Ala-arvoista palvelua

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Todella piikkiset juhannusruusut soneralle. Minulta katkesi nettiyhteys maanantaina aamupäivällä, samalla mahdollisuus katsella telkkua sonera viihteellä. Tein siitä heti vikailmoituksen, ja asiaa luvattiin tutkia. Jokusen kuluttua ilmoitettiin tekstiviestillä että vikailmoitus tehty ANVIALLE. (kelloajat ja päivät saattavat heittää kiihtymykseni takia) No, oletin että vikaa ryhdytään korjaaman lähiaikana. Eipä näkynyt anviaa seuraavanakaan päivänä, joten taisin tehdä uuden vikailmoituksen soneralle. Ilmoitus otettiin vastaan, ja vikapalvelija (taitaa hoitaa myös yhteyksien myyntiä) alkoi kyselemään, että kuinkas muuten, onko kaikki hyvin muissa asioissa, ja alkoi kauppaamaan maksullisia kanavia viihteeseen. Siinä vaiheessa alkoi pinna kiristymään, hillitsin vielä itseni, jospa vika korjaantuisi tänään tiistaina. Ei mitään, ilman telkkua ja nettiä. Minulla on pienimuotoinen yritys ja hoidan asiani netin kautta, rahaliikenteen ym. Tuli keskiviikko ja nyt oli sitten se 2 vrk täynnä jona sonera lupasi vian olevan korjattu. Ei kuulunut vieläkään mitään, soitto soneralle ja vikailmoitus jälleen, taisin soittaa 2 kertaa ja samalla uhittelin pistää yleisönosastoille lehtiin moitteita tästä soneran huonosta palvelusta. Päivä siirtyi torstaille ja sama tilanne. Juhannuksenkin päivät ilman nettiä, nyt pääsi jo iso PERKELE. Soitto taas soneralle, kovasti ihmettelyä, ja todettiin että olisihan tuo pitänyt jo olla kunnossa. Taisin soittaa jopa kahdesti, ja iltapäivällä kyselin etteikö SONERALLA ole suoraa puhelinyhteyttä ANVIALLE joka hoitaa nämä liittymän huollot ja siirrot. Siihen en saanut muuta vastausta kuin että he eivät oikein voi mitään muuta kuin pistää vikailmoitus ja maininta KIIRE. Kiitos ja näkemiin. Soitin sitten itse iltapäivällä Anvialle ja kyselin asiasta. Katsoi koneelta ja totesi että onhan näitä vikailmoituksia tullutkin jo muutaman päivän aikana jo muutamia. Siis täh. Loppuviikostako ANVIA vasta tarkistaa vikailmoitukset. Maanantaina oli mennyt ensimmäinen vikailmoitus, eikä tietro ollut mennyt asentajille. VIELÄ ISOMPI PERKELE. On tämä aikamoista touhua. Sanoin että pistäkää asentaja heti hommiin, onhan tässä vielä pari tuntia työaikaa. Paskat mitään tapahtunut. Nyt sitten koitetaan hoidella nettiasioita tytön mokkulalla jonka hän toi vaasaan juhannuskäynnillään. Kumpi tässä isompi MUNATON OPERAATTORI, SONERA VAI ANVIA. Kumpikaan ei saa minkäänlaista kehua. Asteikolla 10-4 molemmille -4

PS. On kokeiltu 3:lla modeemilla sekä ostettu 1 uusi sekä monella välijohdolla. Omatoimisesti mitattu anvian ja oman kiinteistön välinen johdotus ja oma johdotus kunnossa.
Viestit: 10

4 kommenttia

Hei arijuhani

Eihän tämä viankorjaus ihan putkeen ole todellakaan mennyt. Ensinnäkin pahoittelut siitä!

Vikailmoitus on siirretty Anvialle jo samana päivänä, kun ilmoitus on jätetty meille eli 17.6. Jostain syystä viankorjaus ei ole edennyt oikealla tavalla. Meidän viankorjauksen tavoiteaika on 2 arkipäivää. Tämä on ylittynyt jo moninkertaisesti, joten olet oikeutettu hyvityksiin toimimattomalta ajalta. Hyvitykset kannattaa katsoa kuntoon, kun yhteys on taas saatu toimimaan. Tietenkään tämä ei korvaa menetettyä aikaa, kun yhteys ei ole toiminut.

Viimeisin tieto, mikä Anvialta on tullut että he ovat kiirehtineet työtä suoraan asentajalle. Toivotaan että yhteys saadaan toimimaan nopeasti. Tässä tilanteessa en voi oikein muuta kuin pahoitella viankorjauksen kestoa ja koko sotkua!
Nyt kunnossa, 10 vrk poissa pelistä. Olen soitellut Soneralle varmaan joka päivä, anvialle myös. Ei voi muuta sanoa kuin todella surkeata palvelua tuon vian etsimisessä. Soneralla voivotellaan ja kertovat etteivät voi tehdä yhtään mitään, odotella vain anvian korjausta. Kysyin monelta henkilöltä, mikseivät voi suoraan soittaa anvialle ja pistää miehet töihin, ei kuulemma onnistu, pitää vain lähettää vikailmoitus. Soneralla kyllä asiakaspalvelut ystävällistä, mutta munatonta touhua. Entäs sitten anvia. Ensimmäinen vikailmoitus mennyt 17.06 eli silloin kun vika ilmeni. Päivä oli maanantai. Odottelin josko pian. Soitin torstaina juhannuksedn alla, eikä asentajille ollut mennyt vielä vikailmoitusta, koneella kyllä oli montakin. Maanantaista keskiviikkoon monta puhelua, ja lopulta torstaiksi luvattiin korjaus. Pitkän jankkaamisen jälkeen asentaja kertoi jonkun ottaneen keskuksesta väärän piuhan irti. Soneralta kun tulee ilmoitus jonkun liittymän irroittamisesta, käydään nyppäämässä johto irti. Nyt vain oli väärä johto. Nyt on vika korjattu ja joku toinen on nyt ilman nettiä. Ei voi kun ihmetellä kuinka helkutin saamatonta väkeä on töissä näinkin vaativassa työssä. Minulle tuli paljon hankaluuksia olla ilman nettiä, koska minulla on yritys ja hoidan asioita netin kautta. Maksut meni monelle myöhässä, myös soneran. Ja nyt sonera on luvannut korvata minulle kahdelta viikolta 40 euroa. Aivan naurettava summa ajatellen mitä harmia sain tästä. Ikinä en tule soneraa suosittelemaan kenellekkään, ja kadun syvästi että tein uuden sopparin soneran kanssa.
Tulen pistämään mielipiteeni sonerasta ja anviasta lehtien mielipidesivuille, ehkä joku oppii karttamaan näitä kyseisiä firmoja.

Hyvää kesänjatkoa
Kunniamerkki +14
Ihmettelen kyllä miksi olet tästä asiasta Soneralle niin vihainen. Jos paikallinen verkko-operaattori ei suostu vikaa korjaamaan niin Sonera on siinä tilanteessa aika voimaton. He eivät voisi edes laittaa omia asentajia matkaan vaikka tahtoisivat, koska ei Sonera saa laittaa miehiä ropeltamaan toisen operaattorin verkkoa.

Silloin kun tilanne on se, että ollaan vuokralla toisen operaattorin verkossa, Sonera joutuu vuokraamaan kaapelin tuolta toiselta operaattorilta ja myös vikatapauksissa vian korjaus on tuon toisen operaattorin vastuulla.

Alan hiljainen salaisuus on myös se, että vuokrajohtojen korjaamisen intressi on monilla pienemmillä operaattoreilla melko lähellä nollaa. Heitä nimittäin palvelee paljon paremmin se, että liittymä vikaantuu pitkäksi aikaa, minkä takia asiakas kohdistaa vihansa omaan operaattoriinsa ja irtisanoo liittymänsä ja tulee suoraan paikalliselle verkko-operaattorille asiakkaaksi... Eikä heidän edes tarvitse itsea asiakkaalle sanoa että "eipäs korjatakaan" kun asiakas on vain yhteydessä omaan operaattoriinsa.
Siksi että näinkin ison firman kuin sonera on, vertauskuvallisesti "lyödä nyrkkiä pöytään", eikä olla hissukseen ja lähetellä ainoastaan vikailmoituksia jospa tulisi korjatuksi. Jos olisin ollut tyytyväinen tähän hissutteluun, olisin ilman yhteyttä vieläkin. 17.06 maanantaina oli sonerta jättänyt vikailmoituksen, torstaina ei ollut viestiin reakoitu mitenkään, asentajat ei vielä tietoisi viasta. Seuraavalla viikolla vasta keskiviikkona meni asentajille tieto, torstaina käytiin ihmettelemään missä vika. Tähän jo 10 päivä menossa. Oma mielipide on että soneran olisi jo paljon aikaisemmassa vaiheessa reakoitava asiakkaan murheeseen eikä olla siinä uskossa että kyllä se joskus kuntoon tulee.

Vastaa