Aikaavievä käyttöönotto Boxin vaihto

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Minulla on ollut Soneran viihdepalvelu 2 vuotta. Torstaina tilasin tallentavan digiboxin. Tilaus onnistui puhelimitse, vahvistus tuli sähköpostiin nopeasti, boxi tuli eilen. Kaikki siis hyvin... No eipä tietenkään.
Eli käyttäjätunnusta ei ole tullut. No soitin asiakapalveluun, ja jonotuksen jälkeen sain ystävälliseltä palveluneuvojalta tunnukset tekstiviestinä. Sitten tunnuksia antamaan 🙂 No niinpä niin, siis ota vanha boxi pois verkosta ja odota muutama tunti, ja yritä uudelleen. (näyttökuva liitteenä). No ei kun vanha boxi takaisin että voisi katsella telkkaria, no se sentään rupesi toimimaan, ei kylläkään siihen boxiin toimitetuilla käyttäjätunnuksilla, vaan näillä uusilla, näillä, siis joilla ei käynnisty se uusi boxi....
No otetaan yöksi boxi pois verkosta, ja kokeillaan uudelleen aamulla.
En ymmärrä, miten Sonera saa yksinkertaisista asioista aina näin monimutkaisia.
Luojan kiitos, että en ollut pikaisesti asentamassa boxia vaikkapa äitini tms luokse muutaman sadan kilometrin päässä.

3 kommenttia

Hei juitto,

Ikävä kuulla että digiboxin vaihdon kanssa on ollut ongelmaa. Toivottavasti olet kuitenkin saanut jo tuon uuden boxin käyttöön.

Viihteen tunnukset ovat lukittuna aina yhdelle digiboxille kerrallaan. Lukitus poistuu automaattisesti kun digiboxi on pois verkosta useamman tunnin ajan.

Asetusvalikon kautta voi kuitenkin poistaa palvelutunnukset digiboxista, jolloin digiboxin vaihtaminen sujuu huomattavasti ripeämmin. Tämä onnistuu painamalla Menu >> Asetukset >> Järjestelmä >> Poista palvelutunnukset. Kun tämän on tehnyt, uusi digiboxi hyväksyy viihdepalvelun käyttäjätunnuksen ja salasanan.

Mikäli siis tuota palvelutunnusta ei käy poistamassa, niin uuden boxin käyttöönotossa joutuu odottelemaan useamman tunnin.
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Juu aamulla homma onnistui. Olisi vain tietenkin pitänyt tietää tuokin etukäteen.....

Kevään odotusta. T. Jari
Hei juitto,

Hieno juttu että sait kaikki kuntoon. Laitoin asiasta palautetta eteenpäin, jotta tuota asiaa muistettaisiin paremmin kertoa.

Tuo on kieltämättä todella ikävää kun saa uuden laitteen ja sitten joutuukin odottelemaan pitkiä aikoja ennenkuin sen saa käyttöön.

Vastaa