Aina -> Sonera, Hämeenlinna - niput väärillä taajuuksilla!

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Myöntäkää nyt vihdoin, että teidän laitteissanne on häikkää, eikä asiakkailla. Esim. 2. kanavanippu löytyi taajuudella 241,953 MHz, eikä suinkaan 242 MHz kuten sivuillanne väitätte. Monissa laitteissa automaattinen haku hyppii tiettyjen steppien välein taajuuksia (esim. 250 KHz). Tällöin vääriä taajuuksia ei löydy. Eikä manuaalista hakua voi suorittaa, jollei ilmoittamillanne taajuuksilla ole mitään!

Meillä on löytynyt vasta pari kanavanippua kahden laitteen automaattisten hakujen kombolla, mutta edelleen useita nippuja puuttuu. Vikapalvelunne kielsi ongelman kokonaan, eikä suostunut tekemään edes vikaraporttia, vaikka kerroin, etten edes manuaalisesti löydä, koska niput ovat väärillä taajuuksilla. Netissä olevista ohjeistanne ei ole apua, koska taajuudet eivät täsmää. Olen nyt siis kahdella laitteella suorittanut tehdasasetusten palautuksen, automaattisen täyden haun ja manuaalisen virityksen. Ei silti toimi.

Olen äärimmäisen pettynyt toimintaanne tilanteessa. Herätkää ja pistäkää laitteenne kuntoon!

Tiedotuskin on ollut täysin ala-arvoista. Ensimmäinen vaihe olisi edes myöntää virheenne. Kanavaniput ovat väärillä taajuuksilla, piste.

2 kommenttia

Pettynyt olen palveluun minäkin! Yritin nimenomaan kysyä, mitkä ovat oikeat asetukset, kun digitv:n automaattinen hakuohjelma ei löydä mitään vaikka kuinka hakee ja signaalilähde on oikea. Vastaukseksi sain kehotuksen kantaa televisio Soneran virityspalveluun kaupungin toiselle laidalle. (Todettiin sentään, että siirto voi olla haasteellinen!)

Avuksi olisi riittänyt tieto mahdollisuudesta manuaaliasetuksiin ja oikeat modulaation, aloitustaajuuden ja signaalitiheyden arvot. Satuin löytämään ne vahingossa nettisivujen kirpunkokoisista teksteistä ja sen jälkeen hakemaan ja tallentamaan kanavat yksi kerrallaan.

Jos palvelu pelaisi, nämä tiedot olisi kerrottu jo kotiin aikanaan lähetetyssä viritysohjeessa sen varalta, ettei automaattihaku onnistu kanavia löytämään. Ainakin vikapalvelun asiakaspalvelija olisi voinut kertoa oikeat arvot ja kehottaa tarkastamaan ne.

Mutta, jos näin olisi toimittu olisi varmaan monta maksullista virityspalvelua jäänyt asiakkailta tilaamatta. Tässä taisikin olla kysymys liiketoiminnasta! Se vain johtaa siihen, että pysyttelen entistä kauempana Sonerasta ja sen "palveluista" aina, kun voin.
Aikooko Sonera tehdä asialle jotakin? Mitään ei tapahdu / mistään ei infota.

Vastaa