni? Mitään ilmoitusta ei tullut siitä, että vikailmoitus on otettu vastaan.

Modeemiin ei ole koskettu kuin siten, että asetukset ovat Soneran yhteyden vaatimusten mukaiset ja modeemia on uudelleenkäynnistelty uudestaan muutamaan otteeseen. Modeemi on TW-EA501 v3 (B), eli löytyy Soneran tuettujen laitteiden listalta. Modeemi on ehjä, sillä siinä sykki vielä 30.12.2012 Elisan laajakaistayhteys - täytyy kohta sinne soitella, että kuinka nopeasti tuon saisi takaisin...

Otatteko yhteyttä ja kuka nää asennukset kädettää? Ulkoistettuhan se on ja suosittelenkin, että vaihdatte firmaa joka asennukset tekee.

Tilausnumero: 4870239
Liittymänumero:333-XXXXXX
t. Mikko

6 kommenttia

Hei mpuonti1976,

jos asunnossasi on useita pistokkeita, niin voisit kokeilla niistä kaikista. Puhelinjohdon mitta ei saa ylittää kahta metriä, jotta se ei aiheuta ongelmia toimivuudelle.

Löydät modeemiasetuksemme ohjesivustolta.

En löytänyt vikailmoitusta liittymästäsi. Jos olet tarvittavat testaukset tehnyt ja homma ei lähde pelittämään, niin ota yhteyttä Vikapalveluumme 020 690101 (mpm/pvm) ma-pe 8-20 ja la 9-16:30.
Tanja kirjoitti:

jos asunnossasi on useita pistokkeita, niin voisit kokeilla niistä kaikista. Puhelinjohdon mitta ei saa ylittää kahta metriä, jotta se ei aiheuta ongelmia toimivuudelle.

No nämä on testattu ja piuhakin on alle kaksi metriä. En mä muutenkaan ymmärrä miksi se pitäisi väkisin kytkeä johonkin muuhun karvaan kuin siihen missä se Elisan yhteyskin oli?

Tanja kirjoitti:
En löytänyt vikailmoitusta liittymästäsi. Jos olet tarvittavat testaukset tehnyt ja homma ei lähde pelittämään, niin ota yhteyttä Vikapalveluumme 020 690101 (mpm/pvm) ma-pe 8-20 ja la 9-16:30.

Ihan satavarmasti tein eilen illalla vikailmoituksen netissä (3G yhteydellä). Kiva juttu, että kirjoitin sinne pitkät sepustukset tuosta ja nyt se on sitten bittiavaruudessa.. Soitin nyt vikapalveluun ja komentajarobotti ilmoitti, että liittymässä on toimintahäiriö ja ilmoitti, että asentaja tulee ja laskuttaa sinut hengiltä.

Odotellaan nyt sitten vaan - tuskin viikkoon mitään tapahtuu.. Lasku tulee varmaan jo ensi viikolla kuitenkin?
Hei mpuonti1976,

teit siis ilmoituksen Omat Sivut -palvelumme kautta? En pääse näkemään niitä, joten siksi sanoin ettei löytyisi ilmoitusta.

Kehoitan kuitenkin testailemaan myös muut puhelinpistokkeet, jos niitä asunnostasi löytyy. Ei siitä ainakaan mitään haittaa ole.
Tanja kirjoitti:

jos asunnossasi on useita pistokkeita, niin voisit kokeilla niistä kaikista. Puhelinjohdon mitta ei saa ylittää kahta metriä, jotta se ei aiheuta ongelmia toimivuudelle.

Laitoin tuohon liitteeksi kuvan joka toivottavasti selventää sitä, että miten nuo "pistokkeet" on toteutettu.

Kuvassa johtonippu tulee kahteen Krone-rimaan ja kytkentälangat on vedetty Kronen-riman liittimiin. Tuolla kuvassa näkyvällä johdolla sitten vien sen yhteyden suoraan ADSL-modeemin Line liittimeen (ei näy kuvassa). Sitten modeemin RJ-45 liittimistä vien samaisessa kuvassa näkyvään (vain osa näkyy) kytkentäpaneeliin kaapelit joista on viety kaapelit suoraan asunnossa oleviin huoneisiin. Näihin sitten kytken laitteet.

ADSL-modeemi siis makaa tuolla samassa peltilaatikossa ja olisi tosiaan mukavaa tietää mihin karvaan asentaja on tuon Soneran linjan kytkenyt. Mikään noista Krone-riman liittimistä ei pääty mihinkään keskukseen.

[attachment=0:a8e9rpwp]WP_000006.jpg[/attachment:a8e9rpwp]
Ja pahoittelut siitä, että olen ollut tämmöinen tuittupää. Ettehän te täällä tuolle mitään voi - sorry! :(

Odotellaan josko maanantaina saataisiin jotain tolkkua tähän.

Mikko
Asentaja kävi tänään ja nyt liittymä pelittää! Kiitos! :)

Asentaja oli muuten erittäin rauhallinen ja todella asiantunteva! Välittäkää asentajalle kiitokset vielä näin erikseen jos suinkin vain pystytte! Ja myös paljon kiitoksia asiakaspalvelulle.

Kiitos vielä ja anteeksi. Mukavaa lopputalvea ja tulevaa kevättä.

Mikko

Vastaa