ADSL nopeus nousee ja hintaa laskee?

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Sain mielenkiintoista postia. Sen mukaan liittymäni nopeus nousee 8/1 -> 24/1 ja hinta jopa tippuu muutaman euron.

Ei kai tämä vain muuta liittymääni jatkuvasta sopimuksesta määräaikaiseksi? Minä en halua tehdä nykytilassa useamman vuoden määräaikaista sopimusta Soneran kanssa, kiitos vain.

Toisekseen, liittymän nopeuden nostosta. 24-megainen download on aivan liikaa, minä en tarvitse niin nopeaa linjaa. En käytä sellaisia verkkopalveluita jotka edellyttäisivät näin järjettömän epäsymmetristä linjaa (24/1).

Poistuuko 8/1-linja palveluvalikoimasta alueellani? Sonera-asiantuntija nähnee asiakasnumeroni ja sen perusteella osoitetietoni.

Jos ei poistu, niin maksaako sen säilyttäminen erikseen minulle, ja miten paljon, ja mikä olisi muuttuvassa tilanteessa nykyisen linjani kuukausimaksu?


Minä en siis tosiaankaan tarvitse 24-nopeuksista linjaa! En ole luddiitti, olen vain tiedostava tietotekniikan puoliammattilainen ja tunnen oman käyttöni rajat.

4 kommenttia

Muutokset hinnoissa ja nopeuksissa eivät vaikuta liittymäsopimukseen. Jos sopimus on toistaiseksi voimassa, pysyy se sellaisena. Myöskään määräaikaiset sopimukset eivät ala alusta.

Tässä tapauksessa sinun kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, jos haluat pitää nykyisen nopeutesi. Asiakaspalveluun saat yhteyden joko Omien sivujen lomakkeella tai soittamalla asiakaspalvelunumeroomme 0200 17000.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Kiitos vastauksesta. Otan yhteyttä asiakaspalveluun.
no onpas mielenkiintoinen kaveri 😃 mikähän haitta siitä 24m yhteydestä on kun se ei vaikuta mihinkään muuhun kuin siihen että kuukausimaksu alenee ja nopeuttakin tulee lisää, käytä yhteyttä sitten 8 megasena, laita rajoitukset modeemistasi päälle tai jotain vastaavaa. huoh.

Tyypillinen suomalainen, kun jokin muuttuu sitten huonommaksi tai paremmaksi niin valitus alkakoon...
Ei niinkään, minulle olisi kelvannut sama vanha 8/1 alennetuin hinnoin. Asiakaspalvelusta minulle tosin kerrottiin et alueellani 8/1 poistuu valikoimasta kokonaan.

Minulla ei ole sellaisia käyttötarpeita että olisin halunnut maksaa noin nopeasta liittymästä hitaamman ja halvemman ollessa tarjolla alueellani.

Vastaa