ADSL-liittymäni nopeus on tippunut

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 1 katselukerta

Hei,

olen huomannut liittymäni nopeudessa pysyvän nopeuden laskun. Aikaisemmin 24 megainen liittymäni näkyi modeemini hallinnassa yli 20 megan vastaanottonopeutena. Nyt sama modeemi näyttää noin 16 megaa. Olen tämän nopeuden tippumisen huomannut myös käytössä. Modeemi on resetoitu ja muuta, mutta se ei ole tilannetta muuttanut.

Kuinka tällainen nopeuden lasku on mahdollista? Käsittääkseni mikään ei ole muuttunut, jos Sonera ei ole tehnyt muutoksia. Olin aikaisemmin erittäin tyytyväinen liittymääni, mutta nyt maksan saman hinnan hitaammasta.

7 kommenttia

Hei AkiVaa,

Mikä modeemi sinulla on käytössä ja kuinka vanha laite on?
Kuinka pitkä puhelinkaapeli sinulla on käytössä?
Yhteyttä kannattaa testata toisella modeemilla ja puhelinkaapelilla. Jos käytössä on lankapuhelinta tai muita puhelinverkkoon kytkettyjä laitteita niin ne kannatta kokeilla kytkeä irti.

Modeemisi näyttää tosiaan kättelevän yhteyden 16,5 megaisena.
Yhteyden nopeutta ei ole meidän puoleltamme rajattu.

Ohjeet ja vinkit sivuillamme on muutamia ohjeita hidastelevan yhteyden varalle. Niihin kannattaa tutustua.

Jos ongelma jatkuu niin olethan vikapalveluumme yhteydessä niin voidaan tutkia asiaa tarkemmin.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Modeemi on telewell tw-ea510. Puhelinjohdon pituus on noin 2 metriä. Minua vain kummastuttaa kun täällä ei ole minun päässä mikään muuttunut. Aikaisemmin pelasi erittäin hienosti jopa yli 20 megan nopeudella. Puhelinverkossa ei ole muita laitteita kiinni.
AkiVaa kirjoitti:
Modeemi on telewell tw-ea510. Puhelinjohdon pituus on noin 2 metriä. Minua vain kummastuttaa kun täällä ei ole minun päässä mikään muuttunut. Aikaisemmin pelasi erittäin hienosti jopa yli 20 megan nopeudella. Puhelinverkossa ei ole muita laitteita kiinni.


Samaa vikaa täälläkin. Sama modeemikin kyseessä. Ennen tuli läpi 20 megaa ja tällähetkellä hikiset 8 megaa ja pingit nousseet. Korjauspyyntöä jätetty että saas nyt nähdä palautuuko nopeus. Jos ei ala palautua niin kyllä lähtee Soneran yhteydet tästä taloudesta. Pari viikkoa tämän kanssa jo tuskaillu niin alkaa riittämään.
Sama täällä jo jonkin aikaa.Ensin toimi sen mitä luvattiin.Tänne ei kylläkään luvannut kuin 24 toimii vähintään 12.Mutta nyt juuri yli kympin.Sanoivat soneralta,että kun ottaa viihdepaketin,niin saa modeemin jolla toimii 18-22.Sen pitäisi ilman sitäkin toimia,koska modeemi ainakin riittää.Se on vain rahastusta koko homma.Onneksi meidän taloyhtiö on ottamassa valokuidun jne.Ja sonera häipyy taloyhtiöstä.Ja hinta taloyhtiölle on yli tonnin halvempi vuodessa kuin sonera.Ja minulle 10 on 20egee halvempi kuin soneran 24.Toimivuus sama molemmilla eli 10 tulee molemmat.Outoa vai mitä. ?lähtö taas soneralla 0,67 ja valokuidulla täydet10.Kertoo jo silloin soneran toiminnasta.
Hei kaikki!

Kannattaa tosiaan vilkaista nuo Markon kertomat vinkit läpi ja jos ongelma jatkuu kannattaa ehdottomasti tehdä vikailmoitus. Ei suinkaan ole tarkoitus, että palvelu toimii vain aluksi niin kun on luvattu vaan luonnollisesti yhteysnopeus pitäisi pysyä samana niin kauan kun sopimus on voimassa. Normaalilla ADSL-modeemilla pääsee kyllä samoihin nopeuksiin, kun Sonera Viihteen Thomson palvelureitittimelläkin, joten siitä ei kannata huolehtia.
Noniin,

taas nopeus tippunut ja samat laitteet käytössä. Nyt nopeus on enää 14 megaa!

Uusin määräaikaisen sopimuksen ja samalla jätin ilmoituksen yhteyden nopeuden huononemisesta. Luvattiin ottaa yhteyttä. Ei ole kukaan ottanut yhteyttä millään tavalla. Hienoa toimintaa Sonera. Vikapalvelua en saa tällä hetkellä puhelimella kiinni.

Suoraan sanoen alkaa vituttamaan tämä touhu. Laittakaa yhteytenne kuntoon! Saatana!
Hei AkiVaa,

Tällä hetkellä modeemisi on kätellyt yhteyden 15,8 megalla. Kuinka vanha nykyisin käytössäsi oleva modeemi oli ja olitko testannut yhteyttä toisella modeemilla?

Vastaa