Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
andickson_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

ADSL pätkii

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Terve,

2010 vuoden loppupuolella rupesi yhteys pätkimään/hidastelemaan. En saanut sitä kuntoon joten opin elämään sen kanssa, mutta nyt kuukauden sisällä tilanne on mennyt aivan mahdottomaksi. Yhteys pätki ihan kokoajan ja surffaamisesta saatika mistään muusta ei tullut yhtään mitään.

Tänään vaihdoin pitkän (n.15m) verkkokaapelin lyhyeen ja uuteen ja netti rupesi toimimaan todella hyvin. Reilun tunnin se toimi normaalisti, mutta sitten taas aloitti pätkimisen. ADSL valo vilkkuu aina kun netti hidastelee. Koitettu kahdella modeemilla( a-link ja zyxel) mutta ei vaikutusta.

Jos saan jostain lainaksi toisen tietokoneen, koitan vielä sillä, mutta oma koneeni pitäisi olla ihan kunnossa kun kaikki ohjelmat ym. toimii moitteetta.

Mikä avuksi?
1 vastaus
Tapio_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1901 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tiettyjen verkon puolelta tehtyjen havaintojen perusteella ei vaikuta siltä että ADSL-yhteys katkoisi, joten kyse on jostain muusta. Voi tosin olla että ADSL-yhteys ei varsinaisesti katkea, mutta liikenne sen kautta estyy jostain syystä ja tämä näkyy tietokoneella aivan kuin yhteys katkeaisi.

Mainitsit että ongelma esiintyy kahdella eri ADSL-modeemilla testattuna, joten modeemin ongelmasta tuskin on kyse. Jos pystyt testaamaan toisella tietokoneella, niin se olisi hyvä vian rajaamisen kannalta.

Ei kannata kuitenkaan epäröidä liikaa vikailmoituksen tekemisen suhteen. Kannattaa mielummin tehdä vikailmoitus kuin kärsiä huonosti toimivasta yhteydestä. Hidastelevasta tai katkovasta yhteydestä paras tapa on ilmoittaa Laajakaistan vikailmoituslomakkeella, koska lomakkeelle voi kertoa tarkempia tietoja ongelman oireista ja miten yhteyttä on testattu. Lomake otetaan käsittelyyn 1-3 päivän viiveellä jonotilanteesta riippuen. Lomakkeen perusteella tehdään suoraan liittymän vikailmoitus tai soitetaan ensin asiakkaalle lisätietojen kysymistä varten.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit.
Tämän osion uusimmat keskustelut