Ajanvaraukseen liittyvien tekstiviestien estäminen

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Asioin eilen Sonera-kaupassa, josta henkilökunta ei päässyt läpi yrityksenne omaan asiakaspalveluun varttitunnin odottelun aikana. He varasivat soittoajan, eli joku mahdollisesti soittaa asiakaspalvelunne suunnalta minullepäin tänään.
Tämä on sinänsä ok, mutta asiaan liittyen minulle on alkanut tulla ilman pyyntöäni tekstiviestejä;
Eilen kello 13:45 tuli viesti, jossa kerrottiin että "Olet varannut ajan Soneran Asiakaspalvelusta […]", sekä varaustunnus.
Lisäksi tänään tuli kello 12:00 vielä erikseen viesti "Tama on muistutus varaamastasi ajasta Soneran asiakaspalveluun […]".

Ymmärrän kyllä, että teidän täytyy muistuttaa itseänne siitä, että asiakkaalle pitäisi soittaa, mutta miksi ihmeessä te lähetätte minulle tällaisia viestejä?

Ei minua kiinnosta varaustunnukset tai muistutukset siitä että teiltä jonkun pitäisi soittaa; kunhan asia tulee hoidettua ja te muistatte soittaa, on asia sillä selvä.

Kysymykseni kuuluukin:
Kuinka voin estää teitä lähettämästä tällaisia turhia tekstiviestejä matkapuhelimeeni?

3 kommenttia

Hei pupona! Ajanvaraukseen liittyvät tekstiviestit lähetetään muistutuksena asiakkaalle,
jotta hän muistaisi olla valmiina vastaamaan soittoaikana jonka on varannut. Vahvistusviesti on automaattinen, eikä siltä voi välttyä mikäli ajanvarauksen haluaa tehdä. Pahoittelemme, että muistutusviesteistä on aiheutunut sinulle harmia.
Melina kirjoitti:
Hei pupona! Ajanvaraukseen liittyvät tekstiviestit lähetetään muistutuksena asiakkaalle,
jotta hän muistaisi olla valmiina vastaamaan soittoaikana jonka on varannut. Vahvistusviesti on automaattinen, eikä siltä voi välttyä mikäli ajanvarauksen haluaa tehdä. Pahoittelemme, että muistutusviesteistä on aiheutunut sinulle harmia.


Minähän en halunnut tehdä ajanvarausta, vaan saada Soneraa selvittämään ja perumaan perusteettomasti lähetetyn laskun. Tätä Sonera -kauppa ei kyennyt tekemään, koska ilmeisesti heidän järjestelmässä ei tällaista mahdollisuutta ollut, eikä kaupan henkilökunta saanut yrityksenne omaan asiakaspalveluun yhteyttä.

En pyytänyt ajanvarausta, enkä erityisesti pyytänyt ainoatakaan tekstiviestiä. Pyysin asian selvittämistä, mikä sekin tuntuu yrityksellenne olevan ylivoimainen tehtävä.

Ei näiden asioiden pitäisi näin vaikeita olla.

Olisikohan Soneralla pieni peiliin katsomisen paikka, syytä kenties hieman pysähtyä kehittämään asiakaspalvelua ja palveluprosesseja jatkuvan liiketoiminnan tehostamisen sijaan?

Voisin hyvin kuvitella, ettei nykyisellä toimintamallillanne enää muutaman vuoden päästä ole jäljellä liiketoimintaa mitä tehostaa, jos tämä on linja jolla yrityksenne asiakkaita kohtelee.
Mikäli Sonera Kauppa ei ole muuta kautta saanut asiakaspalveluun yhteyttä, on ajanvarauksen tekeminen ollut todennäköisesti ainoa keino asian selvittämiseksi. Ikävää, että tämä tapa ei ollut sinulle mieleinen.

Palautteesi toiminnastamme on ohjattu eteenpäin.

Vastaa